Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Lisa - 10 februari 2011 21:21

Tortilla-pizza var det ja.

Pizza med tortillabröd som botten.

Precis så simpelt som det låter.

Men både betydligt godare å betydligt mer mättande än vad man skulle kunna tro. :)


Man brer bara tomatsås(å har man inte det så funkar tomatpuré eller ketchup eller chilisås med) på ett tortillabröd å toppar med riven ost å precis vad man känner för å tycker om eller har hemma. :D

Sen gräddar man av det hela i varm ugn(250 grader) i 2-3 minuter, klart. :D


(här ska det komma en bild..!)


När jag gjorde det sist hade jag smulad fetaost å skivad chorizo(pålägg typ..) å oliver på mina å när den kom ur ugnen toppade jag den med ruccola. :D

Mycket gott å jag blev lagom mätt på två stycken, tro det eller ej. :)


På tisdag ska mammagruppen träffas hos oss å jag tänker bjuda på just tortilla-pizzor. Ställa fram en massa godsaker i skålar å sen får var å en ta vad de gillar. :D Å sen servera pizza-sallad till.

Det känns väldigt lämpligt med nått som kan ätas i omgångar, med tanke på att det är sju bebis-mammor som kommer, plus tre större barn å sist vi sågs satt inte alla ner samtidigt precis. :D

Av Lisa - 10 februari 2011 20:00

Nu är det kväll, igen.

Torsdag,igen. :)

Eftermiddagen flög förbi som ingenting, som vanligt. :D

Jag blev inte tröttare heller, å tur var väl det. :)


Viggo ringde hit sin morfar som kom å lekte. :)

Jag hade tagit upp släta bullar som vi hade med oss till lekplatsen men som inte åts upp då.

Dessa små(med betoning på små..! :) bullar fick bli semlor. :D  

Gott å lite lyxigt såhär på torsdagskvällen. :D

Om jag borde låtit bli?

Jovisst, men som alltid, vad kan jag säga?

Jag älskar mat, i alla former å har noll å ingen karaktär at the moment.


Leo's mage är helt upp å nervänd i dag.

Jag överdriver inte när jag säger att jag bytt 15 blöjor, minst!

Han äter å är glad, men som sagt, nått lite märkligt är på g.

Jag vet att det inte finns vetenskapliga bevis, men det kanske beror på den där tanden som jag tror mej känna i den lilla munnen. :D


En nyfiken liten Leo, som är fem månader just i dag. :)

Fem månader i dag som sagt, min lilla pojke växer verkligen i rasade fart. :D

Jag har en känsla av att han gått om sin bror med hästlängder i vikt om man jämnför med när han var fem månader.



I går missade jag ett samtal från en Susanne från Kommunal som hade pratat in på min svarare å bett mej ringa upp.

Jag ringde å ringde å ringde, men det var upptaget hur länge som helst.

Under den tiden hade min hjärna funderat ut en massa sräckscenarion, typ att hon ringde för att jag blivit anmäld eller att jag glömt betala fackavgiften.

När jag fick tag i henne så var det ett möte hon ville bjuda in mej till.

Ett fackmöte för oss fast anställda utan eget jobb, dvs. vi i Bokningen.

Inte en dag för tidigt om ni frågar mej, å jag hoppas verkligen att jag kommer kunna gå å att våra villkor förbättras innan det är dags att gå tillbaka till jobbet för min del. :)

På tal om det här med jobb, så har jag sökt två tjänster i dag.

Har väl inga större förhoppningar, men i allafall en av dem hade jag verkligen velat ha! :)


I morron ska vi inte göra många knop alls.

Slappa å vila oss lite. :D

Å så som sej bör handla en sväng. :)

Vi brukar ju göra det på fredagarna. :D

Vill att Viggo ska få följa med till affären i bland även fast jag veckohandlar ensam. Inbillar mej att det är bra om han är van vid situationen sen i framtiden, när vi ska handla efter dagis å jobb. :D


Viggo pusslar. :)

 

Snart helg igen. Underbart! :D

Vi ska träffa Jajja å co å så gympa som vanligt på lördag. :D


Nu blir det lite PB. :D

Sen ska ni få ett tips på världens snabbaste å lättaste lunch eller kvällsmat, nämligen tortilla-pizza. :)

Av Lisa - 10 februari 2011 13:50

Jag å Viggo sitter i soffan å myser.

Trots att det var ganska varmt ute är vi fortfarande lite frusna efter vår tripp till lekplatsen i stan.

Lika trevligt som alltid att träffa Johanna å hennes flickor. :)

Vi var ensamma där, å det har jag aldrig varit med om innan. :D

Kan ju berott på vädret kanske, men det regnade i allafall inte. :)

Vi hann med både fika å lek innan Leo vaknade. Stannade en stund efter det också, men jag får nog erkänna att hans overall börjar bli i minsta laget... :P

Känns väl sådär kul att köpa en ny nu, om de ens går å få tag på...?

Ska inventera i en låda med kläder till å se vad jag kan hitta. :D


Annars känner jag mej lite off i dag.

Jag är väl allt  som oftast ganska trött på eftermiddagarna, men i dag är det nog värre än vanligt.

Vi har haft en ganska hektisk vecka, med nått planerat varje dag(å kväll...) så det kan ju bero på det. :D

Att vi sen har en stor son som drömmer mardrömmar nätterna i enda det spelar säkert med in. :D

 


I dag vankas det fuskmiddag på Ekebergslundsvägen.

Martin har tjatat om ris bra länge nu å jag har Sötsursås-bas på burk i skafferiet så det får det bli. :)

Frågan är om vi ska ha den där risotton i morronkväll? :D

Bas-varianten å så bara lite lufttorkad skinka eller nått sånt till?

Brukar ni äta risotto? Vad brukar ni ha till i så fall? :D

Martin ville ha chokladpudding i allafal å det ska vi nog kunna ordna. :D


Kvällen ska spederas i ryggläge, så räkna med mej senare. :)

Av Lisa - 10 februari 2011 08:31

Jahapp.

Här sitter jag ensam vid frukostbordet.

Viggo har lämnat mej till förmån för sina bilar å Leo sover.


Den minsta av mina söner har det varit fullt ös på redan sen halv sex.

Typiskt att han skulle va så pigg just i dag.

Jag satt å försökte somna honom efter Martin kört till jobbet vid halv sju, då kom Viggo utrusande från sovrummet å ropade att jag skulle komma å sova med honom. :D Det är inte varje dag han vill sova precis, så i dag hade vi kanske rent av kunnat få en sovmorron...? :D

Nu gick ju inte det, eftersom Leo ville göra allt annat än å sova.

Vi gosade ner oss i vår säng en stund alla tre innan vi masade oss upp. :)

Leo fick sin gröt å somnade ovaggad vid åtta! :)

Typiskt det med, när vi ska va ute från tio å framåt å det är då han brukar sova. :D

Bara för man räknar med rutinerna så ska de ruckas på. :D

 

Morronens tredje å sista typiskt är angående vädret.

Här är grått å blaskigt å jag kan inte ens påstå att det snöar lä'gre, utan det är regn som kommer från himlen.

Nu ger vi inte upp i första taget utan tänker klä oss varmt å vattentätt å satsa på lekplatsen ändå. :)


Dags å fixa till sej själv å packa å så. :D

Återkommer i kväll. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards