Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Lisa - 15 maj 2011 22:08

Jag har ju följt den underbara matbloggen Kryddburken ett bra tag nu.

Linda som driver denna blogg är en flitig användare av DElidas chilisås.

Såklar har jag sen jag läste om denna sås första gången kollat upp var man köper denna.

Det har visat sej att man inte kan handla denna i vanliga affärer.

I veckan som gick blev jag äntligen färdigt till å klicka hem såsen å en Grillkrydda.

Det ska bli spännande å testa dessa.

(klicka på bilden för å spana efter kuliga kryddor ni med. :P)

Av Lisa - 15 maj 2011 21:44

Jo, men det är nog så att jag älskar söndagar.

Speciellt sånna här hemma-söndagar.

Vi har hunnit med en massa, massa utan att stressa. :D

Redan efter frukost blev vi en son fattigare då jag frågade Viggo vad han allra helst ville göra å fick till svar: jag vill leka med bilar. hos mormor å morfar!

Så han ringde dit å bad om att få komma å avslutade med ett desperat: jag vill inte vara här mera... (?!) :D

Jag cyklade upp å lämnade honom medan Martin stannade hemma å fortsattemed fönsterputsningen.

Å målningen.

Det slutade som det så ofta gör när min man är i farten med lite mer än själva putsandet.

I det här fallet med avhakade källarfönster som blev målade för att vara mer exakt. :D

Det är min Martin i ett nötskal det.:)

Nått städ på altanen blev det inte utan det blev städat inne i stället. :D

Martin hämtade hem Viggo strax efter lunch å då var vi ute å hoppade studsmatta(jo, jag å Martin med såklart...!) å cyklade å donade innan vi gick in. :)

VI fick i hop både söndagsmiddag i form av konjaksbiffar med ljuvlig sås å innan dess slängde jag i hop en plåt med brownies. :D

En effektiv men mysig dag som sagt. :)



Efter middagen började det ösregna.

Då gick vår något udda treåring direkt ut å dansade, i klädd sina älskade foppa-tofflor, t-shirt å kallingar. :)   



När barnen somnat körde vi en tv-kväll/datenight å åt mycket goda mackor framför Mästarnas mästare . :)

  (klicka på bilden om ni vill komma till receptet)

Det saknades kanske nån liten sting, så nästa gång(ja, jag ska såklart göra liknande igen. :D) ska jag lägga till chili eller nått ditåt. :D




Nu ska jag duscha, sätta lakan i sängen å sen sova gott! :)



Av Lisa - 15 maj 2011 08:19

Sitter vid köksbordet i ett knäpptyst hus å väntar in de stora grabbarna som är å handlar frukost. :)

Den minste har redan somnat för sin morronlur. :)


Pojkarna gick upp före mej i dag igen, Martin allra först.

Han vaknade strax innan sex å undrade varför Viggo sov så länge? :D

Så är det här hemma, inte bara barnen som är morronpigga precis.

Nu är jag ju långt i från nån sjusovare, men det är ändå skönt å få ligga kvar en liten extra stund på helgen. :)


I dag ska vi bara plocka å beta av lite projekt.

Är sugen på å röjja upp på altanen(så ni kan få se bilder av golvet..) å sen ska jag se om maken kan övertalas till fönsterputs(det absolut tråkigaste jag vet!). :D

Men mest av allt ska jag umgås med min familj. :)

Till middag/kvällsmat vaknas det beef sandwich å det har jag längtat efter! :D


Nu: dags för frukost!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards