Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Lisa - 14 september 2011 21:50

Även denna onsdagskväll kan jag skryta om att jag överlevde ett sjuttiofem-minuters-pass på Friskis.

Överlevde, men inte mer.

Jag är i vilket fall stolt att jag masar mej dit helt utan draghjälp av nån annan. :P

Å så är jag verkligen superglad att slitet ger resultat. :)


Det har varit en bra dag i dag som sagt, även fast Leo var otröstlig å bara skrek när han vaknade i eftermiddags.

Jag å Viggo kämpade förgäves med allt vi kunde komma på, men det var först när vi testade Alvedon som vår vanliga Leo kom tillbaka.

Han måste haft galet ont efter sprutorna helt enkelt.


I dag (eller möjligen i går) var det dagen då min lilla ettåring började gå på riktigt!

 

Han har ju kunnat ta ett par steg ett tag, men haft för bråttom för å förflytta sej gående på heltid.

Fram tills nu då, nu går han mer än han kryper, min lilla stora pojke. :D

Pratar gör han också, där, hej hej hej, bä, mamma å pappa å katt.

Jag slutar aldrig å imponeras över mina barn å allt de lär sej å kan.   


Kommer ni förresten i håg att jag skrev om Viggo stammande innan sommaren å min enorma oro över detta?

I vilket fall så slutade han strax efter jag skrivit om det.

Bara tvärt så där å pratar utan å staka sej(om han inte är jätte-exalterad då förståss. :P Men vem gör inte det?).

Fruktansvärt skönt å en enorm lättnad för oss alla.


Däremot kan jag ärligt erkänna att Viggo behöver börja på förskola nu.

Hans kompisar är inte lediga längre å han behöver å vill leka, så just för den sakens skull kommer det bli toppenbra när de ska börja om en månad.

Han har verkligen inte lidit av å va hemma med oss tvärtom, han har älskat det, å vi har träffat andra barn så gott som dagligen, men nu börjar det som sagt bli svårt å hitta sällskap.

Å jag an svära på att han varken är hämmad i sin utveckling eller har missat en massa "viktig" pedagogik. :D

Om han kommer bli utanför för att han börjar nu, det kan bara tiden utvisa, men jag tvivlar även på detta då hans vänner går på samma avdelning.


Vad Leo å förskolan beträffar så tror jag inte heller han ska lida så värst, han är i allafall allt annat än blyg å tillbakadragen om än lite mammig. :)


Nu blir det sängen.

I morron kommer mormorn hit å leker efter lunch å det är ju aldrig fel.

Jag hoppas det är fint väder så vi kanske kan dra med henne till Nytorpet eller nån annan skog men vi får sej. :)


Sovgott hörrni så hörs vi igen i morron! :D




Av Lisa - 14 september 2011 15:03

Den här dagen har flutit på tusen gånger bättre än gårdagen, men sen har vi ju gjort lite annat än å bara va hemma med.

Körde till Öppna förskolan utan vax i håret, var upptagen med å äcklas av det här skrället så jag glömde det...

Vilken otäcking va?

Hoppas av hela mitt hjärta att Rex fångat den uppe i skogen å inte inne...




Problemet med det förrutom att man ser allmänt ovårdad ut är att luggen gör mej galen å ramlar fram i ögonen. Men men, har man inte värre problem än så går det ju. :P


Viggo lyssnar väl inte speciellt mycket i dag heller, men även det är bättre än i går. :D


Vid halv två var det bvc å sprutor som gällde.

Fullkommligt värdelöst att de flyttat till sjukhuset, dels för att man måste köra dit(om man inte är extremt hurtig eller bara har en minibebis som vill sova i vagnen..) å sen är det en bra bit från parkeringen till själva mottagningen också.

Tur att Viggo inte springer i från mej eller att de är mindre, för då hade jag behövt asa med vagnen också.

Leo skrek bara till lite fort men Viggo å jag gillade inte de där sprutorna.

Viggo ställde sej till å med i vägen för skydda lillebror från dem.   


I övrigt har jag spenderat dagen med att dra upp mina leggings å funderat över vad f*n som hänt med dem, eftersom just dessa är mina favoriter å sitter bäst.

Å så där på sjukhusparkeringen när jag återigen tog ett tag i linningen på leggingsen gick det upp för mej: jag har ju gått ner i vikt, på riktigt!

Så var det, mina leggings är för stora! :D


Det belv ett snabbt stopp på Ica för införskaffande av hamburgerbröd å mjölk innan vi var hemma igen.

Leo somnade i bilen, men vaknade nyss igen.



I kväll ska jag träna men vi hörs efter det. :)


  

Av Lisa - 14 september 2011 08:58

 

Gomorron alla!

Natten som gick har jag sovit bra. :) Martin har varit uppe å matat Leo vet jag, men det är det enda jag hört av både honom å Leo fram tills klockan sex när den lille ville upp.

För ovanlighetens skull så lyckades vi smyga i hela fyrtiofem minuter innan Viggo vaknade. :)

Mycket bättre förutsättningar för en bra dag i dag alltså.


Vi har planer för dagen i form av ÖF på förmiddagen å ettårs-besök å spruta på bvc för Leo på eftermiddagen.

Vi har tid där klockan halv två. En riktigt usel tid för det är precis mitt i Leo's sov. :(

Vet inte riktigt hur vi ska få i hop både lunch å så tidig läggning som möjligt för Leo innan dess, men det får bli som det blir.



Det blåser en hel del ute här i dag också, men jag hoppas vi kan gå ut lite i trädgården innan det är läggdags för barnen.

I går var vi inte ute så värst mycket alls precis...

Vi behöver ju vår friska luft. :D


Sitter här med lite dåligt samvete för att Viggo jämt måste vänta.

Hela morronen har han velat leka med Lego, å har så gjort fast ensam eftersom jag klätt på Leo, dukat av frukost osv.

När jag lagt Leo å var redo å leka hade Viggo gett upp å ville se på tv i stället. :S

Jag hann alltså inte ens börja leka med honom.

Det där är ännu en grej jag oroar mej för när vi ska börja med jobb å förskola.

Hur ska man hinna leka med barnen å sen allt annat de få dagar man är ledig...?


Nu ska jag sätta lite fart här...

I dag blir det nog både strumpor å jackor...

Hösten är här på allvar...


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards