Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Lisa - 19 september 2011 21:40

För det första kan ju ju inte bara ge Linda creed för min fina header, utan jag måste ju tacka Malin med, det är ju hon som tagir de fina bilder. :D

Så stort tack till er båda!



Jag har alltså tränat.

Å precis som Linda skrev till mej när jag pep om att jag inte ville på facebook, så gick det bättre än innan. :D

Jag orkade banne mej nästan allt så jag är dönöjd. :)
Dessutom så tror jag allt att lite av deppighete försvann.

Värken i tummen som plågat mej hela dagen är också puts väck å det var tacksamt. :D


I morron siter vi allt vad deppighet innebär å byter ut den mot effektivitet.

Vi ska städa, baka, handla å göra långkok. :P

Hur mycket som hinns med under dagen återstår å se, men jag får fortsätta tills det är klart i vilket fall. :D


Nu ska jag betala in medlemsavgiften till Friskis så jag slipper skämmas när det är dags för nästa träning.

Sen blir det bädden, är rejält trött, det märks att man satt uppe sent i går. :D


Sovgott!

Av Lisa - 19 september 2011 18:36

Vad gillar ni min nya header? I love it, speciellt det faktum att en iphone också fick vara med. :P

Tusen tack Linda!   




Det mutrade upp en hel massa i den här satans höstdeppigheten som jag drabbats av. Har inte lust med nått alls i dag,  men jag ska i allafall masa mej i väg å träna i kväll åtminstone.

Hoppas jag kan träna bort lite olust när jag ändå är på G.


Nu ska jag ställa mej å göra skagenröra som jag inte hunnit med innan.

Jag själv får väl äta den när jag kommit hem från träningen.


Hej så länge!

Av Lisa - 19 september 2011 13:29

Jo, jag vet att här var en himla massa gnäll hela förra veckan.

Å jag vet att det är svintrist å läsa om.

Men here we go again...

Jag har en urusel dag. :(


Viggo's gnäll å tjabb sliter ut mej fullkommligt, det spelar liksom ingen roll hur eller vad jag gör, allt blir bara fel ändå. :(

Jag hittar på saker, vi träffa kompisar, gå på öppna förskolan å leker, men nä inget duger.

Jag tappar liksom lusten helt.


Känner mej ensam i dag.

Som om ingen annan är i samma situation längre.



Hela förra veckan längtade jag till fredagkvällen när jag skule få komma hemifrån å få ett brejk å hämta ny energi.


Redan i dag är den energin nere på noll.

Jag behöver uppenbarligen mer.

Å så vill jag inte känna.

Känna att jag behöver pausa från mina barn för å va en bra mamma..?

Jo, det är normalt kanske, men det känns liksom inte som jag.


Nä.

Ledsen är vad jag är, för det är inte så här jag vill spendera mina sista lediga mammadagar.

Jag vill att vi ska ha mysigt å roligt tillsammans in i det sista...

Nu känns allt mest sorgligt...

Av Lisa - 19 september 2011 09:30

I går gjorde jag cupcakes efter Leilas recept å såklart delar jag med mej. :)



Choklad cupcakes


3 st ekologiska ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao av god kvalitet
1 st nypa salt
100 g mörk kvalitetschoklad 70 %


1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret, häll i gräddfilen och kaffet och blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka den mörka chokladen grovt och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten).

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

7. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna.


Jag gjorde mina i vanliga små muffinsformar å fick ut 18 stycken.

 

Creamcheese frosting.

60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citron, saften
100 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg


Vispa till en jämn frosting med elvisp å spritsa eller bred på cupcakesen. Dekorera med strössel eller nått annat fint.




Av Lisa - 19 september 2011 09:16

Alltså. Dexter!

Jag måste bara säga det igen j-ä-v-l-a-r vad bra det är.

Den här säsongen är nog banne mej den bästa...!

Bara två avsnitt kvar nu, å de visar bägge nästa söndag.

Kan knapp bärga mej! :D



En svindlande tanke slår mej denna helt vanliga måndags-morron.

Det är inte så många sånnahär måndagar vi har kvar.

Om mindre än en månad drar inskolningen på förskolan i gång å sen kommer det gå rasande fort tills jag är tillbaka i arbetslivet.

På gott å ont.

Jag längtar ju som ni vet efter pengarna i allafall å hur eller hur så älskar jag mitt jobb(fortfarande hoppas jag...)

Dessutom ska det bli så spännande å följa barnen å se hur de anpassar sej till den nya vardagen sen.

Om de kommer sakna varandra, å om de kommer sakna mej, allt nytt de kommer lära sej å alla nya vänner(i hope...!) de kommer få. :D




Vi borde väl egentligen va på väg till ÖF vid det här laget, å även fast det inte regnar drar vi lite på det.

Viggo ville se klart nått på tv så jag passar på å säga hej till er å skriva av mej lite. :)


Den här veckan innehåller inte så värst mycket planerat ännu.

På onsdagskväll ska jag ha en ME&I-visning här hemma, men i övrigt är almanackan tom. :P

Jag hoppas dock på å fylla den med roliga lekdejter, men det är som jag varit inne på tidigare inte så många fler med stora barn som är hemma längre...


Dags å sätta fart. :D

  Trevlig måndag! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards