Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Lisa - 20 september 2011 21:39

Fattar inte varför jag hetsar så på dagarna i bland?

Med sånt som barnen inte tycker är kul i mer än tio minuter, typ städa å så..?

Båda barnen sover ju till halv åtta å då hinner man en hel massa.

I kväll har jag städat(okej, det började jag med innan barnen somnat..), bakat mazariner å skrivit ett schemaförslag.

Det sistnämnda höll på å driva mej till vansinne, men efter kapitulation å ett samtal till schema-ansvarig blev det riktigt bra. :D


I morron blir det väl lite småhetsigt det ska medges, ska städa färdigt innan mina gäster kommer vid sex, förhoppningsvis hinna baka kärleksmums som lite kompensation till min man som inte alls är lika förtjust i de här tillställningarna som jag är. :D

Men först ska vi till Öppna förskolan en sväng som vanligt.


Dåligt med lekandet annars denna veckan...

På torsdag har Sanne varit snäll å bokat in mej å Viggo på teater så då händer det nått kul för honom med.

På söndag blir det lek å förhoppningsvis mindre slagsmål med finaste Jajja å co.  

Men ändå, jag har dåligt samvete å Viggo behöver stimulans så om nån vill leka med oss på fredag är vi på. :D


Nu ska jag väcka min soffsovande make å följa med honom upp å lägga mej.

Hoppas på sömn hela natten!


 



Av Lisa - 20 september 2011 13:32

Efter ett minst sagt omtumlande besök på min framtida arbetsplats prioriterade jag om dagens planer.

Jag dissar städning å leker i stället å spar både den å bakningen tills i kväll.

Ugnen är nämligen ockuperad av en jättestor gryta med kött fram till halv ått ungefär. :)

Det ska vi ha till middag i morron å det blir perfekt å ha det färdigt när det vankas ME&I-träff här på kvällen. :)


Planen att miniminera ångesten med ett besök på jobbet gav motsatt effekt.

Herregud, vad f*n har jag gett mej in på?

Shit alltså, vad det kommer bli tufft.

Jag ska göra vad jag kan för å hålla mej i från katastrof-tänket men det verkar inte bli lätt, utan snarare tvärtom när det går upp för mej vad jag har å jobba med...


Tydligen skulle jag ha skrivit min schemarad när vi var där, men min chef var uppenbarligen lite otydlig på den punkten så jag fattade inte det.

Fick däremot ett efterlysande samtal från hon som ska skriva schemat där hon meddelade att det var akut.

Så mellan städning å mazarin-bak i kväll ska jag skriva ett fyraveckors-schema.

Jag tänker maila in det till chefen, för å åka in å skriva det med barnen på dagtid lockar inte så vidare...

Men fram tills det är klart, Hej hej mera ångest å migrän. :(


I vilket fall blev jag på det klara med att jag ska NJUTA av den sista tiden hemma med grabbarna trots ångest å huvudvärk!

Det är inte värt å hänga upp sej på det dom inte blir som jag önskat eller deppa..! :D

Nu blir det bara en massa lek i å mys i ett par veckor till, sen får vi hitta nya rutiner för både detta å alla måsten som kommer med ett hus å familj.


Nu ska jag övertala Viggo å slita sej från tv:n å leka lite till i stället!

Hörs i kväll, om jag hinner! :)


Av Lisa - 20 september 2011 07:30

Vad gillar ni nya looken?

För mycket blått?

Vad skulle passa i hop med det blå i sånna fall? :)


Vill bara säga igen också, att det inte är allt jag publicerar som kommer upp på facebook, bara så ni vet liksom. :P



Klockan är halv åtta å jag känner mej stressad.

Var uppe å matade Leo vid tre å kunde inte somna om på en bra stud för jag låg å stimmande om den där semesteransökan som borde varit ine för länge sen.

Så kan jag ju inte ha det, å därför utökades dagens to-do-list med ett besök på jobbet för å åtgärda detta å få en schema så jag vet hur det ser ut i november med.


Köttet behöver in i ugnen innan tio så det är innan dess vi ska in till stan å jaga chef å papper å även hinna handla.

Som ni förstår blir det inget sov för Leo på förmiddagen, men det är lika bäst för i går eftermiddag tog det fyrtio minuter å somna honom.


Halv sex i morse vaknade Viggo å började fundera över stra saker även han.

Att man inte får slåss osv...

Jag var aptrött å lyssnade inte så noga å hör å häpna så somnade han igen å gör å fortfarande. :)

Leo å jag gick ändå upp vid sju, men ingen stor pojke har synts till. :)


Leo sitter i mitt knä å äter välling han, det gäller å  passa på å mysa när man har chansen. :)


Nu ska jag dra på mej lite kläder, det gällar ju å uttnyttja sin tid är man har en sånt pressad dagsplan. :)


Ha en bra dag alla!


 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards