Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Same old..? :P

Av Lisa - 17 februari 2011 10:12

Kom i säng förhållandevis tidigt i går kväll, somnade ganska fort också för den delen. :) Visst, Viggo kom över till oss ganska fort men sen sov jag gott ända till kvart över två då Leo vaknade.

Det är ju inget konstigt i sej, Martin gick upp å gav honom mat å var tillbaka i sängen i ett nafs.

Två minuter senare var Leo i gång igen.

Då gick jag upp. Leo rapade, kräktes på mitt år å bajsade.

Bytte blöja å la tillbaka barnet i sin säng.

Tror ni han somnade..?!

Icke, han höll låda till strax innan fyra, då gick Martin upp igen å gav honom lite mat till å då somnade tack å lov.

Han var inte gnällig på nått vis(Leo alltså, den andra var det värre med... :P) utan tvärtom.

Ungskrället var pigg som en mört å låg där i mörkret på pratade å jublade högljutt hela tiden...!? :)

Vid den magiska tiden, tio i sex, vaknade Viggo. :D

Han hade kanske somnat om i fall inte lillebror hade börjat jubla igen strax därefter. :)

Blev en tidig morron i dag också alltså, det är bara å inse, att sova, det får jag göra nån annan gång. :)


Låg kvar i sängen å mös lite alla tre sen fick vi upp runt halv sju. :D

Kom ut i köket å fixade frukost till barnen å gjorde kaffe till mej själv för att samtidigt upptäcka att någon spillt kaffesump i hela mitt nystädade vaskskåp å över halva köksgolvet... :S

Bara till å fram med dammsugaren för att undvika att vi skulle trampa runt det i hela huset..!

Medan jag började sanera detta ställde jag Leo's gröt på bordet.

När jag tittade till så stod Viggo å matade sin lillebror med denna.   

Så jäkla söta, Leo gapade för glatta livet å Viggo var så stolt. :)


Nu sover Leo, jag å Viggo har precis duschat å kollar lite på Nalle Puh.

Planerna för dagen är att dammsuga å tvätta undan lite å röjja undan i röran som råder här.

Å så tänkte jag lyxa till det(?!) med lunch på McDonalds å sen köra därifrån in till biblioteket i stan å sen ta Coop på hemvägen. :D


Förhoppningsvis hinner jag testa en brödbaksidé också, då jag tänkte äta soppa till middag. :D

Martin är inte hemma i kväll så det gäller å på passa på. :P


Har egentligen en hel massa ärenden i stan också.

Vill köpa en klocka å en skjorta till Viggo, men det känns sådär kul å ha honom med sej då... Jag hade ju tänkt ge honom detta i födelsedagspresent..

Sen behöver jag byta batteri i min egen klocka å justera mina glasögon.

Får se om vi gör det med i dag, men det känns inte så motiverat att asa med barn å vagnar in i dessa affärer i om det inte är absolut akut..

På lördag ska Martin inte va hemma så då hinner  jag inte heller å Viggos födelsedag är ju på onsdag...

Nån som vet nån bra smyckes-sida där man kan klicka hem barnklockor å smycken..? :)


I kväll ska jag inte göra många knop, nån gång måste man ju vila. :D

Så räkna med nått litet inlägg då också. :)

 
 
Sanne

Sanne

17 februari 2011 14:27

Ett litet tips kan ju vara att ta en prenumeration med Bamse, då får man en klocka på köpet!
Två paket i ett!
Man kan säkert ringa kundtjänst o be dem skynda på leveransen så du får den tills på onsdag!

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

17 februari 2011 19:58

Låter inte så dumt det du. :D

 
Linda N

Linda N

17 februari 2011 20:28

Nej Sanne... Klockorna är slut i lager så de skickar ut handdukar med hål på mitten och luva nu (förstår ni min förklaring??).

För vår del var det tjohooo! Klockor har vi fått flera av redan :o).

Kram på er!

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

17 februari 2011 20:50

Ha, ha. :D
Jag är nog ute efter en mer neutral klockan ändå. :P

 
Sanne

Sanne

17 februari 2011 21:49

Aj, då!
Men har inte ur o penn webbshop. Har för mig att jag fick nåt mail innan jul, men jag vet inte om de har hela sortimentet där! De har ju mycket i sin vanliga butik!

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

17 februari 2011 22:18

Det ska jag undersöka omedelbart. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards