Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Lisa - 5 februari 2011 22:35

Sträcker ut mej i soffan en snabbis innan jag ska slänga mej i sängen.

Är grymt trött då jag somnade närmare halv två i natt.

Då hade jag druckit kaffe vid sex å det klarar jag tydligen inte nu förtiden för jag kom inte till ro alls, å när jag väl höll på å somnade vaknade först Viggo å stimmade en timme å sen Leo.

Hoppas Viggo håller sej lugn i natt för detta börjar bli riktigt störigt...

Nu var det inte gnälla över förlorad sömn jag skulle utan berätta lite om kalaset. :D

Eller mest visa bilder tror jag. :D


Lite mousserande vin innan maten, som vi skulle kunna säga bestod av en korsning mellan litet julbord å kräfskiva aka plock. :D

Marinerade räkor, VB-paj,köttbullar m.m

      

Paketöppning, det innehöll som ni vet en baksten, eller ja, det var två stenar för att vara mer exakt. :D

     

Maten gick hem hos alla utom vår stora son.

Han fick dock tomtegröt som morfar hade med sej speciellt till honom. :D

     

När man ätit klart, då vill man såklart mysa lite med mormor. :P

  Tårtan var en marängtårta med citronkräm.

Ovanlig, men god. :)

     

Denna föll inte heller unge herr Arvidsson i smaken,

utan han bad om fras i stället. :D

 

När grabbarna somnat ägnade vi oss lite god dricka å spel.

Jag tog både en liten white russian(utan vodka. :D) å en amaretto, det ni. :D

Förlorade stort i Plump som vanligt, men jag är lika glad för det. :D


Det har även sysslats med...

Ja, vad händer här...?


  Ni ska få ett litet tips... :D

 

Smartphones åt folket, eller? :)


Trevligt har vi haft, som alltid. :)

Men nu är jag trött som sagt, å tänker sova!

Gonatt på er! :)

Av Lisa - 5 februari 2011 19:06

På sajten Buzzador söker de nu nya buzzadorer som är gravida och/eller har barn som är födda i februari å framåt.

Att vara buzzador innebär i korthet att man får erbjudanden om att delta i kampanjer där man får testa en eller flera produkter, för att sedan berätta om dessa för vänner å sedan bedömma produkterna i en sk. slutrapport.

Det är lätt å kul!

Så om ni inte redan är registrerade Buzzadorer, bli det via denna länken(gravid/småbarnsföräldrar) eller på Buzzador.


 

Av Lisa - 5 februari 2011 13:27

Här har städats å fejats under förmiddagen för att göra det fint inför kvällens firande. :D

Martin har stått för slitet medan jag å Viggo var å gympade. :)

Min lilla pappa fyller som sagt år på måndag å det ska vi fira på samma sätt som vi brukar, genom att äta en massa mat. :D

Pappa har själv lagat både det ena å det andra som ska fraktas hit om nån timme. :D

Gustav å Elin kommer verkligen fattas, men vi får fira för dem också. :D

Det ska bli mysigt. :)


Ville mest bara säga hej, nu kallar duschen sen drar festen i gång. :D


Förra året firande vi pappa med kräftskiva, kvällens meny är något liknande, en massa små rätter, eller "plock" som vi kallar det. :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards