Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Lisa - 3 maj 2011 22:00

Oh my good vilken jävla dag rent ut sagt!


De började gå utför när Viggo gick ut före mej å Leo å försvann.

Jag hade bara min jacka kvar å på de trettio sekunderna det tog mej hade ungskrället öppnat grinden å sprungit.

Jag hittade honom halvvägs till lekplatsen på väg tillbaka hem..!

Att han ska börja rymma när han är så här stor?!

Shit vad rädd man blir när de gör så, å frustrerad...


Vi gick upp till Malin där vi hann slänga i oss lite lunch innan vi skulle hem å passa på reparatören.

Viggo bara tjabbade så det kändes inte precis bekvämt å stanna ändå...

Å tur var det att vi gick när vi gick för lagningsgubben var tidig.


Vid första anblick verkade han tro att maskinens motor var kass men konstaterade sen ganska omgående att det var något som satt fast inne i trumman å att denna reparation därför inte skulle gå på vår garanti...

Hans jobb blev således att försöka komma åt å plock bort det där som fastnat.

Det var ett j*vla jobb visade sej...

ALLT fick plockas i sär.. 

Efter en timme såg det ut såhär å vet ni vad som fastnat i trumman?

EN STRUMPA?!

Jag menade förståss då att det var inget fel vi kunnat orsaka å kunde ju inte mer än hålla med.

När han började bygga i hop allt igen så undrade jag hur jag vet att det inte händer igen, att små klädesplagg smiter ut å fastnar.

Då tyckte han jag skulle ringa LG å säga att jag fått en riktig skitmaskin..!

Jag ringde dem å var ganska irriterad, för mej veteligen ska strumpor gå å tvätta i en vanlig tvättmaskin utan att den går sönder...

Han jag fick på tråden menade på att han som lagat min maskin borde åtgärdat orsaken till var strumpan befann sej också...

Men de nämnde reparatören i sin tur inget om.

Bägge var däremot rörande överens om att jag skulle kunna tvätta igen.

Sagt å gjort.

Efter en timme gick jag ner för å kolla till maskinen å finner att det forsar vatten..?!

Då ringde jag LG igen å skällde som gav mej nummret till firman som lagat vår maskin.

De skulle ringa tillbaka, men vi hörde inget så Martin fick äran att ringa LG igen.

Chefen skulle höra av sej i morron å för mej är det uppenbart att maskinskrället är ett söndagsexemplar.

Den har sprutat vatten innan, så det kan inte orsakats i dag.

Här ska bråkas å kämpas, för en söndrig tvättmaskin kan vi bara inte ha.

En maskin hann vi få tvättad i allafall, men mer vågar vi inte för när vi centrifugerade förde den ett jäkla liv å lät mer än nånsin...

Gaaaah, man kan bli trött för mindre...


Mina bihålor värker utav bara f*n med å jag hade tänkt spendera kvällen på soffan.

Hade lagt mej till rätta när jag såg på FB att Linda skulle ut å gå.

Jag klädde på tjocka jackan å vantarna å hakade på. :D

Missade DH men det var det värt. :)

Skönt å komma ut å såhär i efterhand undrar jag om Linda fick nån syl i vädret för jag malde nog på rätt bra. :D

En toppen avslutning på den crappiga dag. :P

I morron är ska vi med ut. :P


Nu ska jag slänga mej i duschen, bägge barnen har varit lite på g så det är lika bra å lägga sej när man kan. :)

I morron hoppas vi på sol, för då kommer Amanda å hoppar studsmatta. :)

Emilia å Johanna kommer de också förståss. :D

Ska bli kul å träffa dem å planera lite inför söndagens trip till Skånes djurpark. :)



Är det nån vänlig å datakunnig själ som vet om å hur man formaterar å sen får tillbaka windows på min dator...?

Windows låg redan på den när jag fick den så windows finns inte på nån skiva.

Datorn har ingen cdrom heller så det hade ändå inte hjälpt mej.

Måste jag köpa ett nytt windows eller kan jag spara det jag har licens på nånstans å ändå formatera hela disken?

Om det är windows som felar får jag betala det själv så jag kanske ska testa att blåsa allt å börja om innan jag skickar datorn..?!

Snälla hjäääälp mej lite nu! :D

Av Lisa - 3 maj 2011 09:21

Jahapp.

Vi hamnde i sängen framför Toy Story.

Föga oväntat men ack så mysigt, Viggo ligger mot min arm å babblar om allt som händer i filmen å jag kostar på mej lite kvalitéstid med datorn samtidigt.

Senast i kväll ska den packas ner. Hoppas UPS kan hämta upp den under morrondagen då vi ska till Bromölla på torsdag. :D


Annars kan jag lova att klädkris är ordet här just nu.

Till å med underkläderna är så gott som slut.

Tur att barnen har så pass mycket kläder ändå, för därär det dock inte kris än. :D

Jag har tre val.

Knickers å riskera att frysa i hjäl?

Mjukisbyxor å skämmas i hjäl?

Eller helt enkelt stanna hemma tills de har lagat maskinen(om de gör det i dag..annars får jag åka upp till M å P å snylta på deras..)

En sak som är säker är att jag måste införskaffa lite mer basplagg i allafall. Det får kosta vad det vill, för jag kan inte gå runt naken. :)

Leggings(för nä, byxor är ännu inget alternativ.. :S) å linnen å tshirts.

Sen hade ju nån tunika eller skjorta till inte skadat alls, eller kanske en kjol..

Ska spana lite på H&M nu tänkte jag, för gå ner i vikt det kommer jag nog inte lyckas motivera mej till at the moment, om nånsin. :S

Jag vill bli frisk så jag kan powerwalka utan att svimma på kuppen i allafall..

Jag får skylla mej själv i know å jag borde sluta pipa å göra slag i saken, men ursäkterna är många å motivationen är noll just nu..!

I morron kväll ska det promeneras i allafall, å det längtar jag till. :)


Så, lite klädspaning då alltså...

Wish me luck. :D


Av Lisa - 3 maj 2011 07:47

Här sitter jag ensam kvar vid bordet å äter frukost utan smak.

Absolut ingen bättring i dag heller, kanske skulle jag gå till doktorn?

Såhär länge brukar inte en förkylning va på exakt samma nivå väl..?

Jag är dessutom fortfarande nästintill döv. :S

Jag tänker liksom bihålorna eller så? Går det över av sej själv eller måste man ha mediciner?


Som sagt, precis som vanligt sitter jag ensam kvar vi bordet.

Viggo har gått till sitt rum för å leka med bilarna å Leo han kasar omkring här på golvet. :D

Han förflyttar sej bara baklänges än sålänge men han kan kontrollera någorlunda vart han ska å vrider kroppen var efter han ska svänga å tar sej dit han vill. :)


Mina fina pojkar, att de är så stora redan?

Jag kommer fortfarande på mej själv med att liksom få en snilleblixt: det här är våra barn, våra barn!?

Jag har liksom en treårig son å han har dessutom en lillebror.

Hur hände det? :)

Jag har allt jag önskar i livet liksom, förrutom kanske då tvättmaskin å smaksinne. :)

Däremot känner jag att en rejäl ålderkris är i antågande inför min kommande födelsedag.

Jag är som ni vet barnsligt förtjust i paket å allt vad det innebär, men i år vill jag inte ens fylla år.

25 var en sak, men 26?! Det tänker jag inte ens fylla, så det så! :)

Däremot kommer jag såklart ha en gigantiskt önskelista, som i detta nu toppas av en heldag i Växjö tillsammans med en vän eller två en liten shoppingpeng att ta med. :D

Nån gång behöver jag också komma i väg å om det inte blir Växjö hoppas jag vi kan köra en favorit i repris från förra året å gå ut å äta med ett gäng glad tjejer. :) (helst hamburgare på Harry's. :))


Så nu har jag fått ner det mesta här å Leo verkar ha tröttnat på att flytta sin matstol.

Time to move alltså! :)


Ha en bra tisdag! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards