Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Sorterar. :)

Av Lisa - 1 juli 2011 08:14

Jag har typ tiotusen saker som jag borde ta tag i nu när Leo sover å Viggo kollar på Djungelhjul.

Borde var det ja, för jag sitter jämte Viggo med datorn i knät å försöker sortera ut var jag ska börja.

Vaknade med världens huvudvärk å känner mej helt off, nästan som jag vore bakis.

Jag drack förvisso ett glas rosé på altanen i går kväll, men jag tror snarare att det är vätskebrist än överförfriskning som är orsaken.

Drack inget vidare med vatten i går om ens något alls...

Det har varit grymt varmt i sovrummet i natt med så då gick väl hela vätskereserven åt... :(

Ja, ja, får se till å dricka en massa vatten i dag istället, å ladda upp inför kvällen. :P


Sitter å funderar på det här med trotsandet å kommer fram till att det jag lider av allra mest av detta är skällandet.

Jag är inte den mamman som gormar å skäller i tid å otid utan föredrar att försöka resonera å belöna fram saker i mesta möjliga mån.

Nu låter jag verkligen inte Viggo göra som han vill jämt för å undvika bråk.

Det är mycket jag inte accepterar, men att skälla, det avskyr jag verkligen.

De värsta är å behöva bli arg in public med, när alla andra förväntar sej att jag ska läxa upp min tillsynens ouppfostrade slyngel till son medan hela mitt väsen vill göra nått annat, eller i allafall på nått annat sätt.

Som sagt, jag accepterar verkligen inte allt, å att slåss eller förstöra sandslott på stranden är verkligen inte okej beteende, men jag känner mej ofta väldigt kluven i hur jag ska hantera situationen.

För att gå tillbaka till gårdagen tror jag verkligen att Viggo förstod att jag menade allvar.

Men det är tufftför honom också¨, det är ju det som är hela grejen med trots, de behöver motstånd men samtidigt extra kärlek.

Det gör det lite extra komlicerat när man även har en självständig å ruggit envis tiomånaders son som vill ha uppmärksamhet å hittar på diverse bus å ibland skulle man vilja klona sej för att klara situationer bättre.

Anyway, jag tycker ändå själv att jag lyckas ganska bra med att vara den mamma jag vill vara å jag hoppas mina barn kommer känna det, både nu å när de är vuxna!   


Vi har som sagt tusen bollar i luften denna fredag.

Vid tio ska vi in till stan å köpa blommor å sen blir det ilfart hem för å försöka baka tårtbottnarna till i morron.

Jag ber till högre makter att mina barn vill samarbeta på samtliga moment, för vi ska även förbereda inför kvällens grillning under eftermiddagen.

Allt kan köra i hop sej det vet jag, men jag håller hoppet uppe. :)

Även fast det var skönt med en mulen dag, så hoppas jag det klarnar upp så vi kan sitta ute i kväll. :)


Nu är det dags för mej att ta tag i sak å ting!

Hej hopp ha en underbar fredag! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards