Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Jodå, jag lever. :D

Av Lisa - 16 februari 2011 21:12

Hela den här dagen har gått i ett.

Nu som först kommer jag åt att knåpa ner ett inlägg efter brödbak, Öppna förskolan, en massa, massa lek, kvällsmat å nu sist träning å lunch-fixande åt min lilla man. (jag är en jävligt bra fru. :P)


Kvart i sex tyckte min minsta son att vi skulle stiga upp i morse.

Fördelen med det är att man hinner ett halvt dagsverke innan lunch. :P

Nackdelen är att det är frukat svårt för mej att hålla ett jämnt tålamod i tretton timmar efter bara sex timmars sömn. :)

Dessutom verkar Viggo ha nån slags inbyggd radar å vaknar så gott som alltid max en halvtimme efter oss andra.

Å han behöver verkligen sova längre.

Visst, han har faktiskt inte varit det minsta gnällig i dag(okej, ett eller två pyskbryt på ÖF.. :P) men det märks ändå på honom att han är tröttare än vanligt.

Leo har inte heller gnällt nått i dag, förrutom en liten strund på ÖF han också, det var mycket folk så han var nog lite chockad när han vaknade. :D


Magen verkar det bättre med måste jag säga. *peppar, peppar*

Han vägrar dock äta nått annat än ersättning å gröt! :S

Är det inte den ena som matkrånglar så är det den andra. :(

Jag grämer i hjäl mej också för Leo gapade å åt så snällt av både potatis å majs å fruktpuréer.

Sen rekommenderade bvc att de små skulle intoduceras för gröt å den gluten som finns i dessa tidigt, helst medan de fortfarande ammar.

Nu blev det ju som det blev med mitt ammande, men jag lydde ändå rådet å testade att ge Leo gröt.

Såhär i efterhand skulle jag aldrig gjort så.

För Leo gapar å äter gröt tills tallriken är rensad, men spottar å fräser å skriker om jag försöker ge honom nått annat. :(

Gröt är mer än gott tycker Leo. :D


Gaaaah! :S

Det är så, så frusterande med barn som inte äter!

Jag vill inte gå igenom den pärsen som det innebär att kämpa med maten en gång till...

Å nej, Viggo får inte fras som ersättning för mat, även om det är vad vissa fått för sej! :P  

Han har alltid varit svår å en riktig periodare i sitt ätande.

Äter vissa saker glupskt en dag å ratar samma sak nästa dag.

Äter en sak hos morfar men om jag försöker göra det här hemma vill han inte ha..

Säkerligen försöker han köra med mej å lyckas med det också, till en viss del!

Han får sånt jag vet att han äter till lunch, för att han ska få i sej nått..!

Middagen anpassa vi inte, å han måste smaka på maten.

Äter han inte sen är det inte mycket å be för.

Vissa dagar får han fras till kvällsmat senare, om han har ätit extremt lite, för allt hänger i hop.

Går han å lägger sej hungrig vaknas å stökas det på natten också..

Men jag kan tillägga att har man inte haft ett matvägrande å/eller kräset barn(för ja, de kan ta mej tusan va det från födslen, kräsna alltså...) så vet man inte hur tufft det är..!



Har som sagt varit å tränat nu i kväll.

Ganska hårt pass å har jag inte träningsvärk i låren i morron blir jag mycket förvånad! :)

Jag ska leta mej uppåt sängen.

Maken ska se CL antar jag så honom har jag nog inget utbyte av ändå. :)

Bättre att försöka sej på att få en extra timmes sömn i stället. :)


I morron har vi bara lite lösa funderingar på vad vi kan hitta på. :)

Kanske sticker vi till bibblan, kanske stannar vi hemma å myser...


Sov gott!

 
 
Ingen bild

sara

16 februari 2011 22:14

du e inte ensam om "mat problem" har de med Hugo, han tömmer alla skålar o äter tills de inte finns någon mat kvar på dagis, hos mormor o morfar o farmor o farfar men hemma.. nej nej då ska de vägras! :(

Lisa

17 februari 2011 10:10

Det kan knäcka den bästa det där. :S Hoppas det vänder snart.

 
Sanne

Sanne

17 februari 2011 08:21

Det är såå trist när de inte äter maten! Jag hade/har två grötkillar som kunde leva på gröt och frukt.
När jag introducerade maten så lurade jag dem genom att tex blanda ner en potatis i gröten eller ta mat på skeden och sedan fruktpure ovanpå!
Låter inte så gott, men man gör ju allt för att barnen ska äta nåt i alla fall! Ha en bra dag/ Kram

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

17 februari 2011 10:11

Så fick jag göra med Viggo med som var extremt svår...
Han åt inte ens all gröt utan bara den med banansmak å inte ville han ha frukt heller.. :S
Jag får fortsätta kämpa, Leo är ju inte smal precis så han överlever nog. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards