Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Lisa - 15 augusti 2011 20:14

Japp, i dag har vi som sagt haft vännerna från Falkvik på besök. :)

Alltid lika härligt å träffa dem! :D

Den här veckan ska vi dessutom få göra det hela helgen också, för då ska vi bo i stugan tillsammans fredag till söndag med ALV-besök på lördagen. :)

Det ska bli så så underbart kul!

Men jag hoppas det blir lite mysigare uteväder till helgen så vi slipper regn på lördag i allafall.

Vill ju kunna sitta ute på kvällarna med å grilla till middag, så som sagt, lite sensommar-väder nu please...? :)


Stina har ju då också varit här i dag å lagat köttbullar till alla. :D

Mycket goda. :D

Det var det sista vi såg av henne på ett bra tag då hon ska semestra utomlands hon. :)


Snällaste Jajja körde inom å hämtade upp en stå-bräda jag köpt på blocket.

Hutlöst dyr, men halva priset jämfört med en ny.

Den verkar passa nya vagnen men är inte på plats än. :)

Det krävs skruvande så jag har bara inte orkat ta tag i det i dag. :D


När våra vänner lämnat oss å åkt hem drällde vi mest runt tills även Stina skulle åka hem.

Hon lämnade efter sej en lapp med H&M-beställning som då som vanligt faller på min lott å skriva in. :)


En härlig dag har det varit trots regntunga skyar å höstgrått hela dagen. :)


Nu blir det en dusch här innan CSI.

Men först en gammal, gammal bild på Viggo å Loke. :)

 

Av Lisa - 15 augusti 2011 08:55

I dag är det gråare än gråast i Asarum. Regnet hänger i luften å höstkänslorna är ett faktum.

Jag klagar inte så länge det inte ösregnar konstant, för det vi har framför oss är enligt mej årets bästa tid! :)

Jag antar att alla som kan utnyttjar dagen till sovmorron, medans vi som har än Leo i familjen fick masa oss upp tio över sex. :)

Viggo sov till sju han, skönt så slipper vi kanske den västa eftermiddagströttheten sen. :D


Vi har helt fantastiska planer i dag, för Jajja å barnen kommer å leker. :)

Stina gjorde det hela snäppet ännu bättre då hon ville komma å steka köttbullar åt oss. :D

Till det blir det blomkålsstuvning, är inte det gott så säg? :)

Inte renodlad GI med ströbröd å mjöl i, men det känns ändå tillräckligt ok. :)


Det blir mer datorhäng å blogg i kväll. :D

Hej hopp så länge!


En liten höst-Viggo, i oktober 2008. :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards