Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Pappas kalas. :D

Av Lisa - 5 februari 2011 22:35

Sträcker ut mej i soffan en snabbis innan jag ska slänga mej i sängen.

Är grymt trött då jag somnade närmare halv två i natt.

Då hade jag druckit kaffe vid sex å det klarar jag tydligen inte nu förtiden för jag kom inte till ro alls, å när jag väl höll på å somnade vaknade först Viggo å stimmade en timme å sen Leo.

Hoppas Viggo håller sej lugn i natt för detta börjar bli riktigt störigt...

Nu var det inte gnälla över förlorad sömn jag skulle utan berätta lite om kalaset. :D

Eller mest visa bilder tror jag. :D


Lite mousserande vin innan maten, som vi skulle kunna säga bestod av en korsning mellan litet julbord å kräfskiva aka plock. :D

Marinerade räkor, VB-paj,köttbullar m.m

      

Paketöppning, det innehöll som ni vet en baksten, eller ja, det var två stenar för att vara mer exakt. :D

     

Maten gick hem hos alla utom vår stora son.

Han fick dock tomtegröt som morfar hade med sej speciellt till honom. :D

     

När man ätit klart, då vill man såklart mysa lite med mormor. :P

  Tårtan var en marängtårta med citronkräm.

Ovanlig, men god. :)

     

Denna föll inte heller unge herr Arvidsson i smaken,

utan han bad om fras i stället. :D

 

När grabbarna somnat ägnade vi oss lite god dricka å spel.

Jag tog både en liten white russian(utan vodka. :D) å en amaretto, det ni. :D

Förlorade stort i Plump som vanligt, men jag är lika glad för det. :D


Det har även sysslats med...

Ja, vad händer här...?


  Ni ska få ett litet tips... :D

 

Smartphones åt folket, eller? :)


Trevligt har vi haft, som alltid. :)

Men nu är jag trött som sagt, å tänker sova!

Gonatt på er! :)

 
 
anitabirgitta

anitabirgitta

6 februari 2011 13:21

Läcker och snygg blogg...titta gärna på min

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

?

6 februari 2011 13:31

varför får han fras varenda gång han inte vill äta din mat/tårta i detta fall? =O Sedan undrar du varför han bara vill ha korv och pasta...Ja, undra varför.

 
Ingen bild

?2

7 februari 2011 12:14

Haha ja det är nånting man kan förvånas över, en del mammaor förstår verkligen inte sammanhanget där :)

Lisa

7 februari 2011 12:37

Vad det är lätt å tycka saker när man kan va anonym...

 
Ingen bild

Lizette

7 februari 2011 12:47

Fan va irriterad man kan bli på anonyma kommentarer. Jag antar att det är folk som inte själva har barn som lägger en sån dum kommentar. Det är väl för fan bättre att han äter fras än ingeting alls. Skaffa er ett eget liv, för det verkar ni ha!!

Lisa

7 februari 2011 13:10

Ja, man borde inte bry sej, men du vet hur det är. :) Dessutom får han fras vid de tillfällen vi äter sent, när han brukar äta kvällsmat, alltså flingor i vanliga fall. :D Så även om man bloggar om det mesta får man omöjligt med hela storyn å allt kan ändå vridas å missuppfattas. :D

 
Ingen bild

?2

7 februari 2011 12:53

Javisst är de det :)

Lisa

7 februari 2011 13:12

Antar att ?2 å bara ? är två olika personer med. :D Ni kan väl hitta på nått kul namn i stället, om ni inte vill uppge ert eget? :P

 
Ingen bild

Ida

7 februari 2011 17:20

Lisa, jag har en liten liten känsla om vilken den där anonyma är. Kan ha fel men men. Jag upplever inte att Viggo får fras så fort han inte vill äta. Vid kalas eller annat hade jag gett mitt barn det de vill ha om inte det som serveras duger, varför? Jo för att man vill behålla den stämmningeb man oftast har på kalas. Sen känns det konstigt att "tvinga" barn att äta tårta.

Lisa

7 februari 2011 17:30

Håller med dej Ida. :D

 
Ingen bild

?

12 februari 2011 01:16

Det var inte prat om att tvinga honom att äta något, kommentaren handlade ju om att du undrar varför han bara vill äta samma mat hela tiden och det kan ju definitivt bero på att han får välja vad man vill ha själv istället för att försöka förespråka lite varierad kost. Sen är det ju självklart så att man inte tycker om ALL mat, det tror jag inte någon gör och då tvinga någon till att äta det dom verkligen inte tycker om vore ju förskräckligt! Vidare kan man ju diskutera varför du har en blogg som det går att kommentera anonymt på om du tycker det är jobbigt med kommentarer! Mår du bra av att veta att vem som helst kan läsa din blogg, vet vad du gör, var du är osv?

Lisa

12 februari 2011 07:11

Jag älskar å blogga å anonyma kommentarer comes Witherspoon the package! :) Men jag menar bara att hela bilden av hur saker å ting går till inte alltid kommer fram å det är därför ganska trist att anklagas för att va en dålig mamma av okända människor bara för att jag tyckte det var komiskt att min son valde flingor framför tårta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards