Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa - 12 februari 2011 22:00

För ett par veckor sedan fick jag å de allra flesta andra 85:or en inbjudan till  

Klassåterträff.

Det är tydligen tio år sedan vi slutade nian nu i år..?!


Min spontana reaktion när jag öppnade det där kuveret var:

No way in hell..! :)

En hel kväll ffylld med jämnförelse å försök att överträffa varandra?

Nej tack!

Min spontana reaktion när jag läste den bifogade klasslistan var nått i stil med min första reaktion.


Underrubriken till det hela var:

Kom å se efter om facebook-bilden överens stämmer med verkligheten.

Jag är inte ens vän med hälften av namnen på den där listan ens på facebook.

Det säger väl en hel del om mina relationer, eller brist på realtioner med mina klasskompisar från högstadiet?

De har säkerligen förändrats.

Det har ju jag gjort,

å de kan säkerligen också vara helt fantastiska människor.

Men jag är helt ärligt inte speciellt intresserad av å ta reda på detta just nu.

Hur spännande kan det va liksom?


Kanske kunde man skicka ett vykort..? :P

Lisa.

Lyckligt gift, liten sliten å ett par(jo, jag tänker ljuga lite :P) klios övervikt, föräldraledig undersköterska med två fina söner.


Det är väl i huvudsak det man vill veta om man närvarar på dessa tillställningar..? :D


Av Lisa - 12 februari 2011 20:08

 natt när Leo väckte mej var jag lättad!

Jag hade drömt en mardröm som innebar att vi haft inbrott medan vi sov.

De hade stulit min dator å min mobil å internet! :P

Hemska tanke..! :D

I allafall i drömmen var bristen på  uppkopplingdet värsta med det hela, inte att någon varit inne i huset medan vi sov där... :D

Galet hur man får i hop det i drömmar alltså. :D



Här ligger vi i sofforna. :D

Har precis påbörjat första avsnittet på sista säsongen av PB. :)


Kom hem från Sölvesborg för en liten stund sen.

Vi har haft det lika underbart som vi brukar. :D

Sådär lagom kaosartat som det brukar va. :D

Så tack underbara vänner för i dag.   


I morron står storstäd på schemat för min del.

Viggo ska bada med sin mormor å morfar å de andra två skulle nog kolla lite på pingis i Mörrum. :D

Hade velat köpa nya blommor till alla tomma krukor, men misstänker att det är stängt överallt i å med att det är söndag(det å bristen på restauramger inom olika genre är det sämsta med att bo i en småstad..!)

Kanske kan hitta några till överpris på Coop. :)


Så.

Kvällen avslutas med ett par avsnitt PB alltså. :D

Härligt med helg. :)

Av Lisa - 12 februari 2011 13:14

Slänger i väg ett snabbt inlägg i bilen på väg till våra härliga vänner i Falkvik. :) Ska spendera vå lördags eftermiddag på bästa sätt alltså! :) Jag å Viggo har gympat på förmiddagen å jag känner mej väldigt pigg å glad! :) Nu ska jag fortsätta babbla ned sonen här jämte så han inte somnar. :)

Av Lisa - 11 februari 2011 22:15

Varför är det alltid så att när man räknar med att bebisen i familjen ska sova enligt sina rutiner, då gör de allt annat än det? :P

I förmiddags sov Leo bara en halvtimme innan han vaknade i stället för en å en halv- två timmar som han brukar.

Jag tänkte att han kanske skulle kompensera för det sen under eftermiddagsluren.

På förmiddagen var Viggos farfar å hans kompis på tippen å tömde släpet.

Jag bjöd in dem på kaffe, det var ju det minsta jag kunde när de varsnälla å fixade det åt oss.

När de hade kört hem åkte vi till Coop å fredagshandlade.

Leo somnade i bilen å sov. Tills vi kom hem..

Hade tänkt plocka undan lite fort i köket å sen fredagsmysa med Viggo lite bara han å jag, i allafall en liten stund.

Men icke, Leo han skulle tvunget va med han också. :)

Nån mat hann jag inte heller förbereda innan Martin kom.

Vi överlevde ändå hela högen, men det är så typiskt..!

Å jag får såklart dåligt samvete när Viggo inte hinner få egentid med mej.

Tur vi ska gympa i morron, då är det han å jag, garanterat. :)

Vi hann dock med en stunds kelgos innan han skulle somna.   


Leo's mage är ju ett kapitel för sej den.

Är han inte hård i magen så är det tvärtom, som i dag..?!

Har nog bytt femton blöjor i dag också. :S

Funderar på om han fått nån magsjuka..?

Mest eftersom jag hörde att de på Hasslö har haft det i veckan å vi träffade dem i söndags.

Men han borde ju må dåligt i övrigt om så vore fallet, ha svårt å äta å kanske kräkas eller gnälla, men han är som vanligt i övrigt.

Å dessutom så borde  nån av jag eller Viggo som träffat honom hela dagarna ju med drabbats med då...

Så egentligen är det nog bara magen som är i ofas.

Eller så är det den där tanden eller nått helt annat.. :D

Jag blir inte klok på det hela, men det är som det är. :)

Hoppas det lugnar sej under morrondagen.


Kvällens middag var super. :D

Vi hade kall marinerad fläskfilé med potatisrulle å sallad å sen chokladpudding.

Smarrigt!. :D

I kväll blir det en bild på mej i stället för den obligatoriska bilden på Martin. :)

     

Å ja, jag bjuder på  att jag ser ut som sju svåra år, med håret på enda å kläder som, ja vad ska jag säga...? :)


Imorron ska vi till Sölvesborg på eftermiddagen(om det inte visar sej att Leo är sjuk vill säga, men det hoppas vi ju inte.).

Ska bli så kul!   

Längtar efter min Jajja. :D


Nu ska jag se det sista av detta PB avsnittet, sen sova gott. :D

Trevlig helg! :D

Av Lisa - 11 februari 2011 13:38

 

Han är inte bara världens bästa lillebror å världens bästa morbror utan han kommer även bli världens bästa male nurse!:P

Fy fan vad han är bra!   

Av Lisa - 11 februari 2011 09:31

Jag brukar ha svårt å komma till ro på kvällarna, jag ligger å funderar å tänker å planerar å väntar på att nån pojke ska vakna.

I går lyckades jag dock varva ner på en kvart, hade sovit fem minuter å då vaknar Leo!

Typiskt, typiskt, två bajsblöjor, lite mat å tjugo minuter senare la jag tillbaka den lilla rackaren i sin säng.

Han låg å jollrade en stund men somnade om ganska fort ändå. :)

Det gjorde dock inte jag. :/

Fattar inte varför jag inte kan slockna lite enkelt som Martin..?

Han sov på soffan redan vid åtta han å när jag var uppe med Leo märkte han inte ens mej. :P

Viggo ropade på pappa strax efter jag lagt mej så jag skickade upp honom.

Han flummade runt en stund i hallen men kom tillbaka till sängen utan nått barn å konstaterade att Leo sov..?! :D

Vilket flumm. :D

När Leo vaknade igen vid halv fem var han däremot uppe å matade honom. :D

Å somnade om direkt efter även fast han skulle stiga upp sen, så som sagt, tänk om man kunde sova så enkelt?! :)

Vi sov till sju sen jag å småkillarna. :)

Helt okej. :)


Morronen har vi hittills ägnat åt frukost å lite lek. :D


När jag gick upp med lite skräp till tunnan bad jag Viggo sjunga lite för Leo. :)

Å som ni ser tog han sitt uppdrag på fullaste allvar, å tog fram sångpåsen.  

       


När Leo somnat så kom vi äntligen till skott å planterade lite krasse. :D

     

Så nu ska vi följa dessa små fröna. :D Brukar gå på en vecka ungefär. :)


I dag ska vi som sagt mest göra vad vi känner för, titta på lite tv å leka, å handla då. :)

Å fixa lite inför kvällens datenight, har ändrat mej igen nämligen. :)

Vi ska ha kall marinerad fläskfilé å potatisrulle. :)


Nu kallar Leo! :) Time to go! :)

Av Lisa - 10 februari 2011 21:21

Tortilla-pizza var det ja.

Pizza med tortillabröd som botten.

Precis så simpelt som det låter.

Men både betydligt godare å betydligt mer mättande än vad man skulle kunna tro. :)


Man brer bara tomatsås(å har man inte det så funkar tomatpuré eller ketchup eller chilisås med) på ett tortillabröd å toppar med riven ost å precis vad man känner för å tycker om eller har hemma. :D

Sen gräddar man av det hela i varm ugn(250 grader) i 2-3 minuter, klart. :D


(här ska det komma en bild..!)


När jag gjorde det sist hade jag smulad fetaost å skivad chorizo(pålägg typ..) å oliver på mina å när den kom ur ugnen toppade jag den med ruccola. :D

Mycket gott å jag blev lagom mätt på två stycken, tro det eller ej. :)


På tisdag ska mammagruppen träffas hos oss å jag tänker bjuda på just tortilla-pizzor. Ställa fram en massa godsaker i skålar å sen får var å en ta vad de gillar. :D Å sen servera pizza-sallad till.

Det känns väldigt lämpligt med nått som kan ätas i omgångar, med tanke på att det är sju bebis-mammor som kommer, plus tre större barn å sist vi sågs satt inte alla ner samtidigt precis. :D

Av Lisa - 10 februari 2011 20:00

Nu är det kväll, igen.

Torsdag,igen. :)

Eftermiddagen flög förbi som ingenting, som vanligt. :D

Jag blev inte tröttare heller, å tur var väl det. :)


Viggo ringde hit sin morfar som kom å lekte. :)

Jag hade tagit upp släta bullar som vi hade med oss till lekplatsen men som inte åts upp då.

Dessa små(med betoning på små..! :) bullar fick bli semlor. :D  

Gott å lite lyxigt såhär på torsdagskvällen. :D

Om jag borde låtit bli?

Jovisst, men som alltid, vad kan jag säga?

Jag älskar mat, i alla former å har noll å ingen karaktär at the moment.


Leo's mage är helt upp å nervänd i dag.

Jag överdriver inte när jag säger att jag bytt 15 blöjor, minst!

Han äter å är glad, men som sagt, nått lite märkligt är på g.

Jag vet att det inte finns vetenskapliga bevis, men det kanske beror på den där tanden som jag tror mej känna i den lilla munnen. :D


En nyfiken liten Leo, som är fem månader just i dag. :)

Fem månader i dag som sagt, min lilla pojke växer verkligen i rasade fart. :D

Jag har en känsla av att han gått om sin bror med hästlängder i vikt om man jämnför med när han var fem månader.



I går missade jag ett samtal från en Susanne från Kommunal som hade pratat in på min svarare å bett mej ringa upp.

Jag ringde å ringde å ringde, men det var upptaget hur länge som helst.

Under den tiden hade min hjärna funderat ut en massa sräckscenarion, typ att hon ringde för att jag blivit anmäld eller att jag glömt betala fackavgiften.

När jag fick tag i henne så var det ett möte hon ville bjuda in mej till.

Ett fackmöte för oss fast anställda utan eget jobb, dvs. vi i Bokningen.

Inte en dag för tidigt om ni frågar mej, å jag hoppas verkligen att jag kommer kunna gå å att våra villkor förbättras innan det är dags att gå tillbaka till jobbet för min del. :)

På tal om det här med jobb, så har jag sökt två tjänster i dag.

Har väl inga större förhoppningar, men i allafall en av dem hade jag verkligen velat ha! :)


I morron ska vi inte göra många knop alls.

Slappa å vila oss lite. :D

Å så som sej bör handla en sväng. :)

Vi brukar ju göra det på fredagarna. :D

Vill att Viggo ska få följa med till affären i bland även fast jag veckohandlar ensam. Inbillar mej att det är bra om han är van vid situationen sen i framtiden, när vi ska handla efter dagis å jobb. :D


Viggo pusslar. :)

 

Snart helg igen. Underbart! :D

Vi ska träffa Jajja å co å så gympa som vanligt på lördag. :D


Nu blir det lite PB. :D

Sen ska ni få ett tips på världens snabbaste å lättaste lunch eller kvällsmat, nämligen tortilla-pizza. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards