Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Pust å stånk..!

Av Lisa - 9 september 2011 13:40

Har under förmiddagen genomlidit katastrofernas kaos på Ica.

Hade en milslång inköpslista å en uns tålamod med mej medan Viggo hade tio ton energi å Leo den dubbla volymen i vilja.

De sämsta förutsättningarna ever å lägg sen till att det är fredag å ALLA ska handla å Ica blir lätt trångt.


Viggo dissade sin egen lilla kundvagn redan vid första andelningen.

Den gick han själv ut å lämnade tillbaka så duktigt, men det var ju lite meckande innan det var klart.

Vi avdelning nummer två satte Leo "gallskriket" Arvidsson i gång å gasta av den anledningen att han inte fick hålla scannerna å slänga denna i golvet som han ville.

Det gick å muta honom lite med rullen med presentpapper som vi skulle köpa, men den tyckte även den äldre sonen att det var superkul å springa runt med så var en kamp.. :P


Jag höll ut till mejeriet där jag fick plocka upp honom i famnen.

Lika bra det, för mjölk å övrigt rymdes ändå inte nere i vagnen utan fick ta plats där Leo suttit.

Vid djurgrejerna började Viggo plocka ner varenda pip-leksak å provpep dem.

Så där stod jag, genomsvett med en ålande å skrikande Leo på armen å hotade med både indraget fredagsgodis å allt vad jag kunde komma på för att få Viggo å följa med mej där i från...


Jag glömde de stora räkorna jag skulle haft i den asiatsika salladen, men det skiter jag i. :D (har små i frysen, som får duga)

Är mest glad att vi överlevde å att inget i affären gick sönder eller att jag kunde hålla skenet uppe. :P


Nu är jag totalt slut!

Leo sover å Viggo slappar vid tv:n medan jag har slagit in paketen å packat upp allt.


När Leo vaknat ska vi fredags-mysa med våfflor å sen ska jag inte göra ett dugg mer ansträngande förrän det vankas middag.

Det blir ingen datenight i den bemärkelsen(yttertrappan ska klinkas) i kväll men vi ska äta när barnen lagt sej, å jag ska synda med ciabatta. :)

(vi ska äta en variant av detta)

Å när tårtorna är fyllda i kväll ska jag släga mej i soffan å belöna mej själv med en lugn stund å lite Ben&Jerrys glass för det är jag ta mej tusan värd. :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards