Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Jobbedags!

Av Lisa - 4 augusti 2011 19:58

Som väntat har jag mest stimmat runt i dag.

Först var det akupunktur-dags, 17 nålar fördelade över huvud, axlar, armar, händer å hälar. :D

Jag undrar vad min sjukgymnast tänkte när jag bad honom fota mej. :D I vilket fall ställde han upp. :D

Såhär ser det ut in action. :D

Den här gången är jag rejält påverkad, känner en olustig trötthet, ni vet sådär trött som man kan bli efter heldag på ett äventysbad.

Ni kanske inte alls förstår hur jag menar, men det är så jag kan förklara det bäst. :D


Efter sjukgymnasten körde jag hem å bytte fordon till cykel å så stack vi hela familjen till stora lekplatsen å lekte en stund innan lunch. :D



Efter lunch var det optikern som stod på schemat.

Det visade på ett litet lite nytt brytningsfel på vänsterögat, men jag tyckte inte det var nån skillnad alls på mina gamla glasögon å den nya styrkan jag fick prova så det blev inga nya.

Ska satsa på nya linser i stället å ha dem lite oftare då det kan va bättre för ögon å huvudet.

Besöket gick ändå på trehundra kronor å det tycker jag var svindyrt för det lilla..!?

Dessutom fanns det inte ett enda par snygga bågar i hela butiken så jag var inte ens lockad att köpa nya glasögon.

Jo, jag har blivit snål, det verkar inte bättre...! :D


Sprang inom Cubus å H&M på vägen tillbaka till bilen, men kan konstatera att om man inte har XS fanns där inte mycket å erbjuda.

Så jag gick till torget å köpte nya blommor till blomlådan utanför dörren å spenderade fyrahundra på apoteket i stället. :D

Hälsade även på Stina på jobb å bjöd hem henne hit på middag.

Vidare till Ica sen hem å hämtade upp smågrabbarna för å köra till Långasjön å ta ett eftermiddags-dopp. :D


 

Sen har vi då lagat å ätit mat å lekt å skrattat oss fördärvade åt när Martin klippte sönder picknick-filten med gräsklipparen å när Stina ramlade när jag skulle filma hennes volter på studsmattan. :D


Vilat har jag då rakt inte gjort, å nu är det snart dags för jobb.

Hoppas jag ska vakna till lite när jag väl är där.


I morron ska jag sova hos M å P så familjen här slipper bry sej om i fall de stör mej eller ej.

Skönt att jag har den möjligheten. :)




Nu ska jag packa det sista jag ska ha med till jobbet.

Ska köra å hämta mitt rea-paket från Me&I på vägen dit med :D


Ha en fortsatt fin kväll hörrni. :D

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
 
 
Linda N

Linda N

4 augusti 2011 21:30

Men där blev väl hallon hakarna bra! Men er braiga matjord när de väl snart vara över halva gräsmattan :o). Medan vi här inte får några bär alls...
Jag ska göra en ny logga till dig :o), men ge mig en vecka eller så... Och maila gärna om du har särskilda önskemål.

Du, nya glasögon vore nog bra! Vinkade på dig två ggr idag på stranden men du såg mig inte ;o)...

http://Knepstolparna.blogspot.com

Lisa

4 augusti 2011 22:38

Ha ha, problemet på stranden var nog snarare brist på glasögon, jag badade i fullkommlig blindo! :) Ingen panik med headern, det enda jag vill ha är bild på en äldre Leo, men jag kan göra som sist, maila ett gäng bilder, när jag får tid! :)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

5 augusti 2011 09:49

Hahaa jaa undra vad sjukgymnasten tänkte :D jag tyckte att du kom billigt undan med 300kr för synundersökningen, min som jag gjrode för ngn vecka sen kostade 390kr! Såååå sjukt dyrt!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

5 augusti 2011 19:53

Å så om man behöver glasögon på det, sen är man ruinerad! Galet!

 
Ingen bild

Lizette

5 augusti 2011 18:56

Läste om dina problem och kan tipsa om en kvinna vid namn ingrid i rinkaby som utför en massa olika kinesiska hokuspokus behandlingar. Var där själv när jag hade problem med nacke och rygg och blev mycket bättre på bara en behandling. Nu kan jag inte komma på vad behandlingen hette. kanske går att googla eller så hör jag av mej när jag kommer på det. vet en som hjälp direkt från att ha kommit dit med ryggskott och gått dubbelvikt till att bli bra på en kvart. låter sanslöst men jag vet att det fungerar.

Lisa

5 augusti 2011 19:57

Låter spännande! Allt som hjälper utan en massa mediciner är jag öppen för! Det verkar dock som akupunkturen funkar, ingen huvudvärk i dag heller! :D Tack för tipset! :)

 
Ingen bild

Lizette

6 augusti 2011 21:33

Moxa hette behandlingen jag fick i rinkaby.

www.qingakupunktur.com/index.php?about=moxa

Här kan du läsa liteom behandlingen. Finns tydlingen som akupunktur med värme med. Mycket effektivt.

Lisa

6 augusti 2011 21:42

DÅ ska jag ta en titt. :D Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards