Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

S****ans bilj*vel!

Av Lisa - 27 september 2011 20:41

Viggo har varit vaken precis HELA natten.

Eller kanske inte, men när han sovit har han drömt å skrikit eller sovit liggandes på mej, så jag har varit vaken PRECIS hela natten. :S

Leo vaknade zex men gick å mat-muta å somnade om till halv åtta.

Det gjorde tyvärr inte han nattrumlaren, men han stannade kvar i sängen åtminstone.

Undrar när det barnet ska börja sova om nätterna?

Det är ju liksom synd om honom också som aldrig får sova å jämt måste känna sej trött.


Precis när jag skulle fixa i ordning mej själv med kläder å smink var det näste mans tur å tokgnälla.

Leo var fullkomligt otröslig så det tog mej fyrtiofem minuter att bli klar.

Han fortsatte gnälla å skrika hela vägen till Sölvesborg.

Där, när han slocknade, på E22 i höjd med Sölveborg, börja den där otäcka lampan lysa på instrumentbrädan å bilen började tappa kraft.

Tack å lov var det 500 meter till en rastplats där vi fick stanna å starta om bilen.

Den repade sej så vi fortsatte mot vårt mål, Bromölla.

Där skulle Stina kolla soffa i möbelaffären å jag hade planer på att faktiskt investera i en varsin fin-tallrik till mej å Martin på MAIRO.


Soffan kollades, men det blev inget inköp i dag i allafall, å jag måste säga att de är inte speciellt sugna på å sälja i den butiken precis. Servicen är usel!

När vi kollat klar började Leo klaga igen så vi skippade Mario å tog Maxi i stället. Där köpte vi utflyktsmat å en varsin lurvtröja till grabbarna.

Jag inser att det inte blir MOLO-versionen i år heller, nu när bilen definitivt kommer kosta multum å laga...


Vidare till Hofflanders där barnen fick lite lunch å sen styrde vi vagnarna mot skogen. Som visade sej inte göra jättestor skäl för namnet skog. :P

Men det var mys ändå! :D


Mostern även kallaD Superwoman i högform! :)


Picknicken hade vi på altanen i stället å det gick lika bra det. :D

Vid tre packade vi i hop oss för å ha tidsmarginalen på vår sida.

Det visade sej behövligt för det blev ett stopp på samma rastplats på hemvägen också. :S

Precis i en omkörning högg det till å lampan tändes. :(

Jag som absolut hatar bilkörning å då i synnerhet på motorvägar(kalla mej gärna mes!) klarade mej faktiskt grymt bra, men det är ju också det enda positiva i historien!

Vi kunde ta oss hem, men jag vägrar röra skrället innan den är lagad så nu är vi ganska strandade här ett tag framöver, men så får det va!


När vi kom var barnen trötta å gnälla å det var total kaos.

Viggo ville bygga med små-legot men lyckades inte å Leo skrek som en dåre å visste inte vad han ville.

Jag hade huvudvärk så in i med.

Tack å lov hjälpte det med tro å när Martin kom lugnade bägge ner sej.

Vet dock inte vad det varit med Leo i dag. :(

Så ledsen hela tiden å inte alls sitt glada jag.

Han behöver säkert sova två gånger om dagen, men det är fullkomligt omöjligt.

I allafall om vi ska kunna göra något annat än å va hemma hela tiden.

Han sover ju i regel till sju-halv åtta å blir trött vis tio, då är vi liksom alltid på språng ju..

Usch det är verkligen krångligt det där...


Martin fick köra å handla i kväll då jag som sagt inte vill va i närheten av den där silvriga svikaren!

Jag skickade bud om en tidning, kände att jag var värd det efter den här dagen! :)



Den ska jag bläddra i nu innan dusch å läggdags.


Jag är besviken, det ska erkännas, över att det aldrig blir som jag tänker mej. :(

Visst det kan inte gå som smort jämt, men nu räcker det på ett tag.


Kan det bli lite mer lyckat i morron tror ni?

I sure hope so...! :D


Kram på er!  


Jag hade förresten besöksrekord i går. :D

Kul att så många tittar in, men ni vet väl att det blir ännu lite roligare om ni skriver en rad med? :D



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards