Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Lisa - 25 februari 2011 21:45

Som sagt, sovmorron i dag. :P

Leo var vaken vid fyra så jag gick upp å gjorde mat, men innan jag hann in till honom hade den busen somnat om. :D

Han vaknade dock igen vid fem, då hade Martins klocka redan ringt så han matade honom då i stället.

Han somnade om å sov ända till halv åtta. :D

Jag å Viggo vaknade en stund innan dess å mös i sängen.

Så mysigt å när Leo vaknade kröp vi tillbaka i sängen alla tre en stund innan vi startade dagen. :)


Leo har varit ganska svårflörtad i dag också. :(

Stackarn.

Säkert pga. de där sabla sprutorna.

Lite gnälligt å avigt. :S

Trist för alla, men lite har vi kunnat leka ändå. :D


Har väl egentligen inte gjort så mycket mer än handlat mat till Viggo's kalas.

Tog Gustav med mej så vi kunde köra en varsin kundvagn å på så vis få plats med allt vi skulle ha.

Vi körde till City Gross å köpte oxfilé till kvällen(vägar köpa på Coop då den är från sydamerika..?!) å sen vidare till Coop.

Väl där så stod vi såklart där med en vagn-femma å skulle som sagt ha två.

Jag fick köa för å köpa en ny kolsyrapatron å samtidigt växla pengar både till vagnen å till den där bilen som barnen alltid vill åka. :D

Gustav hade redan offrat sin enda tia i motsvarande bil på CG utan att den startade. :S

In i affären kom vi, men en övertrött å gråtande Leo i ena vagnen å Viggo å kassarna i den andra. :D

Alltså är jag värre än varenda en i Familjen Annorlunda när jag ska ta mej för nått med mina två barn. :P

En j*vla cirkus allt som oftast. :D

Det bjuder jag på, men storhandla, det gör jag helst ensam i fortsättningen. :)

På vägen ut fick Viggo åka den där bilen, så nu kan man nog ge sej på att han kommer vilja stoppa pengar i den varje gång. :D   

Vi fick  med oss det viktigaste i allafall, fredagsgodis å så gott som allt till söndag.


I kväll blev det som ni kanske förstått oxfilé till middag.

Med potatisgratäng, vitlöksbröd å rödvinssky. :)

Köttet blev, stektermometer till trots, lite väl rött på den tjockaste delen, men annars var det gott som tusan. :)

Till efterrätt blev det Ben&Jerry's Pisch Food. :D

Kände mej inte tillräckligt motiverad till nått annat å jag hade väl inte nått läge å fixa det heller.


Nu ligger vi som sej bör å kollar på PB, inte många avsnitt kvar. :)

Undra vad vi ska göra sen..?

Börja om på Dexter eller nått annat? :)


Den här helgen kommer va över snabbare än den börjat. På gott å ont.

I morron ska huset städas å tårtbottnar bakas å på söndag ska jag baka frallor innan alla kommer klockan halv elva.

Viggo är värd det bästa kalaset å förhoppningsvis hinner vi familjemysa lite på söndag eftermiddag i allafall...

Det har varit för lite av den varan på senaste. :S


Nu lite PB till sen sängen..! :D

Trevlig Helg! :)



Av Lisa - 25 februari 2011 08:46

Tog oss en rejäl sovmorron. :)

Vi ska träffa Gustav å handla! :)

Funderar på att slåpå stort med en bit oxfilé i kväll.

Mannen älskar det å det är ju löning i dag. :P

Önskar er en härlig fredag! :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards