Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Lisa - 17 april 2011 22:01

På senare tid har jag upptäckt tjusningen med lågkok, soppor å köttgrytor å sånt som sköter sej själv i ugnen.

Inte för att jag har gjort jättemånga försök (än)  förutom den där hela kycklingen som blev såååå misslyckad å så Gulasch.

Gång på gång stannar jag dock till på dessa recept i mattidningar å på matbloggar å drömmer mej bort. :)

Pulled beef eller Texas no bean chili eller Hel kyckling..! :)


Verkar sååå gott, å så kul å testa sånt man aldrig testat innan. :D

(men om Mange läser, så lovar jag INGEN kyckling eller annat testlagande på söndag.. :P)

Högt upp på önskelistan återfinns just nu:

   

(lergryta å denna kokbok, eller nån annan på detta tema(tips?))

Av Lisa - 17 april 2011 21:30

Så härlig söndag har det varit. :)

Solsken å en massa famijemys å avklarade projekt. :)

Påskpyntat har det blivit å en hel massa nya frön har stoppats i jorden. :)

Å så har det blaskats med vatten. :)

   

           

Viggo har själv satt ungefär tusen kycklingar i sitt fönster, å Leo han fick inte välja å då blev det i stället två krukor med basilika. :D

På sista bilden ser ni min lilla odlingsbox som Martin byggt i hop åt mej i dag.   

I den är tanken att det ska växa persilja. :D

Å vad det är underbart med trädgård. :D


Vid tre kom Mamma å Pappa med presenter till barnen.

Viggo fick inget mindre än en cykel. :)

   

Det gick väl lite sisådär med själva cyklandet.

Mycket å hålla reda på å lite dåligt tålamod, men vi ska öva, öva, öva! :)


Vid sextiden började jag frossa å blev svintrött.

Vet inte om det beror på solen å all uteluft eller vad, men det bara slog till pang bom.

Är fortfarande helt matt...

Hoppas jag inte håller på å bli dålig på riktigt...


I morron är det igen vanlig ÖF utan gudstjänst.

Jag krigar just nu med mej själv, kyrkan å jag är liksom inte vänner, men det känns ganska dumt att delta i församlingens öppna förskola två gånger i veckan å sen låta bli å gå dit...

Vi får se hur vi gör...


Leo är orolig å hostig i kväll...

Vaken till å från här.

Stackars liten.

Hoppas det lugnar sej.


Hoppas er helg varit bra. :)

Nu lämnar jag in i allafall.

Nöjd å lycklig. :)


Av Lisa - 17 april 2011 10:23

Grabbarna steg upp vid halv sex i morse men de lätt mej ligga kvar ända till åtta. :)

För ovanlighetens skull så använde jag faktiskt min sovmorron till å sova. :D

Jag brukar ju ha lite svårt för det när familjen är uppe, men i dag gick det. :)

Vi ska bara ha en hemma/plocksöndag så jag ska försöka å inte känna mej stressad över att jag kom upp så sent. :D


Inget vidare vårväder än, men jag ska snart palta på mej å Leo å röra oss ut utåt i allafall.

Martin å Viggo är på den rutinmässiga söndagsbesöket på Jem&fix å jag tänkte vi kunde möta upp dem ute när de kommer tillbaka. :D

Jag har köpte lite mer frön å så ska jag planterar om de squash-plantorna som har tatt sej i större krukor. :) 

Dessutom har jag några små penséer som ännu inte hunnits plantera å det tänkte jag också hinna med. :D


Vi ska påskpynta lite inne med, det har jag lovat Viggo. :)

Får se hur mycket som hinns med, men visionerna finns där som alltid. :)


Ingen söndagsångest så långt ögat når heller, Martin jobbar bara till å med onsdag kommande vecka sen är det långledigt för hans del. :)

Livet är bra härligt ändå. :D


Ha en fin söndag alla! :)


Mina glada sötisar. :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards