Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Tröttsamt!

Av Lisa - 19 oktober 2011 20:33

När man är så trött som jag varit i dag blir liksom vissa saker så in i helvetes satans mycket jobbigare än vad det är en dag när man är pigg.

Att tjata är en sån grej, om samma sak tiotusen miljoner gånger å ändå inte bli lyssnad på.

Tillslut blev jag riktigt förbannad! Omoget å onödigt, men i bland blir man bara desperat!

Min treåring är så duktig å klok i det mesta å det är väl därför man blir så frusterad när dövörat slås till så förbenat ofta!


Att jaga å ränna är en annan mycket tröttsam grej som det går åt en hel massa tid på.

 

Den här busungen sliter ut mej fullständigt.

Han är precis ö-v-e-r-a-l-l-t!

När han inte sitter på bordet eller klättrar nån annanstans jagar han katten å blir riven, plockar ut finporslin ur finskåpet, ställer sej i släpet på BobbyCaren plus ungefär en miljon andra upptåg.

Visst allt det där är en del av hans charm, men dagar som denna blir det liksom för mycket.


Nu har jag inte bara varit trött i dag(dock insåg jag mej besegrad å lät bli å baka?!) utan tröttheten kändes mest av framåt eftermiddagen.

Efter lunch klädde vi oss varmt å begav oss ut i höstblåsten.

Första stoppet blev vår älskade lekplats. :D

Gungade å lekte båt för fulla muggar. :D

Leo sov ju som sagt på förmiddagen men framåt ett kändes han ändå lite trött så vi gick en sväng till stora lekplatsen också.

Leo somnade inte på vägen dit, han bajsade nästan direkt i stället så det var bara til å vända hemåt.

Blöjbyte utomhus kändes på tok för kallt nämligen.

Leo satt nästan å somnade, men jag ville ju byta på honom först såvi underhöll honom hela vägen hem för å undvika detta.


När blöjan väl var bytt då skulle det inte sovas ändå. :)

Så man kan säga att det var fler än jag som var trött i kväll.

Han är hopplös när han är trött också Leo, för då duger bara jag.

Mysigt visst, men inte när jag ska laga middag eller gör nått annat.


Mamma kom vid halv fyra, så slängde jag en keps över ruffset å körde till Coop i mjukisbyxor(jo så trött är jag!) å handlade lite förnödenheter.

Å varsitt par fodrade stövlar till barnen. Viggos blev bra, men Leos får jag inte på..?!

Storleken stämmer, men den är kanske för smal?

Ska testa med strumpor i morron annars får jag lämna tillbaka dem.


Viggo ska va hemma från dagis i morron också.

Jag å Leo ska dit en stund å Viggo får va med Stina å vila upp sej helt under tiden.

På fredag hoppas vi på en hel dag (nio-två) för dem båda så det blir lite ordning på det hela. :D

Vill ju se om Leo somnar där å så.


Viggo vaknade för en stund sen å var snorig å ledsen.

Martin gick upp till honom å nu är det tyst, men jag tycker me höra snarkande så jag får väl ta mej ett varv å väcka till den stora av dem strax. :P


Då var det dusch å  sen sovdags då..! :)

I morron bitti får vi känna av lite mer stress än vanligt då jag ska köra in Viggo till stan innan nio med... :D


Gonatt! :)


 
 
Pernilla

Pernilla

20 oktober 2011 17:37

åh, vad jag kan känna igen det där. nu har vi ju som bekant inga barn. men på jobbet är det ju 14 barn, 10 1-åringar och 4 st 2-åringar och ibland så är det verkligen bara tjat, tjat och nejnejnej hela dagarna. och man känner sig SÅ tråkig och trött...

http://chibichibimoon.blogg.se

Lisa

20 oktober 2011 18:15

Det har jag förståelse för, nu mer än nånsin när vi är mitt uppe i en inskolning på en liknande avdelning! High five till alla som jobbar på förskola(å gör det bra då förståss!) säger jag! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards