Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2011

Av Lisa - 5 mars 2011 20:47

Alltså.

Nu är det tävlingsdags igen! :)

Jag var tvungen, vilka fantastiska förkläden!

Som detta tex.

 

Tänk att baka å laga mat i det här förklädet(eller nått av de andra man kan välja mellan...) i stället för det pyttelilla gröna  med en hund på som jag fick när jag var sex-sju år. :P



 

Jag tävlar om ett underbart förkläde från

Corolyn's kitchen hos Sockertussen.

Anmäl dej HÄR om du också vill vara med!





Håll tummarna för mej nu! :)

Av Lisa - 5 mars 2011 08:56

  Men det visste ni väl redan att jag tycker? :P

Av Lisa - 4 mars 2011 22:21

23.45 Leo gnäller.


Tänker du gå upp eller?

Vad? Varför?

Ja, Leo! Han är hungrig. Jag orkar inte gå upp. Om du går nu så tar jag sena rundan sen..?

Mmm...


Tänker du gå upp eller..?

Nä, det jag vet inte...!

Zzzzzzzzz...


Visst är det skönt när man får välja..? :D



(han som inte gick upp har inget minne av dissen i dag å  "sena rundan" var för sen för att räknas.. :P Tur för honom det, för hade det varit dags för mat vid fyra igen vet jag någon som hade sparkats ur sängen vid det tillfället. :)    )

Av Lisa - 4 mars 2011 20:42

Här  ligger vi, mätta å belåtna i sofforna.

Har precis startat den första Transformers-filmen.

Lite sådär lagom fredagsnöje. :P


Kvällens middag bestod som sagt av räktårta.

Lika god som vanligt å precis lika oengagerat å fult dekorerad som vanligt. :P

Hade verkligen tänkt å tina lite räkor med skal att skala å lägga på toppen, men min framförhållnings svek mej nu igen. :D


Jag tror min man börjar lacka ur på att jag envisas med att ta bilder på honom vid matbordet var eviga fredag. Eller vad säger ni om denna poseringen? :P

Faktum är att jag fortfarande är imponerad över vilken succé den här datenight idéen blev. En enda fredag har vi missat det på hela året å det är ett betysligt bättre facit än vad jag hade räknat med. :D

Det är kul å planera å kul å genomföra. :)

Succé var ordet. :)

Efterrätten har vi inte ätit ännu, men det ska bli Dulce de leche-glass som jag å Viggo gjorde i morse. :)

Det var fler än mannen i denna familjen som inte ville fotas i dag.. :P

     

(jag uteslöt äggvitorna från orginalreceptet å frös min glass i maskin...)

Jag har provsmakat glassen(eller jag erkänner, slickat rent varenda skål..) den är verkligen i min smak!. :D


Förrutom glasstillverkning å tvättande har vi lekt å myst runt inomhus hela dagen. :)

Leo sitter bättre än i går redan, hur länge som helst å han välter inte så länge det inte är nån storebror som kommer för nära eller ska visa honom nått från nån konsig vinkel. :P

Konstaterade även att den där lilla bissingen i underkäken har fått sällskap av tand nummer två.   

Viggo har firat denna lata fredag iklädd enbart kalsonger. :)

Han å kläder är som bekant inte de bästa vännerna så han gillar nog dagar då vi bara är hemma i mellan åt. :)

Inte bara för den sakens skull, de behöver också pausa i mellan allt rännande,både han å Leo. :)

Å det är det vi har gjort i dag, pausat. :D


Imorron är det lite mera ös igen.

Jag å Viggo ska gympa å på eftermiddagen ska vi bege oss upp för backen till Porsvägen å bli bjudna på middag hos familjen Bengtsson/Loorentz.

Mysigt å kravlöst! :D


Nu ska jag ut till min älskade lilla frysboxi hobbyrummet(tack för den. :D) å hämta glassen, sen blir det full fokus på Transformers. :D


Gonatt! :)

Av Lisa - 4 mars 2011 13:53

Den pojke som tjatat om fredagsmys sen han öppnade ögonen i morse sitter nu här jämte mej å kalasar på en ask Söta björnar. :)

Vårt fredagsmys har officellt startat alltså. :)

Tror jag ska öppna en påse Bär å Nötter å festa till det lite jag också. :)

I dag känns det verkligen som fredag å att det kommer bli en lugn å skön helg! :D

Vi har en massa planer som vanligt, men inte ett kalas att städa å fixa inför. :)

Å vad det ska bli härligt att bara mysa hela familjen. :)

Hoppas, hoppas vårsolen smyger sej igenom molnen lite också, det skulle göra det hela ännu bättre. :P


Ville mest bara önska er trevlig helg. :D


Av Lisa - 4 mars 2011 12:55

Ber Viggo gå in på sitt rum å läsa i en boken under de få ynka minuter det tar för Leo å somna.

Viggo ställer upp på detta utan några större protester.

Att han väljer en djur-bok med ljud, det kan liksom inte göra så mycket annat än å fnissa åt. :D

Å att han sedan både hinner bajsa å fråga tio gånger om Leo somnat än på de där sju minuterna han faktiskt tog på sej å somna, det är precis som det brukar va det.

  

 


Av Lisa - 3 mars 2011 22:45

I går på treårskontrollen fick jag frågan om Viggo ritar ringar..?

Jag blev lite osäker på detta å funderade en stund.

Innan jag ens hann tänka klart svarade Viggo själv: 

Jag brukar rita cirklar på väggarna i duschen!


Sedär ja, så var det med den saken. :D

Undrar när han kommer börja lära mej saker som jag inte vet...? :P   



  Älskade, älskade Viggo, så klok å så fin!


Av Lisa - 3 mars 2011 22:00

Klockan är halv tio å jag sitter ner för första gången sen i morse.

Å de minutrarna var ytterst få vill jag lova.

Är uppe i varv till tusen å jag känner att om jag slappnar av, då kommer huvdvärken.

Jag tänker således undvika den en stund till, å försöka printa ner en sammafattning av dagen åt er som väntar på det(he, he, jag varr lite självgod där ja. :D)

Den här dagen har innehållit så mycket att jag knappt vet vart jag ska börja. :D

Men jag tar det från början, det brukar ju funka. :P


Skulle som ni vet till Veronica å fika vid tio.

Hon bor i Asarum, jag hade aldrig varit där men hade adressen såklart.

Var trots att jag faktiskt bott just här i byn så gott som hela livet osäker på var denna adress fanns mera exakt.

Så innan vi körde knappade jag in gata å nummer på kartfunktionen på min telefon, studerade kartan å gav oss i väg.

Jag lyckades svänga fel i minirondellen vid Asarumsdalen å fick stanna, dubbelchecka på mobilen, som till å med visade min placering, vända å köra tillbaka.

Viggo undrade från sin plats: Vad gör du mamma? Vad händer mamma?

Kör fel å får vända.

Varför mamma?

Grrr, för att jag gjorde det bara...

Kör vidare, svänger rätt å sen fel igen. Får vända. Å hör från baksätet:

Vad händer mamma? Vad gör du mamma?Är vi fel igen mamma?

Mmmmm...!

Det gör inget mamma, det är sånt som händer!

Möter Marianne som faktisk me kört fel innan vi hittar rätt hus. :D

Väl där fick vi scones å kaffe å mina barn visade upp sej från sin allra bästa sida- NOT!

Leo gnällde å hade magknip å ville bara sitta å Viggo trots-flippade rejält. :S

De andra mammorna tror nog han är precis omöjlig jämt, som inte lyssnar å bara gör sånt han inte får, det har ju hänt förr.

Men sen ser han ju inte precis tjusningen i att prata barn å fika, å vilken treåring gör det å andra sidan..? :P


Ringde till banken å meddelade dem att jag står utan VISA-kort å fick veta att mitt nya kort skickats från dem för en månad sedan..?!

Hon skulle spärra det å skicka ett nytt, det tar i regel tre dagar, så med helgen inräknat kan jag inte handla med kort på minst fem dagar!

Å då är jag en sån person som till å med drar kortet för å betala p-avgift!

Tur att jag redan har handlat mat i veckan(för Stinas pengar!) å att jag har en man med ett VISA-kort som fortfarande är i bruk. :P

Hoppas att jag slipper bli den där tredagars reglens undantag å att jag kan gå tillbaka till mitt vanliga konsumerande fortare än kvickt. :)

Eller i allafall inom fem dagar då. :D



Lämnade allt på plats kändes det som å körde hem å matade barn innan vi begav oss vidare till bibblan.

Där mötte vi upp Johanna, Amanda å Emilia för att leka i båten, fika, prata å hämta teaterbiljetter. :)

Johanna hade fika med sej som jag glömde å tacka för(vi disskuterade lite om syskon i dag på mammafikan, å jag kan säga som så, om man inte vill bli ohyfsad gör man nog bäst i att stanna vid ett barn, jag stack som sagt i från all disk å allt vi ställt upp hos Veronica med... :)).

Bebisarna sov en stund å de stora barnen roade sej med att kriga om exakt samma saker. :D

Same old, same old, de är värre en syskon de där två. :D

Några teaterbiljetter behövde vi inte hämta då det var gästlista som gäller, å inte kostade det något heller. :P

Vi lånade med oss tre böcker, en om dinosaurier, å körde hemåt vid halv fyra tiden.


Sen gick timmarna i en rasande fart till barnen skulle sova.

Leo fick hälften välling, hälften ersättning innan han somnade, får se om det biter nått på sömnen. :D

    


Jag skulle som ni vet ägna kvällen åt å göra räktårta å glass till i morron.

Vid halv sju kom jag på att jag glömt tina räkor å ungefär en halvtimme efter det insåg jag att jag även glömt göra Dulce de leche.

Räkorna kunde jag tina över vattenbad(fukar svinbra, så nu vet ni det..! :P) men Dulce de leche fixar man ju liksom inte till i en handvändning. :P

Den är snart färdigkokt, men själva glasstillverkningen får vänta till i morron förmiddag. :D

Nu har jag verkligen inte varit sysslolös även utan glasstillverkningen. :)


Köpte 6-månaders burkmat till Leo på prov i går.

Vi testade den med kyckling  å grönsaker i kväll, å det åt han! :P

Så nu har jag gjort egen mat till honom med samma ingredienser som i burken.

Om han inte äter det nu, då får jag erkänna mej besegrad å lägga ner tanken på att göra Leo's mat själv.


Jag har dessutom ungsrostat en nästan hel formfranska som ska ligga i ugnen över natten för att bli ströbröd i morron.

Å så har jag gjort tårtan med. :D


Har eliminerat alla tvivel över hurvida den där matberedaren var nått å önska sej. :D

Om den används tre gånger inom loppet av tolv timmar, då var den då verkligen bra å ha. :)


Nu ska jag gå ut med källsorteringen å sen ska jag duscha.

Blir en sen kväll i kväll också alltså. :D

I morron ska vi bara va hemma å lulla runt.

Göra glass å attackera tvättberget innan det attackerar oss! :P

Å fredagsmysa offcourse, även utan handling, vi får leta fredagsgodis i skåpen helt enkelt. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards