Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Lisa - 24 april 2011 21:29

Jojjomensan.

När Viggo vaknade å steg upp fick vi förklaringen till nattens troliga febertopp.

De prickar på Viggo's bröstkorg som vi i fredags trodde var kattloppebett hade ökat i antal å blivit misstänkt lika vattkoppor.

Vi tillkallade expertutlåtare i form av min mor tillika förskollärare som menade att det kunde va vattkoppor,men inte var helt hundra.

Det kändes extremt deppigt där ett tag då vi var rädda att missa den efterlängtade träffen med våra Sölvesborgsvänner...

Viggo visade dock inga tecken på att va sjuk å våra gäster vågade chansa å kom i allafall. :D

Underbart!

Viggo var lite matt på slutet, å somnade framför Toy Story men annars har han orkat bra tycker jag. :)

När han la sej var han dock varmare igen å han låg å kliade sej när jag var uppe hos Leo innan.

Han har fått tre nya prickar på benet under dagen så jag är nästan hundra på att han verkligen har drabbats.

Om så är fallet håller jag tummarna för att Leo med insjuknar fortare än kvickt så vi kan minimera smittorisken å vår isolering.

Leo visar inga symtom än, men vad jag har förstått är det betydligt tuffare för sånna små att få just vattkoppor, så vi lärmärka om å när det är hans tur å drabbas...


Nog om det nu!

Vi fick som sagt efterlängtat besök i eftermiddags! :)

Vi har ätit grillmiddag, cyklat, varit på lekplatsen, fikat å pratat.

Viggo å Loke har fightats om grejer, Leo har skrattat å Thea tappat en tand! :)

En händelserik å helt underbar dag!

Älskar verkligen att ha dem här, å vi ses verkligen på tok för sällan å de borde flytta till Asarum!  

   Tack för i dag!   

I kväll har jag kombinerat min tv-kväll med städning av gillestugan.

Inte en dag för sent! :)

Jag fattar faktiskt inte att jag orkade, för veckans kassa nätter har tagit ut sin rätt hos mej nu.

Känns grymt bra att Martin är hemma med oss en dag till, det behövs! :)

I morron har vi dessutom INGET planerat utan ska bara va hemma, det behövs verkligen det med.


Jag har lite ångerst inför kommande vecka ändå.

För nu har det blivit dags å skicka i väg datorn.

Å jo, jag överlever utan den, det är inte det.

Men det är en massa runt omkring det hela, packa den rätt, skriva felbeskriving på engelska, kopiera kvitto, spara allt på annan hårddisk plus lite annat...

Om barnen blir sämre känns det inte som jag har tid å ordna med detta.

Men det MÅSTE göras så är det bara...


Nu ska jag betala en hög med räkningar sen blir det dusch å säng.

Natti natti!

Av Lisa - 24 april 2011 06:48

Jag å Leo är uppe.

Han vaknade glad som en solstråle vid halv sex å ville inte sova mer. :P

Vi har knappt inte sovit alls i natt!

Men jag får ta tillbaka det där om att Leo reagerar på att va i väg å flänga.

Visst han har varit vaken lite mer i natt än vanligt, men det har berott på en tokorolig storebror som stått för det värsta stöket.

Han har haft ont, varit törstig å skrikit å stimmat så gott som hela natten.

Vid flera tillfällen tyckte jag han var febrig också, varm som tusan, men det kan även berott på stökandet å varm pyjamas å varmt täcke i ett soluppvärmt sovrum.

Å som jag hoppas att det är så, för nån sjuka vill vi inte ha.

Framför allt inte i dag när vi äntligen ska få träffa Jajja å co! :S

Oron i sej skulle jag tippa på är hunger, han äter ju som ett mygg det där barnet, men i kväll är det extra kvällsmat vid sex som gäller, så det blir lite reda här om nätterna!


Martinå Viggo är inte uppe än, så jag väntar med spänning på hur det verkligen ligger till med Viggo, feber eller inte...


Håll tummarna...!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards