Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Lisa - 13 juli 2011 20:15

Som sagt att vara vaken hela natten, va tillbaka på jobbet å sen sova på dagen var absolut inga problem.

Eftermiddagen i dag däremot, den har varit vidrig!

JAG har varit vidrig, som en bomb som bara exploderat gång på gång.

Skällt å gormat å tagit till lipen. :(

Fy fan.

Jag har mått riktigt dåligt å mina fina har drabbats av det. :/

Känner mej deppad ännu å vill bara

äta, äta, äta - shoppa-shoppa-shoppa!


Jag håller tummarna för att jag klarar hantera dessa känslorna nästa gång jag ska jobba, för då är det två nätter i streck med.

Att äta direkt när jag vaknar måste prioriteras med, så det inte blir som i dag då jag inte åt förrän klockan sex..

Trött å hungrig är verkligen värdelöst..!

Hoppas även Martin är mer beredd på å hantera mej om jag mår så här nästa gång, så kanske vi tillsammans kan råda bot på det här otäcka reaktionerna på tröttheten...


Anyway.

Nu ska jag ta mej en macka från mitt nybakade bröd å inväta Leila sen blir det raka vägen till sängen!


I morron är en annan dag...

Av Lisa - 13 juli 2011 19:22

Jag fick ett sms...! :P

 

En väldigt klockren bild av livet med barn, don't you think? :)

Av Lisa - 13 juli 2011 14:06

Här sitter jag nyvaken i ett tomt å tyst hus.

Somnade fortare än kvickt å har sovit helt okej.

Jag var visst väldigt trött, för jag stängde av klockan vid ett å slummrade i fyrtiofem minuter till. :)

Jag känner mej fortfarande ganska off, men jag piggnar nog till. :D

Är galet nöjd att natten gick så pass bra å efter min jobb-comeback kan jag konstatera följande:


Det är skillnad på kaffe å kaffe! Kan man ta med termos till jobbet? :)


Att vara vaken en hel natt var verkligen ingen konst, jag lyckades hålla mej långt borta från den där obehagliga latheten som kan kicka in när man blir för trött.


Att det faktiskt kändes som jag aldrig varit borta från jobbet.

Att det faktiskt var kul att göra nytta nån annanstans än hemma å att jag faktiskt är bra på det jag gör! :D


Å framför allt, å allra viktigast, att även fast nattjobb inte är min melodi(man missar ju det kuliga med jobbet, att umgås med alla underbara människor,de flesta sover faktisktpå nätterna ju), å ÄLSKAR jag mitt jobb! :)

Ni anar inte vilken lättnad det ger för framtidens definitiva jobbstart!


     


Det regnar ute nu, men jag hoppas familjen min hann göra nått mysigt ute i Mörrum innan det började. Solen sken så stort när jag la mej nämligen.

Är hungrig som en varg men kylen gapar tom å jag är helst sugen på potatisgratäng eller nått med bröd. :D (jag kommer aldrig bli smal!)

Har tagit fram tortillabröd å köttfärs å tänkte skrapa i hop till enchilladas, men vi får se hur det går.

Det känns rejält fattigt utan sallad ju. :)

Vad ska ni äta i dag? Snälla inspirera mej! :)

(köpte nya Lantliv mat&vin i går, i den fanns det en hel del smarrigt som jag tänker testa framöver!) :D


Jag vill baka bröd med, men orken i dag känns inte motiverad till detta.

Ska kela med mina killar i eftermiddag i stället, jag saknar dem nu!  


Längtar redan tillbaka till sängen, men vill helst kunna somna sen i kväll så jag ska hålla mej därifrån. :)


Återkommer i kväll mina vänner!

Heeeeeeeeejdå! :)


Av Lisa - 13 juli 2011 07:53

Ligger i sängen å lyssnar på mina underbara pojkar som leker i rummet jämte. Klockan är ställd å jag ska snart sova några timmar. Martin å kidsen ska till Mörrum å roa sej medan jag ligger här, å jag hade helst av allt umgåtts med dem hela dagen i dag även fast sömnen är rejäl efterlängtad nu! ;) Ville mest bara meddela att det gått bra på jobbet å att det mot förmodan var kul! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards