Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Lisa - 17 februari 2011 21:13

Alltså helt ärligt?

Vad f*n tänkte jag med när jag skrev i flörmiddags att jag skulle slappa i soffan hela kvällen..?! :P

Har precis lagt mej tillrätta. :D

Det var lite å fixa med om man säger så. :D


Vilken fantastisk dag vi har haft, har inte ens hunnit känna mej trött.

Å trots att det är torsdag å att veckan som gått har inneburit minimalt med sömn är jag faktiskt inte så värst trött nu heller. :D


Vid lunchitd körde vi till McDonalds.

Hade bestämt mej för att inte tänka några katastroftankar, men jag var ändå lite nervös. :)

Skräckscenariot hade väl varit en rymmande å trotsande treåring å en skrikande bebis.

Inget av detta besannades tack å lov. :D

Bägge killarna uppförde sej exemplariskt. :)

           

Å jag måste verkligen ge en eloge till han som jobbade i kassan.

Ruskigt serviceinriktad å han hjläpte till å med mej å bära. :D

Är väligt nöjd med besöket. :) Även om maten i sej inte är nån större favorti.

Det är inte alltid McDonlads i Karlshamn får det betyget av mej precis. :)


Från McDonalds styrde vi vidare på vår lilla utflykt till nästa mål, Stora Biblioteket i stan. :)

Vilken hit, varför har vi väntat så länge med att åka dit?

Viggo trivdes som fisken i vattnet. Han pusslade, läste å lekte i båten å läste lite till. :D

Leo han sov mest han. :)

 

       

 

Vi lånade hem en hel hög med böcker å så hade ju Viggo med sej ett vykort som han fått. På kortet stod det att han skulle få en tre-årspresent från bibblan i form av en bok. :D

Å det fick han också, inslagen å fin. :)

Han blev så himla glad å stolt över denna. :D


Efter det minst sagt lyckade besöket på bibblan körde vi till Coop för å handla testa nått nytt på Coop.

Leo i bebis-kundvagn å Viggo med en egen liten vagn. :D

 

 


Det gick ganska skapligt även fast Viggo hade packat ner både fanta, cider å ett paket med batterier i sin vagn. :D

Sen var detlite busigt ett tag, men med en liten muta lyckades vi både fråga efter två grejer, gå tillbaka för å hämta en av dessa å sen äntligen komma i håg att handla engångsgrillar. :)

Det var ganska svettigt där ett tag, men över det hela taget var Viggo superduktig. :)

Leo satt ganska illa måste jag säga.. Han kasade liksom ner som en påse nötter. :S

Synd för det är ju ganska mycket bättre att få plats med det man vill köpa i vagnen.. :D

Jag måste handla igen i morron dock, för jag lyckades missa en hel del där i stressen som det trots allt innebar att hålla kolla på Viggo å hans kundvagn. :)

När han skulle lämna tillbaka den flippade han ut för han inte fick sätta tillbaka pengen i vagnen. Å innan jag visste ordet av hade han rusat fram å tryckt på nödstopps-knappen till svängdörren så jag fick gå å be personalen att starta den igen. :S

En aningens pinsamt eftersom jag var tvungen att gå tillbaka in i affären med vagnen igen, då bebisvagnarna står inne å ute som de vanliga, med en gråtande pojke i handen... :)

Inte mycket å göra åt, å lite smått komiskt såhär i efterhand. :)

Allt kan ju inte bara flyta på eller hur? :D


När vi kom hem lagade jag lite mat åt Viggo å under tiden tog han låneböckerna, en efter en å satte sej å läste dem i sängen. :)

  Min underbara stora pojke.   


Kvällen flöt på bra, trots att vi var själva hemma.

Båda grabbarna somnade lätt.

Jag åt lite soppa efter de somnat, Keldas orientaliska å köpt bröd. :)

Hann inte baka nått bröd, men det kvittar med tanke på hur underbar dagen har varit. :)

I morron är det fredag å datenight med storslagna matplaner, men det skriver jag om i morron. :D


Nu ska jag sova, då detta inlägg, allt som allt har tagit mej en timme å skriva. :P

Så kan det gå när man vill få ner så mycket å när man kollar på PB samtidigt. :)

Gonatt!

Av Lisa - 17 februari 2011 10:12

Kom i säng förhållandevis tidigt i går kväll, somnade ganska fort också för den delen. :) Visst, Viggo kom över till oss ganska fort men sen sov jag gott ända till kvart över två då Leo vaknade.

Det är ju inget konstigt i sej, Martin gick upp å gav honom mat å var tillbaka i sängen i ett nafs.

Två minuter senare var Leo i gång igen.

Då gick jag upp. Leo rapade, kräktes på mitt år å bajsade.

Bytte blöja å la tillbaka barnet i sin säng.

Tror ni han somnade..?!

Icke, han höll låda till strax innan fyra, då gick Martin upp igen å gav honom lite mat till å då somnade tack å lov.

Han var inte gnällig på nått vis(Leo alltså, den andra var det värre med... :P) utan tvärtom.

Ungskrället var pigg som en mört å låg där i mörkret på pratade å jublade högljutt hela tiden...!? :)

Vid den magiska tiden, tio i sex, vaknade Viggo. :D

Han hade kanske somnat om i fall inte lillebror hade börjat jubla igen strax därefter. :)

Blev en tidig morron i dag också alltså, det är bara å inse, att sova, det får jag göra nån annan gång. :)


Låg kvar i sängen å mös lite alla tre sen fick vi upp runt halv sju. :D

Kom ut i köket å fixade frukost till barnen å gjorde kaffe till mej själv för att samtidigt upptäcka att någon spillt kaffesump i hela mitt nystädade vaskskåp å över halva köksgolvet... :S

Bara till å fram med dammsugaren för att undvika att vi skulle trampa runt det i hela huset..!

Medan jag började sanera detta ställde jag Leo's gröt på bordet.

När jag tittade till så stod Viggo å matade sin lillebror med denna.   

Så jäkla söta, Leo gapade för glatta livet å Viggo var så stolt. :)


Nu sover Leo, jag å Viggo har precis duschat å kollar lite på Nalle Puh.

Planerna för dagen är att dammsuga å tvätta undan lite å röjja undan i röran som råder här.

Å så tänkte jag lyxa till det(?!) med lunch på McDonalds å sen köra därifrån in till biblioteket i stan å sen ta Coop på hemvägen. :D


Förhoppningsvis hinner jag testa en brödbaksidé också, då jag tänkte äta soppa till middag. :D

Martin är inte hemma i kväll så det gäller å på passa på. :P


Har egentligen en hel massa ärenden i stan också.

Vill köpa en klocka å en skjorta till Viggo, men det känns sådär kul å ha honom med sej då... Jag hade ju tänkt ge honom detta i födelsedagspresent..

Sen behöver jag byta batteri i min egen klocka å justera mina glasögon.

Får se om vi gör det med i dag, men det känns inte så motiverat att asa med barn å vagnar in i dessa affärer i om det inte är absolut akut..

På lördag ska Martin inte va hemma så då hinner  jag inte heller å Viggos födelsedag är ju på onsdag...

Nån som vet nån bra smyckes-sida där man kan klicka hem barnklockor å smycken..? :)


I kväll ska jag inte göra många knop, nån gång måste man ju vila. :D

Så räkna med nått litet inlägg då också. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards