Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Ullared tur å retur...

Av Lisa - 16 oktober 2011 21:50

Tanken var att jag skulle plocka upp Stina i stan klockan sju för å styra bilen mot Ullared.

Med facit i hand skulle jag nog gått upp halv sex för å hinna detta, men det gjorde jag inte.

Leo vaknade nämligen med feber så det var lite mer livat här hemma där på morronkvisten än vad jag föreställt mej.

Stina fick stå å vänta i 2 grader ända till halv åtta innan jag plockade upp henne.


Vägen upp körde som sagt jag, vi hade gps:en på men den var inte å lita på så vi fick faktiskt vända vid ett tillfälle..?!



När vi kom upp strax efter elva började hysterin.

Vi fick snirkla omkring på parkeringarna i nästan en halvtimme inne vi ställde oss på husvagnsparkeringen...


Kundvagnarna var såklart slut, men Stina höll sej framme å haffe en gubbe som skulle lämna tillbaka två stycken så just det momentet var smidigt för vår del. :D


Kön in var också ganska smidig, det tog väl också runt en halvtimme å det var under den stunden jag insåg att min inköpslista blivit kvar i bilen.. :P

Vi var ändå vid gott mod å stegade in i varuhuset i jakt efter fynd.

Första stoppet var nere å det var redan där jag hittade skateboarden åt Viggo.

Heminredningen var det snudd på för trångt vid men där fick jag ändå med mej lite smått å gott, plaksteksplankor bla. :)


Efter det gick det ganska smidigt å ta sej fram bland leksakerna å där plockade jag på mej en hel massa julklappar till mina barn.


Övriga avdelningar var det galet mycket folk, allra mest vid hygien å städprodukterna där köerna ut blockerade överallt.

Men jag fick med mej lite vantar till barnen, ett par tunikor till mej å sköljmedel innan vi ställde oss i kön ut.


Då var klockan tio i tre.

Tjugo över fem fick vi andas frisk luft igen då vi betalat å kunde lämna bygget.

Under de dryga två timmarna i kön hann jag nojja rejält över mängden i min vagn å fick be Martin föra över pengar så jag kunde va lugn. :)

Helt onödan visade det sej då pengarna räckte.


Nu var det flera lediga parkeringar så Stina kläckte idéen att hon skulle springa å hämta bilen så vi slapp dra vagnarna så långt.

Bara det att vi kunde inte hitta bilnycklen i min väska...!


Jag fick pipa tillbaka in å leta.

I kassan vi stått å i kundtjänst var jag å rännde men, nä inga nycklar...

Vi hann på varsitt håll oroa en hel hög anhöriga, innan Stina hittae nycklen i min väska, där den varit hela tiden.


 

Vi fyllde bilen å gasade där ifrån det fortaste vi kunde å stannade på Max i Falkenberg för å fylla på energireserverna rejält innan hemfärd.


På hemvägen höll vi på å missa avfarten från motrovägen, men Stina trotsade gpsen så vi kom rätt ändå. :)


Var hemma runt nio-halv tio å jag säger som tjejen som stod bakom oss i kön: jag har nog blivit Ullareds-vaccinerad, i allafall för ett bra tag framöver...

Å som sagt, jag kommer aldrig mer föreslå ett lördagsbesök, nånsin! :)

 
 
Erica

Erica

16 oktober 2011 23:13

Var länge sen jag var i Ullared, det är hektiskt alltså det är det! ;) Man längtar dit först, sen får man nog. Sen glömmer man bort hur det var och så vill man dit igen.

http://thailandsresor.theinformationguru.com

Lisa

17 oktober 2011 08:18

Precis så är det... :D Jag längtar faktiskt tillbaka lite, redan. :)

 
Ingen bild

Marina

17 oktober 2011 20:32

skönt att ha julklapparna klara! Hittade du några till mina barn? bra å veta inför mammas besök där snart...
Kram

Lisa

17 oktober 2011 21:31

Ja.
Jag kan ta det med henne då.

 
Ingen bild

Marina

18 oktober 2011 10:27

oki gör så...jag var liiite nyfiken jag också...=)

Lisa

18 oktober 2011 12:03

Det tror jag säkert! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards