Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Lisa - 16 september 2011 22:59

Här har det varit tyst i kväll, för jag har varit ute å ätit på restaurang. :)

Jag å Sandra överraskade Linda som fyllt år genom å hämta uppe henne hemma strax efter sex å sen åkte vi vidare till Brasserie Fridolf. :D

Väl där beställde vi vin å hamburgertallrik.

Jag brukar älska å äta riktig restaurang-burgare, men den här var väl inte den bästa jag smakat precis, vinet däremot var super gott. :)

Det var afterwork med trubadur å vi fick bordet närmast så vi kunde knappt höra varandra men det var himla mysigt ändå. :)

   

Tack för i kväll flickor. :D

Vad jag är glad att jag har vänner som ni!  


Nu ska jag tvätta bort sminket å sen glida ner i sängen.

I morron väntar barngympa å sen blir det nog ett besök på brandstationens öppet hus, i allafall om det är bra väder. :D

Inte så mycket annat planerat, å det känns ruskigt skönt. :D En familje-helg helt enkelt, kan det bli mycket bättre? :)



Av Lisa - 16 september 2011 15:56

Av någon anledning får jag regelbundet mail från Allt om mat Vinklubb.

Jag är absolut ingen vinexpert, tvärtom, utan köper mest välbeprövade favoriter.

Men jag gillar vin (vem gör inte det liksom? :P) å gillar framför allt å laga god mat å testa nya saker.

Å jag hade gärna lärt mej matcha vin med mat lite sådär på hobby-nivå. :)


Ju mer jag läser om det, ju mer lockad är jag å testa, jag hade gärna tecknat en prenumeration på stört, men ekonomin tillåter inte det. :)


Att beställa en låda med utvalda viner däremot, det hade varit mer rimligt för min plånbok. :)

Tycker det verkar superspännande. :)

Kanske man hittar en ny favorit liksom?

Å hur trevligt hade det inte varit å ha ett gäng flaskor med gott vin hemma om man blir sugen utan att ha vägarna förbi systemet? :)


Nån som har testat detta sätt å handla vin på? :)


Det finns fler sidor med samma koncept, färdigkomponerade lådor med upp till tolv flaskor under ett tema. :)


Detta är bara två av dem...


   

Av Lisa - 16 september 2011 08:29

Leo vaknade punkligt vid fem i morse.

Fick vällning men fortsatte röjja i en hel timme innan han faktiskt slocknae igen å sov ända till Viggo dundrade in där vid halv åtta.

Han hade vaknat strax innan sju, men det var ändå såååå mycket skönar å få sova en liten extra timme där på morronen än å smyga upp med Leo när Martin åkt till jobbet. :D


Nu leker pojkarna (kors i taket) på Viggos rum medan jag häller ner det sista kaffe å säger gomorron till er. :)


Ska snart sätta fart med kläder å annat för vi har siktet inställt på lek å trevligheter i Bromölla redan nu på förmiddagen. :)


Det är en efterlängtad fredag av många olika anledningar å nu är den äntligen här! :D


Hoppas höst-solen skiner på er också! :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards