Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Lisa - 6 juli 2011 22:30

 



Jordgubb/lime dessert.


Receptet räcker till fyra personer.

2 liter skivade jordgubbar sockras med lite råsocker å varvas med

5 dl vispad grädde som blandad ca 1 dl florsocker å saft å skal från en lime.

Av Lisa - 6 juli 2011 22:23

Okej, jag erkänner att ni i kväll har prioriterats bort till förmån för världens bästa tv-serie(näst bäst är btw inte alls satc som jag skrev härmodagen utan såklart pb!).

Se Dexter för tusingen! :D


Annars har dagen sett ut som väntat.

Jag å Viggo har dammat å fortsätter vi i samma takt dammsugar vi väl i morron, moppar på fredag å städar badrum på lördag. :)

Dammsugar gör jag förvisso dagligen, men den krypande liten kille i huset som dessutom ska äta ALLT själv å kastar maten när han är mätt skulle det gro igen annars. :D


Vi lunch packade vi i hop oss å körde till sjön.

Jag får ju helt klart ta tillbaka det där med att vi bara skulle till havet framöver.

Bilskrället ville uppenbarligen annorlunda så Långasjön får duga.

Där är dock för varmt i vattnet för min smak nu.(ja det kan bli det Martin!) å jag måste säga att jag längtar efter klarare å mer svalkande vatten men som sagt duger gör det å är bättre en poolen. :P


Vi ska dit i morron också. Mamma skulle joina en stund å på eftermiddagen kommer mina hårt arbetade vänner Sandra å Linda också dit med sina barn. :)

Det ser vi fram emot så jag hoppas vädret blir standvänligt. :)


På kvällen sen ska bilen lämnas å så ska vi få en helt ny gång fram till huset(bilder utlovas, nån gång under det här decenniet i allafall. :P).

Å så kommer även Malin å kanske, men bara kanske kan jag bli lite klokare på min kamera sen. :)


Nu ska jag däremot sova, men jag komenserar er med lite fjäsk i form av ett recept på en super-enkel efterrätt. :D

Fair deal eller hur? ;D

Natti natt!

Av Lisa - 6 juli 2011 19:56

  Jag ska snart blogga i fatt...

Snart...

:D

Av Lisa - 6 juli 2011 19:48

  Om nån inte visste det så är den där receptionschefen som är med i Commersen i dag MIN LILLASYSTER! :)

Det var väl det jag ville ha sagt. :)

Vilken stjärna hon är den där Stina! :P

Av Lisa - 6 juli 2011 08:55

Jag är så förbannat trött. Å jag fattar inte varför?

Nätterna är lugna(tror dock att Martin varit uppe med Leo i natt, men lyckades inte masa mej upp...) å vi har sovit till sex i allafall två dagar i dag!

Varför tar det då så lång tid för mej å vakna riktigt å varför är det ett eko i mitt huvud som ropar efter sömn?!

Jag hatar å va trött å håller på å bli tokig!

Hoppas det vänder när Martin äntligen har semester, bara tre dagar kvar nu! :D


Trots den äckliga tröttheten har jag fått nått energi-ryck eller vad vi ska kalla det å har lust å fixa tusen projekt.

Jag kommer inte hinna hälften, men i dag ska här städas..!

Det kommer säkerligen ta hela dagen å lite till, men jag ska damma nu strax. :)


Tyckte inte vädret såg så lovande ut i morse, men nu har det spruckit upp. :) Kan mycket väl va så att vi tar ett eftermiddagsdopp senare! :)


Nä, dags å ta ett ryck då. :D

Det blir mer skrivet i kväll som vanligt. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards