Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa - 21 februari 2011 21:45

I dag har det verkligen inte funnits en enda dator-minuter över för den här morsan.

Förrän nu då vill säga! :D

Skadad som jag är har jag (som vanligt) dock bloggat i huvudet sen jag vaknade. :P



Gick å la mej i vettig tid i går, redan vi tio.

Kan bara konsatera att jag klarar inte av kaffe efter klockan fem..?! :(

Är tydligen inne i en sån period igen, trist, för kaffe på kvällen(å på morronen, å efter maten å på eftermiddagen an so on. :P) är så sabla gott. :D

I vilket fall som helst låg jag å vände å vred på mej i sängen till elva ungefär.

Då hämtade jag över Viggo å nästa gång jag vaknade visade kockan i taket 5.15..?

Det var förståss Leo som låg å ropade å jag frågade snabbt Martin om han varit uppe med honom medan jag sovit.

Det hade han inte..! :D

Så den lilla busen somnade strax efter sex, åt en skvätt vid nio å sov sen till kvart över fem. :D

Det får vi väl nästan klassa som hela natten det va? :D

Å ännu bättre så somnade vi om efter maten å när vi vaknade igen var klockan halv sju. :)

Det kan jag helt klart vänja med vid. :D

Fast det märks att det inte hör till vanligheterna, jag är nämligen fortfarande öm i örat som jag har legat å sovit så tungt på. :P

 


Man skulle ju kunna tro att dagen i dag har gått som en dans med tanke på hur pigg jag borde känna mej..?

Det kan jag säga, att nä, den här dagen har faktiskt inte flytit på nått vidare alls.

Körde som sej bör till ÖF, där det mot förmodan inte alls var så smockat med folk som jag befarat.

Lekte lite med lera å hade mysigt å det var väl efter det, när det var dags å fika som dagens prövningar.

Leo sov som han brukar i sin vagn, men medan jag lite kvickt hade tänkt föse mej å Viggo med vår mat innan han vaknade gick Viggo fram å väckte sin lillebror...! :S

Suck liksom, nu brukar Leo förvisso vakna runt den tiden, men det är ju klart å föredra om man slipper väckas.

Tack å lov så höll sej Leo lugn å var snabbt med på noterna å var sitt glada jag redan från första minuten. :)

Det kan ju annars va lite chockartat att somna i bilen för att sedan vakna i världens ståhej med barn å föräldrar som pratar i alla hörn. :P

När Viggo hade fikat klart satte han av mot lekrummet medan jag å Leo åt gröt respektive drack kaffe.

Efter en stund hörs en hysterisk gråt, det är Viggo som är helt knäckt.

Jag lyckades inte få ur honom vad som hände, mer än att jag får inte leka.

Hur mycket sanning det ligger i det,  det ska jag låta va osagt, men sådär ledsen har jag aldrig sett honom bland andra barn innan..?

Viggo blev aldrig riktigt på humör efter det utan verkade mest trött å pipig...


Vi hade lite lösa planer på att möta upp Stina å gå ett litet varv på stan.

Men hennes inbokade massage hade blivit senarelagd så vi körde hemåt i stället.

Gjorde mannagrynspudding å saftsås som jag tänkte vi skulle ha som mellis å lekt lite.

Leo sov å jag å Viggo satte oss för å äta pappas kroppkakor(kroppkakor som vi fått levererade uppifrån M å P :)) som sen lunch. :D

Precis när vi satt oss vaknade såklart Leo.

Han hade säkert gått å somna igen, men i valet mellan att vagga vagnen å att försöka bibehålla Viggos matro föll lotten på det senare alternativet.

Det var dock dött lopp då han redan tappat fokus på sin mat. :/

Fick truga ner en halv kroppkaka å då vet jag ändå att han brukar gilla just den maten!

Tack å lov var Leo inte alls gnällig, trots att han inte ens sov en timme.

Pip å gnället för eftermiddagen stod mera den stora sonen för.

När vi smakade på puddingen hällde han till å med ut ett glas med mjölk me filt för att han ville ha annan mjölk..?!

Roligare kan man ju han, eller vad säger ni? :P


Vid tre insåg jag att vi borde kört inom en affär på vägen hem från ÖF när vi ändå var ute. Då både äggen å mjölken börjat sina å den mjuka kattmaten var helt slut.

Eftersom Martin är i väg i kväll, fanns det liksom ingen anna råd än å palta på kidsen för att bege oss till Ica. :)

Valde just Ica för det är den kortaste streckan å köra så Viggo inte skulle somna i bilen.

Det gjorde han inte, å inte Leo heller.

Men bara ett par meter in i affären började först Viggo skrika å sen Leo.

Sen somnade Viggo i kundvagen å Leo fortsatte skrika en stund, sen sov han också.

Jag kände mej som en j*vla cirkus. :D

     

Fatta att man kan sova såhär då? :P


Kattmat, mjölk å olivolja fick vi med oss hem, men äggen lyckades jag glömma! :D Slängde ner en Ben&Jerrys i vagnen i ren muta åt mej själv. :P

Tänkte inte riktigt på att glass inte är så gott på vintern. :D

Fast jag har smakat lite nu, å den var god. :)  






När vi kom hem fick jag muta Viggo med ett bad å sen blev det middagslagande å ätande å så lite tvmys på det.

Leo somnade enkelt men Viggo låg å hade ont lite överallt innan han med slocknade. :D


När de lagt sej tog jag tag i allt i köket, middagsdisken å sen gjorde jag lite ny mat åt Leo. :D

Palsternacka å majs, i hopp om att det faller herrn i smaken.

De är ju lite söta i smaken å det kan ju inte skada, eller hur? :P   


Det känns som jag inte gjort nått vettigt i dag, men det verkar ju som jag ändå gjort lite nu när man sammanfattar det hela. :D

Känner mej ganska nöjd med att dagen går mot sitt slut.

Lite väl mycket onödigt som har hänt tycker jag nog!

Morrondagen kan ju å andra sidan bara bli bättre, tror ni inte det? :D


Ska bara fixa lite till först. :)

Så fort jag avslutat detta monsterlånga inlägg så ska jag ge mej i kast med å slå in paket.

Ett till en liten mini-Ture som vi ska få träffa i morron å sen en herrans massa till min blivande treåring. :)

Kan säga att det blir ett å annat paket... :P

Men det är han värd den härliga ungen!   


Så, med det sagt får det banne mej va nog nu!. :D

Om nån orkat plöja sej igenom hela texten så ska denne ha ett stort tack! :D

Puss på er! :D


I morron är en annan dag, å det tackar vi för. :D


Av Lisa - 20 februari 2011 21:26

Alltså, chinos är nog det snyggaste jag vet. :)

Jag har typ ägt ett par i hela mttt liv, för hundra år sen eller så.

Spande lite efter kläder å hittade dessa på Lindex.

   

Om de finns å köpa lite här(å det faktum att Stina har ett par svinsnygga..!) måste ju innebära att det är åtminstone lite modernt..?


Är dock ytterst tveksam på om mina gigantiska lår ens rymms i största storleken ens. Hua, jag måste verkligen ta tag i mitt liv!


Jag får därför snarare satsa på ett par sånna här om jag skulle kosta på mej nått nytt...

    

Av Lisa - 20 februari 2011 20:21

Dagen blev ganska okej ändå.

Trots det där sabla samvetet.

Jag tog mej samman å fixade undan lite grejer i allafall.

Flyttade lite foton å städade bland Viggos kläder.

Sen vaknade Leo å då ägnade jag mej helt å fullt å honom. :D

 

Martin å Viggo kom hem strax efter tre å vi började fixa med middagen.

Det gick lite sisådär med grillandet! Så jag lovar mej själv att jag ska investera i en vintergrill till nästa år så vi slipper detta problemet! :P

     

Middag blev det i allafall, om än en anigens osynkad sådan. :D

Stina dök upp trots allt så hon fick med sej lite mat. :D


Nu ligger vi å dräller framför Minuten.

Jag ville se Twilight, men det var ingen annan som hakade på. :S

Så ja, det blev det där konstiga programmet i stället. :D

Är lite sur att jag inte följde min lust att baka kladdkakemuffins tidigare i eftermiddags. Jag behöver verkligen inte äta det, men är så sugen nu! :S

Ååå så sugen Rex verkar va på å kela, eller hur? :P

 


I morron är det måndag.

Då ska vi till ÖF, det är sportlov så det är inte omöjligt att det är galet mycket folk. Men då ger vi oss å går ut å leker ute. :D


Denna veckan fokuserar vi annars på Viggos stora dag. :D


Hej på er!

Av Lisa - 20 februari 2011 13:03

Dagen har inte artat sej den där positiva,lyckliga andan som jag hoppats på..

Här sitter jag å har dåligt samvete.

Över en massa jag borde göra eller gjort för länge sen.

Över att jag inte är utomhus.

Över hur jag låter mej själv förfalla.

Över allt jag äter.

Över hur jag inte orkar allt jag vill.

Över att jag borde träna.

Över alla vänner som aldrig hör nått från mej.

Listan kan göras lång..

Hopplöst när man blir ensam å börjar fundera! :S

Jag är inte gjort för ensamhet.

Leo sover å jag längtar efter mina stora killar!

Min familj gör mej hel!

Älskar mitt liv!

Men varför har jag så svårt att tycka om mej själv?


Ska försöka ta mej i kragen å försöka övertala mej själv att det är okej att inte göra nått alls ibland.

Å att det är okej att stanna inne trots att solen skiner!

Det kommer bli svinsvårt.

Å det kanske skulle va bättre att avverka nått på att-göra-listan istället för att må dåligt över hur lång den är? :D

Jo, så blir det! :)



Ibland vänder till å med jag mej till musiken...!







Av Lisa - 20 februari 2011 10:30

Här i Asarum strålar solen från en klarblå himmel, det ärmånga minusgrader, men här inifrån får man ändå vårkänslor. :D

Martin å Viggo har redan gett sej ut på äventyr.

Viggo han ska pausa lite från mej å Leo å hem till sin farmor å leka med Hanna medan Martin å min pappa ska hämta brädor å frysboxen i Brinkamåla å sen hjälpa Susanne med lite flyttstök till.

Här hemma har jag lite kvalitétstid med Leo att se fram emot.

Han ligger här jämte mej på golvet å sjunger så glatt. :D

Snart ska han ska få bada i badkaret, baljan är ju sen länge för trång å nu har jag införskaffat en ny halkmatta så han kan ligga på botten å sprattla i nån centimeter med vatten. :)

Det älskade Viggo när han var bebis så det ska bli kul å se vad Leo anser om det hela. :)

Efter badet ska vi mest plocka å mysa. :D

 


I eftermiddag är det äntligen grilladags, kom ju faktiskt i håg engångsgrillar när vi handlade i torsdag. :D

Förhoppningsvis kommer Stina hit å äter kycklingfilé å ljummen potatissallad. :D


I dag har jag haft sovmorron så kanske jag orkar blogga i fatt lite i kväll. :P

Om jag inte fastnar hos Scofield å Burrows i kväll igen. :)

Av Lisa - 19 februari 2011 21:20

Till å börja med vill jag höja mina underbara föräldrar till skyarna, hylla dem för allt de gjort å gör för mej å min familj!   

Om jag ens lyckas göra hälften så mycke för mina pojkar skulle jag va stolt!



Med det sagt kan jag meddela att vi har spenderat så gott som hela dagen hemma hos mamma å pappa.

Jag,Viggo å Leo alltså. :)

Martin har som sagt agerat flyttkarl hela långa dagen.

Jag hade planer på att lämna grabbarna i tryggt förvar hos M å P för att åka till stan å inhandlat lite kalaskläder både till mej å pojkarna, men jag bangade.

Det är väl den enda nackdelen med att åka till föräldrahemmet, att man inte har några som helst krav på sej, tillåts att slappna av å blir då också trött som tusan.

All trötthet kommer liksom i fatt när man är där. På gott å ont.

I vilket fall som helst stannade vi hade en underbar lördag trots saknad efter pappan å maken. :)

Stina var med på plats å mös med oss en stund innan hon skulle till jobbet. :)

   

Det är så härligt å va hos mamma å pappa med Viggo, för hur många timmar å tillfällen han spenderar där så hittar han alltid nått nytt å leka med eller utforska. :D

Varje vrå kan gömma en dold skatt. :)

Ett spel, en leksak eller vad som helst. :)

          


Mobilbilder.


Min fina, fina pappa servade oss alla som alltid å han hade köpt Schweppes till mej å zoo-apor till Viggo å han fyllde på spolarvätska i Stinas bil.

Mamma leker med bägge barnen med omåttlig energi å så lyssnar de bägge på mej å stöttar oss i allt å vad vi än behöver hjälp eller råd i så finns de där!

Å så fick jag en peng, en peng att spedera på vad jag vill så länge det bara var till mej själv.   

Som sagt, de förtjänar mer än en hyllning!


Tröttheten består här, å jag ska snart sova.

Mycket mer sammanhängade får jag inte ens i hop nu.

Men ni har förstått poängen för dagen va? :D

Om inte vill jag bara meddela att mina föräldrar är bäst!   

   



Av Lisa - 19 februari 2011 06:25

Lördagar är inget undantag.

Ni kan ju gissa när Leo ville upp i dag, å ni kan väl vid det här laget räkna ut varför han vaknade också! :)

Detta jävla bajsande rent ut sagt, om det berott på en tand borde väl den rackarn kommit upp nu..?

Detta har ju pågått i dryga veckan nu, det känns soom en hel evighet dock, men hur lång tid kan ett litet tandskrälle behöva..?

Viggo's mage reagerade aldrig vid tandsprickning, men det var väl med det enda som inte påverkades. :) Han stökade hela nätterna å åt dåligt i stället...

Vi ska till bvc på torsdag å så ska jag forska i det här med intolerans, kul om vi ska testa utesluta gluten, or not, speciellt med tanke på att gröt är det enda Leo vill äta...

Ja, ja, nog tjata om det för nu. :D


Tio i sex som sagt, jag gav upp omsomnandet ganska omgående å gick upp å gjorde kaffe i stället.

Så nu ligger jag å Leo här på ett täcke å myser, medan Viggo springer mellan oss å sin pappa som fortfarande ligger i sängen.   

Familjelivet på en pinne...?! :P


Lite kaffe på det, på med radion å sen kanske vi satsar på frallefrukost? :D


Gomorron! :D

Mina sötnosar som leker. :D   

 

Av Lisa - 18 februari 2011 21:47

Så är det. :)

En rejäl middag blev det. Överlag en mycket lyckad sådan. :D

Hamburgare restaurang-style, pommes å aioli å så citronfromage. :D


Recepten å lite tankar kring just den här kvällens meny får ni vänta lite på.

Nu är jag på tok för mätt å på tok för trött. :D

Jag ska dock hålla ut i ett avsnitt PB till, då det är väldigt spännande just nu. :P

Jaaa, även fast vi har sett det innan. :D


Morrondagen bjuder på gympa i vanlig ordning. :D

I övrigt är jag inte helt hundra på vad vi ska hitta på medan Martin agerar flyttkarl. :P

Vi får se helt enkelt. :D


Gonatt på er å trevlig helg!   



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards