Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Lisa - 14 februari 2011 20:45

Det här har varit en väldigt fin alla hjärtans dag.

Inte helt annorlunda jämnfört med vilken måndag som helst bortsett från några små detaljer. :D

Viggo sov till åtta, men vi var ändå effektiva nog för att hinna leka innan vi skulle köra i väg. :)

Tänk vad allt kan flyta på om trots å trötthet inte står i vägen. :)

  Vi lekte även lite med "ta-kort-på-oss-själv-funktionen" på min telefon, med varierande resultat. :P


Vi spenderade förmiddagen på Öppna förskolan som vanligt å därifrån körde vi direkt till Coop för å handla lite grejer till i morron å mjölk å vadvi fick plats med i vagnen... :D

Leo är förvisso stor nog å sitta i en såndär bebis-kundvagn men han sov så vi tog honom bilstolen å den tar ju sin lilla plats. :D

I vilket fall som helst inhandlade vi en liten blomma, en kartong med alladinhjärtan  å ett kort som vi körde inom å satte på hallbyrån hos världens bästa mormor å morfar.   

Dessa fick sedan sällskap av yttligare en chokladkartong å blev en alla hjärtasdags present inte bara från barnbarnen utan även från Stina, Martin, Gurri å mej. :)


När vi kom hem å Leo hade somnat för sin eftermiddagslur fortsatte vi vår kärleksanda å bakade en toscakaka till Martin. :D

Viggo gjorde nästan allt själv. :)

Å pratade hela tiden om hur glad pappa skulle bli för sin kaka.   


Sen tittade Stina inom med geléhjärtan till Viggo å stannade på middag. :)

I brevlådan hittade vi även ett litet kort dagen till ära. :D

 

Lite firande har det alltså blivit. :D

När grabbarna somnat slängde jag i hop en morotskaka som vi ska fika på i morron. :D

Eftersom jag ska bjuda på tortilla-pizza så kunde jag åtminstone anstränga mej lite, eller hur? :D

Bortsett från tomatsåsen kommer jag ju inte bidra med så värst mycket mer än å lägga alla tillbehör i skålar. :P


Nu ska jag forsätta kolla på kvällens sista PB-avsnitt å sen ladda inför morrondagen.

Inga avhopp än så alla sex mammor plus bebisar å Nike å Signe kommer vid elvatiden. :D

Ska bli skoj, även fast jag inte ens har stolar åt alla vid bordet. :P


Googlade förresten Anorak, kom fram till prisjakt.se som listade 144 stycken, alla utom tre-fyra stycken var herr-modeller...

Ska titta närmare på dessa vid tillfälle. :)


Trevlig alla hjärtas dag på er!

Av Lisa - 14 februari 2011 15:29

Redan i höstas var jag på jakt efter en anorak.

Ni vet en såndär jacka som mer är i modell som en college-tröja utan dargkedja.

Jag ser den framför mej i typ kaki-grönt å i liksom nått tjockare, nästan

jeans-aktigt tyg...

Men jag kan verkligen inte hitta nån, inte där jag kommit på å leta i allafall.

Inte på stadium, hm, ellos eller nelly.com.

Nån som har nån bra idé om var jag ska fortsätta min jakt..?


Av Lisa - 14 februari 2011 07:04

Leo vaknade tio över fem.

Då gick Martin upp å matade honom, men lillgrabben kom aldrig till ro igen.

Viggo var med uppe å rände vid sex, men han sover *peppar, peppar* fortfarande. :D

Även om dagen alltså startade okristligt tidigt är jag vi gott mod. :D

Kan dock konstatera att jag verkligen behöver en morronrock..! :)

Viggo ligger ju å sover i vår säng så jag smög upp utan kläder å för att undvika att väcka honom vill jag ju inte gå in där å röjja efter det nu heller.

Med hänsyn till grannarna som ser rakt in här å  för att slippa frysa i hjäl har jag rotat fram en gammal flecce ur hallbyrån å tagit den på mej. :)

Funkar okej, men en varm å gosig morronrock som hänger i badrummet å väntar, det hade varit idealiskt. :P


Nu ska jag kela vidare med min lilla son, så det återstår bara att önska er en bra dag. :)   

Å jag hoppas ni får nått litet, presenter äe enligt min åsikt aldrig fel. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards