Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Äntligen kväll..

Av Lisa - 17 juni 2011 21:46

Herre min skapare vad jag är trött.

Jag brukar väl allt som oftast va ganska slut just på fredagskvällen,

men det här är extremt.


När Leo vaknade efter sin morronlur å satt å plirade i vagnen sådär gulligt å glatt som vi känner honom, då tänkte jag: äntligen, där är han ju! Nu är han frisk!

Man kan säga att jag tog ut det hela lite i förskott för en timme senare fick jag lägga honom igen för han var så trött, å sen sov han till tolv.(två timmar till..!?)

Ungefär vid samma tid var jag så orolig för honom å så trött att jag kände: i dag är dagen jag bryter i hop å inte orkar mer...!

Inte för att dagen i sej varit särskilt jobbig utan att det bara sa stopp nånstans i kroppen å orken tog total slut.

Men vet ni? Jag bröt inte i hop utan har krigat mej igenom denna dagen också!


Jag å Viggo passade på å leka med bondgården medan Leo sov å sen var vi ute å kollade sniglar alla tre mellan skurarna. :)

Klockan tre kom Gustav å passade en sovande Leo medan jag å Viggo smet å fredagshandlade. :P

När vi kom hem sov Leo fortfarande å mamma var också här. :)

Jag har tur som har så många fina runt omkring mej!   


När barnen somnat(bägge två vis sju å sover än.. *håll tummarna*) åt vi en riktig datenight-middag. :) (jag vågar lova recepten nån gång nu framöver)

 

Jag ska snart, snart sova här.

I morron ska jag städa, wihoo wiooo(ja, jag är skadad! :P) å plocka lite här hemma.

Martin ska till Stina, men först när huset är skinandet rent, men då kommer mamma igen.

Jag tycker jag klarar ta hand om barnen ensam, men hon insisterade på å komma även fast hon också tycker jag gör ett bra jobb med dem. :)

Nånstans i allt som ska hinnas med på dygnets för få timmar ska jag trycka in en kaffe med Malin också hoppas jag. :D


Nu blir det sängen, å i morron ska jag INTE stiga upp klockan sex! :)

Gonatt!


 
 
Emmy

Emmy

18 juni 2011 20:55

Du kanske kunde gjort rabarbervermouth av den jästa saften ;-) Jag brukar göra det på fläder, fast då har det ju jäst med flit iofs.
Trevligt att du fick dig en god drink ikväll iaf :-)

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

18 juni 2011 21:25

Det kund säkert gjort, men blev så besviken så jag hällde ut alltihop.. Tanken var att jag skulle gjort rabarber curd å haft i en tårta men det blev det heller ingen...
Men som sagt drinken var god. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards