Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Lisa - 30 juli 2011 21:32

Jo jag kan ju erkänna att huvudet dunkar å att jag inte kände mej vidare utvilad i morse, men i dag har jag levt i allafall, åtminstone fram tills barnen la sej.


Vi har haft en bra dag.

Trotsade allt vad regnmoln heter å körde upp till Mien vid lunch.

Visst det regnade när vi kom å det var svinblött överallt men det var mysigt ändå. :)

Viggo han klagade då rakt inte utan passade på å testa sina nya stövlar å nya regnkläder. De höll fint fram tills han hittade en pöl där vattnet var så högt att det sipprade in över stövelskaften. :)

Han blev blöt upp till knäna å gick byxlös resten av dagen, men han klagade inte för det, snarare tvärtom. :)


Jag å Nellie begav oss ut i skogen vi, på svampjakt. :)

Vi kom tillbaka en timme senare, dyngsura å smutsiga å med ett gäng kantareller i en påse. :)

 

Innan vi körde hem hade Håkan å Viggo bestämt att de skulle bada.

Sagt å gjort. :)

 

Det var varmt i både vattnet å luften, men jag hade inte mina badkläder med mej å orkade bara inte krångla så jag avstod bad denna gången. :)


På hemvägen körde vi inom hos M å P å lämnade lite grejer å lekte lite :D

Det första jag såg när jag kom in i deras kök var en ny skärbräda.

Galet snygg å den såg ut som en såndär tung, dyr skapelse som jag är för snål för å köpa...

 

Det visade sej att min duktiga pappa gjort den själv. :D

Av överbliven ek-bänkskiva sen de renoverade köket å skåpshandtag från ikea. :D

Han är händig den mannen.  

Å mat kan han med laga, vi fick snylta in oss på förrätten innan vi körde hemåt igen. :)


Middagen åt vi här hemma. Barnen hade mat över från i går å jag å Martin åt hamburgare när de lagt sej.


Nu ska jag bara duscha med, sen är det läggdags igen...

Gonatt!


Om man bara kunde få va pigg ett par extra timmar på kvällen också...



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards