Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Lisa - 20 april 2011 22:15

Jaaaa, jag borde verkligen gå å lägga mej.

Men nä, jag kollar på BB i stället. :D


Har varit på långpromenad med Sandra å Linda i kväll, å Sisqo(om det nu stavas så. :) med förståss. :D

Vi travade på i en å en halvtimme å strax innan jag kom hem fick jag ett sms från min man där han meddelade att han snart skulle börja äta på våra soffkuddar. :D

Vi hade nämligen inte ätit nån kvällsmat innan jag gick. :)

Alltså det är så himlahärligt att komma ut å gå.

Inte bara för motionen utan minst lika mycket för å komma hemifrån lite å prata lite. :)

Det gör mer nytta än vad man kan tro. :)

Tack för i kväll flickor. :)

När jag kom fixade jag lite skagenröra till mej å min utsvultna make. :D


Martin är långledig nu. :)

Kommer såklart bli en massa som ska hinnas med, men det känns väldigt härligt ändå.

Som den här veckan hittills har sett ut med en trött å trotsig treåring hade jag nog inte tyat med en dag ensam till. :)

Så, ja, jag är verkligen tacksam att påsken å ledigheten kom så lägligt. :)

Måtte Viggo sova lite längre i morron.

Han behöver det så innerligt, han har somnat på dagtid tre dagar i rad nu.

Tror lite att det är nån form av trotsfas för han har haft en sånhär period innan.

Tidigt i höstas, då vaknade han tidigt å var svintrött redan vid elva å sen trotsade svinmycket ovanpå det.

Hoppas det går över i vilket fall som helst, för det är för tradigt för oss alla detta.


I morron ska vi klara av lite måsten på förmiddagen.

Lämnar barnen hos mormor å morfar vid halv tio å sen kör vi till stan för bankbesök å sen påskhandling å lite annat smått.

Strax efter lunchtid är tanken att vi ska köra till Hasslö.

Får se hur allt hinns med. :D


Nu ska jag ge mej för i dag. :)

Gonatt!


Av Lisa - 20 april 2011 08:03

I know, det börjar bli tjatigt, men Leo vaknade halv sex i morse igen.

Precis som jag alltid säger så stör det inte mej eller han själv, men Viggo.

Jag fattar verkligen inte hur jag ska göra för att han inte ska ha den där de-andra-är-vakna-radarn..?

Det spelar ingen roll hur mycket vi smyger eller hur gott han sover när jag smiter upp, han vaknar ALLTID ändå.

Å att han behöver sova mer är ju tveklöst när han somnat på dagen två dagar i rad nu.

Nu ska Martin va ledig fem dagar så kanske kan han lyckas sova ut då?

Problemet är ju dock då att om Viggo vaknar till å upptäcker att Martin är hemma å inte på jobbet vill han upp för det, upp å leka med pappa. :D

Dött lopp oavsett alltså. :P

Däremot kanske jag kan hoppas på både en å två mornar med sovmorron. :)


Leo har förresten också varit ganska pipig nu på morronen.

Rosslig som tusan.

Det är så när som på en ynka dag en hel vecka sen vi var hos doktorn, men jag tycker inte andningen har blivit nått bättre precis...

Inte mer än att han hostar loss rosslet i mellanåt...

Men den där doktorn sa ju att det bara var en lindrig förkylning,så vad har jag för val annat å lita på det?

Men är det inte bättre efter helgen, då åker jag in igen...!


Även jag känner mej som en gnällspik i dag.

Våren verkar ha ersatts med höstgrått å jag ser ut som f*n!

Lönnfet å har inget å ta på mej.

I går var det nog sista dagen jag kunde använda den guldfärgade tunikan som jag slitit sen Leo föddes.

Den har gjort sitt, nopprig å uttvättad, men sen är det ju bara en 15o-kronors från H&M som trots allt har överlevt att tvättas flera gånger i veckan. :D   



Om jag ens ska kunna visa mej bland folk framöver så måste jag ta mej råd att köpa nått tält-aktigt till som funkar...

Jag hoppas dock att dietande å motion ska ge resultat i en inte allt för avlägsen framtid, å då är det inte så kul å lägga en massa pengar på kläder som man hoppas ska va förstora snart...

Ni andra duktiga med triljoner mej karaktär än mej som äter keso till frukost, vad äter ni mer? Bär? Blir ni mätta på bara keso?

Jag är alltid så förbannat hungrig på morronen...


I dag ska vi va slöa å ta bilen till ÖF.

Hade tänkt att vi kanske kunde handla en snabbis när vi kör där i från.

Måste ha middagsmat å makaroner. :)

Stora påskhandlingen ska vi dock spara till i morron.

Har inte ens bestämt vad jag ska göra för efterrätt(chokladtårta eller citronpaj?) eller vilka bröd jag ska baka eller vad vi ska bjuda på på söndag...

Är så oinspirerad så det är inte klokt...

Å då måste jag ändå säga att påsken är min favorit högtid..


Nu ska jag rycka upp mej å försöka sminka bort den värsta gnälligheten...:P


Hipp hipp hurra för bloggen i dag!

4 år sedan jag började. :)

  

Jag erkänner att jag älskar det än.

Att jag fattade rätt beslut då den där dagen för fyra år sedan när jag startade den här bloggen.

Då fick man betala för att ladda upp fler än hundra bilder, det gick inte å header eller länka i inlägg å en massa annat. :)

Då bodde jag å Martin ensamma i lägenheten i stan.

Mycket har alltså hänt, både på bloggplatsen å i mitt liv.

Mina fina barn har fötts å vuxit å allt har jag nedskrivet här. :D

Jag har fått ta mycket skit, men fått ännu mer stöd från er därute! :)

Hela grejen ger mej så mycket tillbaka å som sagt,  kommer vi nog fira fler årsdagar om ni vill fortsätta följa oss, för sluta, det finns inte på kartan. :D


 

(uppenbarligen kan man öka 15 kilo i vikt på fyra år också...)






Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards