Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Lisa - 16 augusti 2011 22:06

I går kväll när jag gick å la mej hade jag bestämt mej för å städa i dag.

Ingen semester-lat-städning utan all in med dammning å moppning i varenda vrå.

När vi vaknade i morse var det beslutet skjutet lågt bak i minnet. :)

Det har varit soligt å varmt här i dag å nån städning blev det inte alls.


I stället har vi grävt i sandlådan, varit en runda på Ica, bakat muffins, besökt lekplatsen å hoppat en hel del studsmatta. :D

Grymt mysigt har vi haft bara grabbarna å jag. :)


Dagens sensation är att jag äntligen har bokat klipptid!

Det var inte en dag för sent(snarare ett par månader...).

På torsdag smäller det, ny frisör å ny frisyr! :D

Äntligen!


I kväll blev det en promenad med Linda å Sandra runt byn. :)


Mycket mer har jag inte att förtälja denna kväll.

I morron ska vi leka med Hofflanders på dagen å på kvällen har jag en dejt med Malin. :)


Natti natt!

Av Lisa - 16 augusti 2011 22:04

 
 
 
 
 
 
Det här receptet har jag hittat på bloggen Mina baktankar.
Receptet är det bästa jag kommit över i muffinsväg.
Muffinsen blir precis som jag tycker en muffins ska smaka!
Fuffiga å liksom perfekta i konsistensen. :D
Det blir många också, 24 stycken Icas formar modell mellanstor. :D
I orginalreceptet är det jordgubbar men jag har valt å byta ut dem mot blåbär. :)
Sannes Blåbärsmuffins
ca 25 st

6 ägg
5 dl socker
3 dl yoghurt (gärna vanilj)
150 g smält smör
9 dl vetemjöl
3tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
2 dl blåbär
 
 
Vispa ägg och socker vitt och pösigt
Tillsätt yoghurt och smör
Blanda de torra ingredienserna för sig och vänd försiktigt ner dem i smeten
Fyll formar till 2/3 
Stick ner ett gäng blåbär i varje form
Grädda i 15-20 min i 200 grader.
  Blåbären till muffinsen är plockade av buskarna nedan för altantrappan. :D
Vi har fem stycken olika sorter, men det är framför allt två buskar med stora klassiska amerikanska bär å en som liknar de man hittar i skogen som gett bär i år. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards