Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Lisa - 22 mars 2011 20:49

Även i kväll blev det en  Asarum-runt runda med Sandra.

Härligt att ha kommit i gång med promenerandet, å framför allt är det ju toppen med sällskap.

Det är inte ens jobbigt å gå när man har nån å prata med. :)

Skönt å komma ut lite själv med, alltså utan barn.


Den här dagen har varit super.

Våren har kommit till Asarum. Jag hoppas verkligen den är här för å stanna, men vågar inte riktigt jubla än.

Vid tio gick vid till Eva, Nike å Adam för att äta lunch å umgås med mammagruppen. :D

Det var riktigt varmt ute, fick till å med ta av mej jackan.

När vi kom dit stannade Viggo ute på tomten å lekte med Nike. När blev han så stor att han kan va ute utan mej?  

De har verkligen lekt bra i dag de där två, visst en hel del småkiv men överlag har vi knappt märkt av dem. :)

Vi bjöds på kycklingsallad, eller en massa gott var upplagt i skålar så alla kunde ta det de själva ville äta. :) Passade verkligen mej perfekt som inte vill äta snabba kolhydrater. :)

Vi avslutade hela träffen med en barnvagnspromenad i solen.

Det enda med dagens träff som var lite tradigt var Leo lackade ur.

Han gillar verkligen inte när det blir för mycket stimm å tjimm den lilla rackaren.

Typsikt, men inget å göra åt.


Tack för i dag allihopa å då framför allt Eva!


I morron ska vi till ÖF å förhoppningsvis va ute på eftermiddagen.

Tror jag ska träna på kvällen, men är inte helt hundra på om det är något pass...

Nu ska jag se klart DH å sen blir det dusch å sen sängen..!


Av Lisa - 22 mars 2011 09:11

I dag är det perfekt väder för att ha dunväst å flecce, mina absoluta favoriter bland ytterplagg.

Nu har jag tyvärr inte kunna knäppa den väst jag äger sen nån gång innan Viggo föddes, å jag har inte blivit färdig till å köpa en ny.

Blev hemskt sugen på att göra just detta, men var hittar man en dunväst nu?

Helst å ska den då gå klicka hem å inte kosta en förmögenhet..?

Nån som vet? :)


 


Av Lisa - 22 mars 2011 08:48

Det har väl inte ungått någon att vi har ny kaffebryggare..?

Inte vilken bryggare som helst utan Rolls Roycen bland dessa.

En Moccamaster.

 

Vi har haft den i en vecka i dag å jag kan konstera att det största å mest märkbara skillnaden mellan denna å vår gamla bryggare är att kaffet smakar mycket mer. Mycket mer olika.

Å med olika menar jag att till den gamla spelade et ingen roll vilket sort kaffe vi köpte, olika märken eller rostning eller så utan allt kaffe smakade ungefär likadant.

Jag har i flera år köpt Gevalia Ebony för nånstans har jag änå inbillat mej att det är lite godare å lite mer kaffesmak på just detta kaffe.

Just Ebony tycker inte Martin smakar alls bra i den nya bryggaren, det blir för syrligt tycker han.

Jag måste  ju ha en skvätt mjölk i mitt kaffe så jag märker det inte lika tydligt, men han har en poäng, fast jag gillar det ändå, vem vet syra i kaffe kanske är den smak som passar mej? :P

Just nu håller vi på å prova oss fram till ett kaffe som passar oss, å då helst oss bägge.

Det går sådär hittills.

I dag tycker jag det är för starkt, eller för beskt kanske, det smakar som när kaffe stått för länge på termos om ni är med mej.

Är inte helt hundra på vilken sort jag använt i dag, men jag tror det är nått Zoegas...

Det är verkligen inte lätt å ens veta var man ska börja leta efter det ultimata kaffet. :)

Det finns ju en hel del sorters kaffe på marknaden om man säger så. :D


Jag undrar därför var ni dricker för kaffe där ute i stugorna, både ni som har en Moccamaster å alla ni andra med andra maskiner med? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards