Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Brist på..!

Av Lisa - 2 maj 2011 21:45

Här blev det inget bloggat i morse.

Viggo ville för ovanlighetens skulle inte se på film när Leo sov utan han skulle ut å hoppa han. :D

Övriga dagen har inte heller bjudit på nån datorlucka för den här mamman. :P

Där av min frånvaro under dagen.

Men nu är jag här.


Just nu saknar framförallt två saker:

En fungerande tvättmaskin å mitt smaksinne!

Jag börjar bli riktigt nojjig över det sistnämnda, Tänk om jag aldrig mer kommer känna smak av något..? Huuua, hemska tanke!

Klockan ett i morron kommer det reparatörer å avgör om vi själva orsakat haveriet å får betala lagningen eller om det kommer falla under garantin...

I vilket fall som helst hoppas jag att de tar med stora verktygslådan, för nu har jag verkligen klädkris..!

Det var ju inte precis så att jag hade något som helst överflöd av kläder innan, men nu är det tomt. ÖÖverallt!

Jag gick till ÖF i knickers när det var tio grader kallt i förmiddags, å dessa knickers hade jag grävt fram från en låda i källaren. :)

Illa jag vet. Men även om jag fick chansen att prova kläder i stan vill jag ju inte köpa speciellt mycket i den här gigantiska storleken jag har nu utan helst gå ner ett par(eller tio) kilon.


Som sagt var det tio grader ute då när vi gick å det är nog den högst temperaturen som uppmätts här i dag.

Maj kom då rakt inte med sommar till Blekinge det är en sak som är säker. :)

Martin hade fått skrapa bilrutorna i morse å mina små basilkaodlingar som fick flytta ut i helgen har säkerligen frusit i hjäl. :S

Viggo har varit fruktansvärt besviken på blåsten å regnet å har fått vända i dörren vid ett flertal tillfällen på sin väg ut till studsmattan.

Lite hoppat blev det dock mellan skurarna i eftermiddags. :)


I dag togs ett steg närmare avskedsdagen för min dator, vi hämtade bubbelplast på Asarums möbler. (tack!)

Kvittot är kopierat å felbeskrivningen på engelska är utformad i mitt huvud åtminstone. Jag ska bara leta reda på en vettig kartong med sen är ivägskickandet ett faktum.

Detta ska se senast till helgen! Inga mer undanflykter.

Att det ska va så komplicerat att skiljas från en maskin? :)


Den här dagen har för övrigt kantats av skällande å bråk med min äldsta son.

Som han håller på just nu.

Lyssnar inte ett skvatt å om han lyssnar så gör han ändå tvärtemot.

Jag är totalt slut.

Han lyckades dessutom orsaka översvämning i bad rummet på ÖF i dag.

Det gjorde han dock inte av illvilja utan jag skulle kalla det otur.

De har en sån där "vanlig" hård tvål som ytterst få av oss har i badrummen hemma numera.

Den tvålen är jättespännande, för när den blir blöt blir den hal.

Just när Viggo tvättade sina händer hade han tappat den i handfatet å där la den sej som en propp över avloppet å medan Viggo kämpade för att fånga det hala skrället så fortsatte vattnet å rinna å sen svämma över handfatskanten.

Typiskt å ruskigt tröttsamt...

Jag saknar min pojke å hoppas den här perioden är över snart, för som sagt, det är så uttröttande med skäll å tjat.

Tur han är så söt. :D

 


Jag lyckades mitt i alla smaklöshet hitta insperation till en ruggigt god asiatisk pastasallad med lövbiff till kvällsmat för oss vuxna.

Den var i allafall god i tanken å så fort den här envisa förkylning gett vika å mitt smaksinne har återvänt så ska den lagas igen å då får ni receptet också. :D

Annars är jag ganska kass på å äta överhuvudtaget just nu.

What's the point när inget smakar liksom?

Idioti, det är jag medveten om å i morron ska jag äta bättre så kanske jag slipper huvudvärk å yrsel!


Nu ska jag se lite på BB sen är det bedtime.

Martin ska till Volvo i morron bitti så han kommer inte köra förrän vid sju så det blir lite mysmorron om vi har tur. :D

Övriga planer för morrondagen är då tävttmaskinslagning(hoppas jag verkligen i allafall) å en runda till Malin på förmiddagen.

Natti natt! :D

Två av tre underbara pojkar. :D

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards