Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Lisa - 18 maj 2011 23:00

Tjoholla hopp tjoholla hej! :D

Den här dagen har flugit förbi i en rasande fart.

Vi har haft fullt upp från morron till kväll, å då allra mest av trevligheter.

Dagens minst trevliga upplevelse var att behöva stiga upp tjugo i sex.

Det tog mej gott å väl två timmar att vakna på riktigt, men sen har jag faktiskt inte ens varit trött. :D


Dagens första aktivitet blev ett besök på Öppna förskolan efter ett ganska långt uppehåll.

Dagen till ära hade anlände vi dit med sällskap i form av finaste flickorna Olsson. :)

Just denna onsdag erbjöds de större barnen att pyssla.

Pysslet som plockats fram i ett mindre rum erbjöd dekoration av pappfiskar.

Giltter, lim å små ögon fanns till förfogande.

De stora barnen i vårt sällskap spenderade den mesta av tiden i detta rum å Viggo fick i hop både en fisk-fisk, en sjöstjärna å en bläckfisk. :)



Efter pyssel, fika å sångstund vände vi bilarna mot Årys för fortsatt lek å umgänge med våra vänner i Åryd.

Där blev det en eftermiddag i fullaste möjliga ös. :)

Viggo var grinig å trött å överreagerade med gråtattacker på minsta lilla kiv å konflikterna mellan våra treåringar var många.

Så pass många att jag nog får erkänna att dagens sammankomst var allra trevligast å gav oss mammor mest. :D

Men de är inte bara slagskämpar de där två utan vid flera tillfällen lekte de faktiskt så vi inte ens märkte att det var där. :D

De små kidsen gjorde inte så mycket väsen av sej alls som vanligt. :)


När vi styrde bilen hemåt så sent som kvart över fyra hade vi hunnit med både lunch å fika å en sväng till lekplatsen.

(ber om ursäkt för den suddiga texten här..)

Vi har haft supertrevligt även om det många gånger är Kaos med stort K å Viggo skuttade Åryd runt i på tok för korta byxor som följd av en mjölkolycka. :P


Jag hade som förslag att när de mindre barnen också börjar röra på sej får vi nog hålla till uteslutande utomhus i någon slags hage. :P

Vi mammor sittandes i mitten med en massa barn rännande omkring oss. :D

Å äter man ute slipper man ju även torka utspilld mjölk gånger två. :) 


När vi anlände hem var Viggo en anigens ännu gringare efter att ha blivit väckt från sin bil-powernap å efter att ha levt på ett halv korvbröd till lunch.

Men efter ett par rejäla portioner av favoritmaten var han fit for studsmatta med fadern sin. :)

Samme fader skickades efter hoppningen till Ica för å köpa börd till kvällsmaten å hämta nått mystiskt paket..?! :P

Viggo var så go hela kvällen, inte ett bråk alls å det var nästan som om allt trots på sistone aldrig funnits!  

Skönt med sånna stunder med som omväxling! :)


Klockan halv nio stod jag redo att möta upp Linda på cykelvägen för en kvälls-power-walk. :D

Men när inget promenadsällskap dykt upp vid kvart i så travade jag upp för backen å hittade en gräsklippande man i Lindas trädgård medan frun i huset var inne med söta kidsen. :)

Någon(Linda, Linda, Linda..! :P) hade tagit fel på dag. :D

Inte mycket å göra åt å jag var då rakt inte sen att anpassa mej efter den nya situationen å spenderade en timme på familjen Nejbo's soffa. :)

Mycket trevligt å prata av sej lite på kvällskvisten, både med eller utan promenad. :)

På hemvägen fick jag lite dåligt samvete över den uteblivna motionen då jag ätit både korvbröd å vanliga mackor så jag sprang till å med en liiiiiiten bit(med betoning på liten. :P).

Jag hade dock på tok för mycket kläder på mej för att kunna springa mer, men jag är ändå lite stolt att det gick så pass bra ändå. :)


En mycket bra onsdag har det varit, så jag kan gå å lägga mej nöjd. :)

Gonatt! :)

Av Lisa - 18 maj 2011 08:56

Här klättas det verkligen på väggarna.

Snart ska vi besöka ÖF å efter det ska vi åka till hem till flickorna Olsson å fortsätta leka. :D

Det behöver vi verkligen, komma hemifrån efter gårdagens innesittande å de senaste dagarnas regn. :D


Det var allt jag hinner nu, har skötväskor som ska packas å ett ansikt å sminka! :D


Be back i kväll i stället. :)


Världens bästa syster!   

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards