Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Lisa - 1 april 2011 20:36

Jag vågar knappt skriva det, men jag tror det har vänt nu..! :)

Båda barnen har ätit mycket, mycket bättre å Viggo har inte varit speciellt gnällig alls. :D

Äntligen.

Det tog en vecka, men nu verkar vi alltså va på rätt spår igen! :D

Leo har sovit vid sina rätta tider å varit sitt glada jag å Viggo har inte bara tjatat om tv utan har hellre lekt med sina bilar å legot å djuren. :)

Underbart. :D

Dessutom har vi lekt en massa tillsammans alla tre,

å klätt ut oss bland annat. :D

        

 

Martin kom hem lite tidigare så vi bestämde oss för att köra in till stan å köpa en ny bilstol till Viggo.

Sagt å gjort.

Ny stol blev det, yttligare en Brio, Viggo's gamla stol vändes också så nu sitter bägge barnen bak. :D

Viggo hade blivit lovad en liten sak eftersom han var så duktig när han var sjuk.

Han valde en brandstation med tillhörande barnbil, ambulans å polisbil. :)

På hemvägen körde vi inom McDonlads å hämtade en Happy Meal till Viggo i McDriven.

När vi skulle köra därifrån gick bilrutan inte att hissa upp...

Väl hemma åts det å sen ville Viggo leka med sin nya leksak tillsammans med sin pappa.

Bara det att pappan fick hjälp av en av våra hjälte-grannar med att försöka få upp den där bilrutan... :/

Leo somnade vid sex så jag hade tid på mej att förbereda vuxenmiddagen, i lugn å ro medan de andra två lekte, trodde jag i allafall.

Martin dröjde. Rutan gick inte å få upp å batteriet i bilen laddades ur..


Jag försökte leka med Viggo å hans nya brandstatiion, men han längtade bara efter sin pappa..

När han kom in lekte de tills Viggo själv städade undan å ville lägga sej.   


Ni som känner min man kan kanske föreställa er vad jag hade för middagssällskap i kväll? :)

Till er andra kan jag tala om att det var en tyslåten person som mådde illa för bilen krånglade å bara petade i maten..  

Lite tradigt kanske,  men jag tyckte det var ruggigt gott i allafall. :D

Efter maten flyttade jag ner. :D

 

Martin tog hand om disken så länge. :)

Efterrätten var verkligen god, tyckte jag i allafall. :D

   

Min man? Jo, han tycker inte om varm frukt..?! :D

Ha ha ha, mer lyckade kvällar har vi ju haft. :)


Nu ska jag duscha sen blir sängen.

Martin hämtas tjugo i fem, så det blir då rakt ingen sovmorron i morron heller. :D

Mamma kommer ner redan innan gympan så jag å Viggo kan gå dit själva, sen ska vi hänga all day long, äta fisksoppa å leka.

Även Stina kommer joina på eftermiddagen. :D

Så som ni hör så kommer det inte gå nån nöd på oss, även om det är lite trist att bara få en helgdag med Martin...

Trevlig helg på er! :)

Av Lisa - 1 april 2011 08:46

Jaaa jag erkänner, jag är en ruskigt slapp mamma at the moment.

Viggo kollar redan på film här.

Bamse blev det visst.

Till mitt försvar vill jag säga att han faktiskt har lekt en hel del med sina bilar innan det var filmtime å ovanpå det så regnar det faktiskt ute(så ni köper mina ursäkter? :D Så bra, synd att jag inte gör det själv utan har dåligt samvete till tusen...)

Leo han sover han, å tror ni inte att han gått å blivit snorig å har ett öga som kletar en massa i dag? Tar det aldrig slut? Stackars min lilla pojke..   


Jag ska egentligen ta tag i tre fulla ikeakassar med rentvättade kläder, men väljer att inte låtsas om dessa i tio minuter till.

Inbillar mej att jag kan va vär lite dator/kaffetid för å samla krafter om det visar sej att pip å gnäll-temat fortsätter även denna dag! :)


I kväll ska vi äta hemburgare, ett väldigt bra namn på hemmagjorda hamburgare som jag snott rakt av från Mårtenssons kök, receptet på dessa är dock mitt eget.

Kvällens pommes tänker jag ock göra efter Håkan å Anki's instruktioner. :D

På fredagar är det även obligatoriskt med efterrätt, å i kväll blir det nått jag har varit sugen på ett bra tag nämligen Gino, dvs. varm fruktsallad med smält chokladå vispad grädde till. :) Mmmm..! :D

Det känns härligt att äntligen längta efter mat igen, det tog sin lilla tid. :)


På tal om mat sitter jag å tänker för fullt på någon vårinspirerad meny som jag kan delta i Kalasgotts matutmaning med. :)

Hoppas jag kommer på nått bra, å hinner laga å fota det hela så jag kan va med. :D


Ååååå va jag har en massa idéer på hur vårt hem skulle bli mer organiserat å städat.

Tyvärr kräver detta en hel del pengar, pengar som jag inte har just nu...

Men när jag har börjat jobba sen, då jäklar!. :)

Något som däremot är helt gratis så är det att städa sakfferi, kylskåp å tvättstugan.

Jag måste bara hitta tiden till detta eller kanske orken kvällstid? :)


Nä, men vad säger ni?

Dags för den där tvätten nu va?

Okej, okej, men sen tänker jag fredagsmysa med mina småkillar resten av dagen. :)


Grabbarna Arvidsson, inklusive Billy Boy! :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards