Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2011

Av Lisa - 19 juli 2011 08:42

Gårdagen var verkligen fullspäckad från börja till slut. :D

Ett litet besök av mamma på förmiddagen å handlingsrunda med Viggo.

Var på jakt efter vit toblerone, men kom hem utan. :(

Just vit toblerone å färsk fryst tonfisk är nog det svåraste å få tag på där vi bor...! :S

På eftermiddagen kom Malin å Ludvig på snabbvisit mitt i all matförberedelsekaos. :)

Vid fem anlände våra middagsgäster.

Barnen hoppade på studsmattan, vi åt en massa mat å drack lite vin å försökte samtala lite mitt i allt. :)

Tusen tack för en mysig kväll familjen Kellander. :D


När våra gäster begav sej hemåt vid halv tio-tiden satt vi kvar på altanen.

Vi bjöd in vår granne Fredrik å sen satt vi därute å pratade till tolv.

Regnet smattrade på taket, men det var värligt trevligt ändå. :)

Kom i säng runt halv ett å redan klockan halv fem vaknade jag.

Inte av något barn eller så utan av en ittrig jävla fluga!

Den surrade å promenerade på mej å det hjälpte inte ens med täcket över huvudet.

Jag ville inte påbörja nån jakt heller för de andra två i sängen sov så gott.

Låg kvar till strax efter sex när Leo äntligen ville vakna å hålla mej sällskap. :D

De andra två sov nästan till halv åtta de. :D


Klockan tio ska vi till Anna å co å äta frukost eller vad vi ska kalla det. :) En frukostliknade måltid i goda vänners lag blir det i allafall. :)

I eftermiddag ska de stora grabbarna klippa sej å sen ska vi för ovanligheten skull bli bjudna på middag.

Vi ska till den nyrenoverade lyan i Hunnemara om jag inte helt missuppfattat läget. :)


Nu ska jag fixa till mej lite här! :D


Ha en bra dag! :P

Av Lisa - 18 juli 2011 22:22

Vi sitter på altanen å dricker vin med grannen! :) Har haft familjen Kellander här på middag tidigare i kväll. Det var hur mysigt som helst, maten gick hem hos de flesta i alla fall. :) Sommaren är bra härlig alltså. :) Den här veckan kommer bli härlig å vi har fullt upp! ;) Härligt härligt! :)

Av Lisa - 18 juli 2011 10:15

När jag gick på gymnasiet kunde man välja:

photoshop

webdesign

å fotografering

som individuellt val.


Vad skulle man ha för nytta av det i framtiden undrade jag å valde:

idrott å hälsa b

internationella relationer

å engelska b.


Ja, man kan ju undra vad jag hade haft mest glädje av nu?

Inte praktiserar jag min kunskap om idrottsregler eller natos roll i världen precis.

Men jag äger en systemkamera å bloggar ständigt å jämt. :)

Så kan det gå..! :D


(hur ska man kunna välja en yrkeskarriär redan som 15-åring blir den naturliga följdfrågan?

det kunde inte jag, å läste omvårdnad på komvux ett par år senare. :D)


Av Lisa - 18 juli 2011 10:07

 

Av Lisa - 17 juli 2011 22:01

 

I den här lilla söta boken hade jag tänkt samla mina urklippta recept å de jag skrivit ner för hand. :D

Ska bara hitta energin att påbörja överflytten från det kollige-block där dessa recept bor just nu...

Jag orkar inte i kväll, men en annan kanske...? :)

Av Lisa - 17 juli 2011 21:49

Nu när jag skulle gå in å jobba hörde jag mej för om hur man enklast meddelar försäkringskassan om detta.

De jag pratade som jobbat under föräldraledighet hade ringt in å åsen fått dagarna bortplockade.

Jag var dock inte så hågad till å spendera en massa tid i deras obligatoriska telefonkö å sen riskera att kaos utbryter under samtalet å därför väntat tills Martin gick på semester, för då kunde jag i allafall undvika det sistnämnda.

När jag ringde var det dock 126 före mej i kön å då grep jag efter halmstråt, loggade in på FSK-sida på FB å skickade in en förfrågan i loggen där om det fanns andra vägar att gå än via telefon.

Det visade det sej bara ett par minuter senare att det gjorde.

Man kan nämligen maila handläggarna om just detta via deras hemsida.

Jag gjorde detta å redan på eftermiddagen fick jag svar att de dagar jag skrivit att jag skulle jobba var bortplockade. :D


Mycket smidigt vill jag lova, å nu vet ni också om den här möjligheten. :D

Av Lisa - 17 juli 2011 20:54

Leo han bara går, å går å går med sin gå-vagn.

Krypa är inte alls intressant längre, om man inte måste snabba sej fram till en öppen diskmaskin eller kattmaten då vill säga. :P

Nu tar det inte ens stopp vid möbler å väggar längre då han har lärt sej å stå å stödja mot bord eller liknande samtidigt som han vänder vagnen åt gång-vänligt håll igen. :D  

Han är så finurlig å framåt.

Vår lilla kille, så stor!   


Konstigt nog så lägger både jag å Martin märke till Leos framsteg betydligt mer än vad vi gjorde när Viggo var lika liten.

Viggo var säkerligen lika medveten han, men det var inte vi.


De är så olika de där två som två barn bara kan bli. :)

Det är så häftigt å jämföra deras personligheter å se att de till allra största del är varandras motsatser. :D

Viggo har alltid varit försiktig å avvaktat tills han verkligen kunnat medan Leo går all in å försöker, försöker, försöker tills det han vill lära sej sitter. :)

Det känns som att det bor en liten akademiker i Viggo å en liten arbetare i Leo, men skenet kan ju bedra. :D


 





Av Lisa - 17 juli 2011 20:44

I dag har bakat Arrkasbollar,


Men inte nog med det.

Jag har även tagit 26 stycken bilder på det färdiga resultatet. :D

Efter sms-konsultation från Malin, blev de tillslut ganska bra.

Bilderna alltså. :D

 


Kakorna blev inte helt hundra.

Receptet på dessa har jag hittat hos Pernilla.

Jag använde mej av en mjuk chokladkaka till mina smulor å minskade lite på kakaon, men det var inte de som felade utan arraks-smaken.

Jag var lite snål med aromen där, men nu vet jag ju det till en annan gång. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards