Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lisa - 12 augusti 2011 19:44

Ska snart hasta i väg till jobbet.

Slänger i mej lite mat innan jag ska upp till M å P å låna en bil. :(


När jag kört av E22:an på väg hem från Bromölla började vår bil bete sej riktigt illa.

Den vägrade gasa upp å det lös ETF på instrumentpanelen.

Med två sovande barn i bilen valde jag att försöka ta mej hem.

Väl hemma å omstartad bil lyste det inte längre, men det satt en stor bult igenom det en vecka gamla framdäcket! :(

Jag trodde det räckte med en söndrig vagn å trotsande barn, men nix tydligen inte. :(

Stina brukar säga att det alltid är tre saker som går sönder hos oss, jag hoppas av hela mitt hjärta att hennes teori är fel den här gången...


Annars har vi spenderat 8(!?) timmar hos familjen Hofflander i Bromölla. :D

Jag skulle vilat i kväll innan jobbet(steg upp tjugo i sex) men jag valde att stanna kvar så barnen fick somna i bilen vid rätt tid.

Då visste jag ju dock inte att jag skulle behöva stressa med bil å sånt!


Time to go nu då!


Hoppas på en lugn, lugn natt nu..

Av Lisa - 11 augusti 2011 20:15

När vi vaknade i morse var min plan att vi skulle in till stan, kolla efter en vagn å sen va hemma igen innan tolv å äta lunch då.

Det blev inte riktigt enligt planen, men det var till det bättre i allafall. :)


Körde först till Apoteket, hämtade mina piller å köpte medel mot skorv till Viggo (ja, jag skrev rätt, Leo har inget. :))

Hittade inget intressant på Lekia, men hade fått en desto mer intressant meddelande på FB.

Från Marlene som hade en vagn till salu.

Innan vi körde hem till dem för å kolla vagnen hade Viggo en önskan om en tur till bibblan å så fick det bli.

Bägge barnen älskade det.

De lekte som tokar i båten å vi lånade med oss ett gäng böcker därifrån.

Efter det stoppet kånkade jag vidare på Leo upp till närmsta matställe å köpte oss lunch.

Ingen av barnen ville äta så vidare mycket. Leo var trött å lite grinig å Viggo tittade mest på annat.

Jag stressade ner en kebabsallad, men den var inte speciellt god.

Strax efter tolv körde vi till Marlene å hennes barn. :D

Där fick vi fika å Viggo lekte för fulla muggar å så köpte jag deras vagn, en Emmaljunga cerox i limegrön å svart.

Hoppas vi ska bli nöjda med den å att Leo kommer sova gott på dagarna nu. :D


Vi stannade i Prästslätten ända till två, först då slog det mej att jag hade SG-tid klockan tre.

Ringde Stina på hemvägen, å hon hade med glömt vårt arrangemang.

Men hon kom hit tillsist å jag hann i tid för min behandling.


Det blev de trubbiga nålarna i dag också, å det känns nu.

Huvudvärken from hell å stelhet i nacken.

Måtte det verka lika starkt som reaktionerna blir...


Det blev en dag med fullt ös blev det alltså. :D


I morron blir det med aktivering, vi ska till Bromölla till våra fina Hofflanders.

Viggo ska få leka med Noel å god knows att han behöver det.

Vardagen å Martins jobbstart har tagit hårt på den lille grabben.

Han hade nog glömt hur tufft det kan va å behöva va två som delar på en mamma. :(

Jag gör vad jag kan, men han har reagerat med tjabb å trots.

Det har varit en omställning för mej också att göra ALLT själv om dagarna å försöka räcka till mitt bland sovvägran å huvdvärk.


Helgen innebär inte nån återhämtning precis, för jag ska jobba både fredag å lördag natt. Får tänka på pengarna om det blir för tufft, för det innebär lite extra kronor i allafall. :D


Nu ska jag kolla på En andra chans(svt1) som jag sett framemot läääänge nu.

Samma team som gjort fantastiska Himlen kan vänta har följt personer som mitt i livet råkat ut för svåra olyckor under ett år.

Hoppas det håller inför mina förväntningar nu. :)


Natti natti på er!

Av Lisa - 11 augusti 2011 19:30

Som jag tidigare har berättat är jag utvald som testpilot å ingår i Smartphotos bloggpanel.

Smartphoto, som tidigare hette Extrafilm, är en fotobutik där man kan framkalla sina digital bilder å även använda sina foton å göra allt från canvas till kalendrar.


Jag har fått chansen att testa å göra en postertavla i storleken 20*30.

Det finns även möjlighet att göra i större storlekar(upptill 80*120).

Man kan välja att använda sej av en bild eller som jag gjorde, välja mellan olika varianter av kollage.

I just den storleken min postertavla är kostar den 199 kronor.


Min tanke var först att välja en stor bild på Leo(eftersom vi har två gigantiska canvas med enbart Viggo på..).

Men rättvisan i mitt mammahjärta klarade inte av detta så jag gjorde ett kollage av två bilder, en på bara Leo å en på de bägge.

   



Bakgrunden är svart å det är en vit ram runt fotona.

Mellan bilderna står det kärlek i vit text.

Textens typsnitt å färg går å variera.

Det var lätt å navigera sej å hitta de olika designerna, men jag höll på å bli tokig när jag skulle ladda upp mina foton för jag gjorde fel x antal gånger.

Felet jag gjorde var att jag försökte dra in bilder direkt från mappen på datorn, precis så som jag gör när jag gör kollagen i photoscape.

När jag väl kunde släppa det tänket gick det där emot lättare. :)

Men ett tips är ju å spara i mellan om man testar olika bilder å modeller på kollagen. Så slipper man göra om det hela om man tillslut bestämmer sej för den man gjorde först eller så. :D


Jag hämtade min postertavla i går å måste säga att jag är imponerad.

Jag hade inte fattat att den skulle va så "hård å riktig", den känns liksom som en tavla i glas, eller hårdplast(vilket det ju är).

Man kan fästa hängare på baksidan av tavlan å hänga den direkt på väggen, men min fick ta plats på en tavel-list i vardagsrummet. :)


 

Jag vet inte om den får flytta nån annanstans framöver, men just nu passar den bra just där.

Viggo tyckte den var så pass fin att han ville ha den på sitt rum, men jag körde över honom på den punkten. :)


Jag tror det kunde varit en uppskattad present å göra en postertavla åt mormor/farmor eller varför inte göra en ego-variant till någon som man har många bilder på? :D


Jag är i vilket fall som helst väldigt nöjd å det är inte omöjligt att jag väljer göra fler, för jag tyckte till å med att denna blanka variant av tavla är finare än de på canvas-duk. :)

Av Lisa - 11 augusti 2011 09:05

Vi ska snart packa in oss i bilen med siktet inställt på stan å Lekia.

Jag hoppas för allt vad jag är värd att de ska ha en vagn till oss, gärna en som vi får med hem i dag eller för leverans omgående....

Jag har legat sömnlös å funderat på det här med vagnen å leo verkar göra detsamma just nu... :P

Om han verkligen funderar över det här med vagn låter jag va osagt, men sömnlös det är han! Detta envisa barn, han är så trött så trött, men utan vagn ska man bara inte sova på dagtid verkar det som.


Viggo den sötnosen har lekt med sina djur sen han steg upp, med en liten liten paus för frukost. :D

Han håller på ännu å pratar å fixar här i bakgrunden. :D  


I dag blir det en bättre dag, det känner jag, med eller utan flyt i vagn-frågan. :)


(å i kväll ska jag bara va hemma, ska se En andra chans på svt å fixa lite men jag hoppas hinna blogga i fatt lite med. :))

Av Lisa - 10 augusti 2011 22:09

Jotack, den här dagen har varit en sån, en såndär då allt går fel.

Söndriga vagnar å kinkiga barn, huvdvärk å allmän kaos...

Trodde inte det kunde bli värre, men sen ringde Martin som fastnat i Ysane å sa att han skulle bli sen.

Jag skulle ju i väg så det kändes ju sådär, men jag hann i allafall duscha innan jag kom i väg.

Kom i tid, minst sagt å Ulrica gav mej en macka(LCHF-fröbröd. :D) innan klädvisningen drog i gång. :D

Ny säljare då, inte så bra som Ulrica (såklart) men det funkade. :)

Super mycket fint med, speciellt Cecila Blankens- kläderna till vuxna! :D

Riktigt så rik var jag ju dock inte i dag, så det fick räcka med en varsin tröja till grabbarna(med zebror till Leo å en anka till Viggo) å varsitt trepack stumpor. :)

 



I morron tar vi nya tag, då ska i alla fall inte jag sura!

Å vi påbörjar operation vagnjakt, för hur mycket Leo än hatar å åka när han är vaken så behöver ett barn på elva månader en vagn. :)

(tips mottages gärna som sagt..!)


Dags å sova, man kan ju alltid hoppas på sömn! :D




Av Lisa - 10 augusti 2011 14:58

Som sagt.

Vår älskade Brio Happy pallade inte mer nu.

Jag testade sätta Leo i sittyn, men jag får erkänna att han är för liten än.

Happyn kommer nog inte gå å lag

Jag behöver således en stabil sittvagn, gärna en som går å köra lite offroad med å med fullt liggläge till rimligt pris.

Nån som har någon å rekommendera?! :)


(Leo vägar sova i nått annat än sin vagn(testade syskonvagnen), jag blir snart galen här...)

Av Lisa - 10 augusti 2011 13:36

Migrän å värk i nacken.

Kaos på Coop.

En gnällig stor son som tydligen inte älskar mej utan bara sin far.

En vagn som har gått sönder.

En liten son som vägrar sova i sin säng.

En mobil som inte går å prata i.

Ett kök fullt med disk.

Ett BMI på 29

Å världens smutigaste golv...


Vad mer kan gå fel denna dag?

Av Lisa - 10 augusti 2011 09:19

Klockan tjugo i sex fick Viggo rycket å började gråta efter sin pappa.

Han var tack å lov fortfarande hemma å när Viggo fått en kram å sagt hejdå så somnade han om. Tyvärr hade han skrikit så högt att Leo vaknat å låg å ropade i sitt rum.

När jag gick upp vaknade såklart Viggo så dagen har varit i gång sen sex här. :)

Det gör mej inte så värst mycket, men jag kommer va trött i kväll av andra orsaker, nämligen det där nattmonstret som bor i min stora son!

Han kom in till oss vid tolv å har gapat å sparkat å stimmat sen dess. :(

Han har helt klart ärvt mina talanger där, jag sov heller inte en hel natt förrän jag var över fyra år..

Tur Leo sover hårt på nätterna i allafall. :D


Klockan åtta var jag ju hos min barnmorska.

Det blev mini-pillerna cerazette, men jag kunde ju inte hämta ut dem då Apoteket inte öppnade förrän nio(såklart).

Däremot var jag tvungen å väga mej(för journalens skull..?!) å det visade sej att mitt BMI ligger på skyhöga 29!!!

För att hamna inom rimliga ramar behöver jag gå ner minst tretton kilo!

Nu jävlar. Jag måste lyckas, jag vill inte va tjock mer nu!

Jag bara ska klara det den här gången!


På hemvägen från sjukhuset hämtade jag ut min postertavla från Smartphoto. Den var verkligen jättefin, mycket finare än jag trodde den skulle va till å med.

Förhoppningsvis hinner jag visa er den i kväll, eller i allafall i morron. :D



Vi har inga större planer för dagen.

Kanske blir det en tur till affären dock å i kväll ska den här mamman få lite time away from home å gå på Me&I-preimär-party. :D

Är inte speciellt rik precis, men nått litet plagg skulle nog kunna klämmas in i budgeten, men jag ska erkänna att av det jag smygtittat på hittills är det inte jättemycket som imponerar...


Nu blir det lite fix å trix här, sen får vi se hur det blir här! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards