Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Ännu en dag. :D

Av Lisa - 17 augusti 2011 21:27

Jahapp.

Kvällen är snart slut här efter en passerad onsdag(va? var det onsdag det var?).

Vi har haft det trevligt med våra vänner från Bromölla plus Malin även fast Viggo är mer än lovligt retfull i mellanåt. :S

Jag blir totalt slut av att behöva passa på att han inte är taskig mot Noel. :(

Han slåss faktiskt inte (*peppar peppar*) även om han kan få för sej å knuffas, men han norpar åt sej det Noel leker med hela tiden å det gör mej tokig!

Hoppas det är nån jäkla trots period eller nått, för jag avskyr å skälla å gorma. :(

Jag är såklart tvungen å gör vad jag kan, men det känns så trist...

I vilket fall som helst hade jag trevligt å jag hoppas våra vänner kände detsamma trots att retstickan var i farten. :P


Älskade unge!

Varför prövar du mej så?   

 


Middagen jag skrev om i morse var lite av en succé, i allafall gick det verkligen hem hos de två äldsta killarna. :D Viggo är helt klart en köttätare, det är ett som är säkert. :D


I morron ska jag som ni vet ha lite Lisa-tid, först akupunktur sen klippning å så ett varv på systemet å en kik i ostaffären när jag ändå är i stan. :)

Ska bli skönt å klippa sej, å i have plans för detta om vi säger så. :D


Resten av dagen ska ägnas å en massa lek å mys förståss å inventering å packning inför vår lilla tripp. :D

Martin har sett på nått väder att det ska bli regn hela helgen, men jag hoppas såklart att det är fel. :D

Det är i vilket fall en massa, massa pinaler som ska med.

Barnstol å sängar, regnställ, badkläder, raggsockar, spel å en hel massa god mat å dryck. :)


Vi ska som sagt åka på fredagkväll. Till stugan å ALV tillsammans med Mange. Jajja, Thea å Loke. :D


Funderar på hur vi bäst löser det med barnens sömn på just fredagskvällen.

Viggo somnar ju jämt i bilen å det hade jag varit skönt om de bägge bara kunde lyftas över när vi är framme.

Det kommer ju dock vara tvunget å bädda å så innan vi kan göra just detta när vi anlänt till stugan.

Tänk om de vaknar å inte vill somna om?

Funderar på om jag skulle försöka få Viggo å sova på dagen en stund(bilen brukar ju va ett säkert kort) så att han inte somnar för tidigt i bilen liksom å kanske klarar va vaken första timmen...

Vi planerar ju för vuxentid där på fredagskväll, men framför allt är det ju trist om barnen är trötta på lördagen då vi ska till ALV...

Leo tror jag inte är några problem, han ska sova i resesängen, å om han vaknar när vi lyfter över honom bör det räcka med å bara börja om somnings-processen med lite välling å lite bök för å få honom å somna igen...

Vilka bekymmer va? :D

Ruggigt kul ska det bli å jag ser framemot det hela massor oavsett om barnen sover eller det blir regn. :D

Det kommer va kaos, men det är ju liksom vi. :D  


 


 
 
Ingen bild

Lizette

17 augusti 2011 22:10

ostaffären har upphört i karlshamn upptäckte jag för några veckor sedan:/

Lisa

17 augusti 2011 22:48

Fan med! Jag var rädd för det.. Får lösa det på annat vis då.. :S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards