Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Typiskt.

Av Lisa - 24 oktober 2011 18:36

Jag vet att jag låter som världens mest negativa person, men jag fick mitt jobbschema med posten i dag å vi kan säga som såhär: vad var det ens för menig att lägga energi å tid på å skriva ett önskeschema? :(

Mer kvällar än dagturer, två lördagskvällar på två helger å värst av allt, delad dag å elva timmars jobb på självaste julafton. :S

Jag ska raka spåret dit i morron å  lämna in om f-ledigt, för nä, jag är inte redo å jobba just julafton, inte i år.

Å jo, kalla mej negativ å sur, men jag hade förväntat mej lite mer önskelikt schema än såhär...

Ledsen är också, för jag vill inte jobba två kvällar i veckan å tre när jag jobbar helg... :(

Ja ja, det är bara å gilla läget helt enkelt.



Det hade gått superbra för Viggo på dagis hela dagen.

Å han ville hem till sitt dagis å lekanär jag plockade upp honom utanför teatern. :D

Det känns verkligen bra.

I morron ska de dit igen. Till två.


Jag ska till jobbet å fixa lite å sen hade jag planer på en runda på stan inklusive Cervera-invigning å thailunch, men mitt tilltänkta sällskap fick förhinder så nu får vi se hur jag ska göra...


Nu ska jag lägga stora sonen(hoppas det går lättare i dag) sen ska här promeneras!

 
 
Ingen bild

Lizette

24 oktober 2011 19:41

Usch och tvi jag förstår att du är missnöjd med ditt schema.klart du vill vara hemma hos dina barn på julafton, och varför jobba delad dag en sådan dag? bättre att delat upp kortare pass kanske 3 st den dagen så alla har möjlighet att vara hemma något och fira. Inom vården finns tyvärr ingen rättvisa sådan högtider:( min sambo är brandman och vi har samma elände trots att vi inte har några barn. men vår framtid kommer se likadan ut som din. Då mannen kommer jobba helt dygn vissa jular.
Försök få ut barnledigt. kanske inte det lättaste med helt klart värt ett försök.

Lisa

24 oktober 2011 20:49

Usch ja, det låter verkligen inget vidare å jobba hela dygn heller. :S
Jag tycker det är jobbigt när man har två familjer man ska hinna träffa med, så det är liksom inte bara å byta dag heller..
Jag håller tummarna för att vi kan göra ett undantag från schemat under julhelgen åtminstone... :(
Nån måste ju jobba, det vet man ju, men jag vill ändå inte...

 
Frida

Frida

24 oktober 2011 20:13

Tycker det är riktigt dåligt att sätta delad tur på någon på julafton! Vad är det för någon som gjort schemat?! Under all kritik!

http://fridala.blogspot.com

Lisa

24 oktober 2011 20:46

Det är ett fast schema så jag hade verkligen maximal otur. :( Men det var en skithelg ändå, både fredag å lördagkväll å då både lördag å söndagmorron också... :(

 
Frida

Frida

29 oktober 2011 07:51

Fick besked om julsemestern igår, synd vi inte bor nära varandra.. Fick bara igenom min semester den 23.. Så jag har delad tur både julafton och juldagen.. Skulle åkt till mamma o pappa i småland, men det blir det inget med :( Började faktiskt gråta inför chefen...Men men får göra det bästa av saken, har iallafall bra jobbarkompisar! Värre blir det för barnen som längtat så länge efter att få fira med kusinerna..

http://fridala.blogspot.com

Lisa

29 oktober 2011 09:03

Usch din stackare. :( Jag förstår att du grät, när ni hade planerat å åka i väg å allt. :S
Fy!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards