Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Lisa - 14 juni 2011 20:31

Den 29 denna månad kommer den äntligen...

 

Fjärde säsongen av Dexter. :D


(de tre första boxarna kostar bara tvåhundra på cdon nu, KÖÖÖP!)

Av Lisa - 14 juni 2011 19:45

Har spenderat dagen ungefär på samma vis som jag spenderade natten som gick dvs. med en liten sjuk Leo i famnen.

Jösses vad han är dålig, hög feber å koppor till tusen. Han har dem till å med i hela munnen så han har bara fått i sej ytterst lite mat i dag.

Eller jag kan inte ens påstå att det är mat, utan bara en pytteyoggi, lite välling å vattenmelon. :(

Ovenpå det har han nog även magknip å är lite förstoppad, eller om det gör för ont för att bajsa kanske? Å gnäller å är ledsen för det också...

Stackars, stackars Leo, han som alltid är så glad har nog kostat på sej högst fem leenden på hela dagen.

Det här är alla kategorier den värsta sjukan jag upplevt under mina lite drygt tre år som mamma. :S

Vi fick tavegyl från bvc men jag undrar om det hjälpte så värst mycket...

Hoppas verkligen att detta var botten å att det vänder i natt å i morron...


Tack å lov har jag haft jättemycket hjälp av Stina å Emelie i dag.

Med mat, underhållande av stor son å kånkande på liten son, det har verkligen varit guld värt!

Tack snälla för all hjälp!

Allt vad städ, plock å tvätt heter har dock fått stå helt åt sidan.

Hoppas jag kommer i fatt till helgen eller så...


Jag orkar inte ens gå ner å lägga mej i soffan i kväll, för även om det innebär gratis motion att ränna upp å ner för trappan när Leo vaknar så pallar jag inte med det i kväll... :P

Ligger i sängen med datorn i knät å har Leilas mat på i bakgrunden. :D

Lite Lisa-tid i all enkelhet. :)

När Martin kommer hem från en snabbvända i Stinas lägenhet tror jag till å med att jag ska lägga mej!

Lika bra å försöka sova när man har möjlighet eller hur? :D


Kram på er å tack för alla krya-på-dej-Leo på sms å på FB.   


Av Lisa - 14 juni 2011 09:43

Har spenderat större delen av natten sittandes i fåtöljen i Leo's rum med en sjuk liten pojke i famnen.

Han har sovit å varit lugn, men så fort jag försökt lägga ner honom i hans säng har han gråtit hjärtskärande. :(

Nån gång mitt i natten ropade jag upp Martin å fick sova en timme i allafall.

Min stackars lilla älskling blir bara sämre.

Nu sover han å tempade 39,5 innan han slocknade.

Jag trodde i min enfald att det inte kunde komma fler koppor, men hade galet fel, det kommer nya, HELA TIDEN!



Efter råd på facebook ringde jag bvc å de skulle skriva ut tavegyl, fram tills hon insåg att det var 9 månader gamla Leo som var dålig å inte treåriga Viggo.

Nu skulle hon rådfråga kollegorna vad man kan ge till sånna småttingar som Leo å sen ringa tillbaka...


Måste säga att jag är tacksam för det gråa vädret en sjukdag spom denna.

Då slipper jag få så dåligt samvete för Viggo's skull, om det blir mycket film i dag eller så..

Nu ska jag å Viggo läsa en bok här innan Leo vaknar igen! :D


Hej så länge!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards