Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Brutalt uppvakande!? Det tackar vi för. :)

Av Lisa - 20 september 2011 13:32

Efter ett minst sagt omtumlande besök på min framtida arbetsplats prioriterade jag om dagens planer.

Jag dissar städning å leker i stället å spar både den å bakningen tills i kväll.

Ugnen är nämligen ockuperad av en jättestor gryta med kött fram till halv ått ungefär. :)

Det ska vi ha till middag i morron å det blir perfekt å ha det färdigt när det vankas ME&I-träff här på kvällen. :)


Planen att miniminera ångesten med ett besök på jobbet gav motsatt effekt.

Herregud, vad f*n har jag gett mej in på?

Shit alltså, vad det kommer bli tufft.

Jag ska göra vad jag kan för å hålla mej i från katastrof-tänket men det verkar inte bli lätt, utan snarare tvärtom när det går upp för mej vad jag har å jobba med...


Tydligen skulle jag ha skrivit min schemarad när vi var där, men min chef var uppenbarligen lite otydlig på den punkten så jag fattade inte det.

Fick däremot ett efterlysande samtal från hon som ska skriva schemat där hon meddelade att det var akut.

Så mellan städning å mazarin-bak i kväll ska jag skriva ett fyraveckors-schema.

Jag tänker maila in det till chefen, för å åka in å skriva det med barnen på dagtid lockar inte så vidare...

Men fram tills det är klart, Hej hej mera ångest å migrän. :(


I vilket fall blev jag på det klara med att jag ska NJUTA av den sista tiden hemma med grabbarna trots ångest å huvudvärk!

Det är inte värt å hänga upp sej på det dom inte blir som jag önskat eller deppa..! :D

Nu blir det bara en massa lek i å mys i ett par veckor till, sen får vi hitta nya rutiner för både detta å alla måsten som kommer med ett hus å familj.


Nu ska jag övertala Viggo å slita sej från tv:n å leka lite till i stället!

Hörs i kväll, om jag hinner! :)


 
 
karin - trattoria

karin - trattoria

20 september 2011 19:37

usch, ja de nätterna är så jobbiga, hoppas det löser sig snart!

http://trattoria.blogg.se

Lisa

20 september 2011 21:36

Det håller vi tummarna för. :D

 
Mallan

Mallan

20 september 2011 19:53

Känner igen den där ångesten... Själv började jag jobba för knappt 3 veckor sedan efter 1,5 års mammaledighet...

http://mallaochlouise.blogspot.com

Lisa

20 september 2011 21:35

Hoppas din arbetsplats håller högre kvalité än min...

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

20 september 2011 21:10

Men så snyggt det var här inne! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

20 september 2011 21:35

Tackar. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards