Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

En torsdag.

Av Lisa - 13 oktober 2011 21:30

Japp, det var den här torsdagen det.

En milstolpe i Viggo's liv, första dagen utan oss på dagis.

Det hade gått superbra, lite svårt vid lunchen bara, då det blivit lite mycket.

Han sa själv att han varit ledsen så jag ringde å dubbelcheckade på eftermiddagen, med vår pedagog å hon menade på att allt gått toppen så det litar jag på. :)

Däremot kändes det ändå lite sisådär när jag hämtade, men jag har rett ut även de frågetecknen under eftermiddagen.

I morron blir det samma rutin, nio till halv ett, sen är Viggo färdiginskolad. :D


Viggo själv har varit så stolt över sej själv å berättade till å med för tjejen som jobbade vid utchecken på Ica att han varit ensam på sitt dagis i dag. :)


Under tiden Viggo var på förskolan mötte jag å Leo upp Anna på stan.

Jag fick kämpa med mej själv för å genomföra den lilla trippen, det känns inte rätt i mej å göra roliga saker utan Viggo nämligen.

Nu hade han det ju toppen, men jag kan inte råda över mina känslor där.


I vilket fall som helst hade Leo somnat i bilen å sov igenom hela fikandet så jag hade liksom tid å dricka upp hela min kaffekopp å till å med prata med Anna. :P


Jag passade även på å hänga undan ett fodrat regnställ å Viggo på Name It å spana lite efter bröllopskläder till mej å Martin.

Jag hittade både klänning å skjorta, men köpte det inte, så jag måste in igen ganska omgående.

EFtersom som jag är precis kass på det här med extra kläder fick Leo ett par nya manchester-byxor, då han kissat igenom blöjan när han sov.



När vi hämtat Viggo var det handling på Ica som gällde, på chans, utan lista å som jag sa till tjejen som fick lyssna på Viggos dagis-part: vi syns nog i morron igen. :)

Viggo var totalt utmattad å satt i kundvagnen å kelade med sin lillebror. :D

Han sa till å med: jag har längtat efter dej Leo.   

  Så underbart å se å höra dem tillsammans när kärleken å banden mellan dem verkligen märks.   


Trötta dagispojken däckade i bilen hem från affären men lyckades sen hålla sej flytande hela eftermiddagen. :)


Kvällen flöt också på utan konflikter, vilket känns skönt efter gårdagens mardrömsupplevelser. :)


Leo har varit solstrålen själv i dag också. :D

Vilket också det känns helt underbart. :)

Om han bara kunde sova hela natten med så vore jag tipp-topp-nöjd. :)


Inte så mycket ledsna känslor i dag alltså.

Förrutom nu, den senaste halvtimmen, då jag lipat mej halvt fördärvad över att underbara Pontus i svt-serien En andra chans, min stora idol, inte fick fortsätta leva. :(

Vila i frid!


I morron är det fredag igen då.

Viggo ska till dagis då ju å sen ska vi vila upp oss. :D

Barnen efter en vecka med en massa nya intryck å jag själv, jag ska även ladda inför lördagen.


Då är det nämligen dags för mej å allra käraste syster att göra GeKås osäkert. :)

Vi väntar oss trängsel å en massa folk, men det ska bli så kul! :)


Nu ska jag ta den dör kvällsduschen, sen blir det sängen. :)


Kram på er!

 
 
Ingen bild

Marina

13 oktober 2011 22:04

vad roligt att det går bra för Viggo! tror han röjer järnet med alla kompisarna på dagis! Det kommer säkert gå lika bra för Leo!
ha det så kul på GEKÅS, trängs lite åt mig oxå...är allt lite avis...=)

Lisa

13 oktober 2011 22:14

Det tvivlade jag aldrig på! :D
Men jag vill umgås med mina fina killar inte va nån helt annanstans...
Det ska bli kul å komma dit en sväng. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards