Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Ensam mamma.

Av Lisa - 26 oktober 2011 12:33

Jo, här sitter jag i min ensamhet å väntar. :)

Det är inte fullt så illa som det låter dock. :D

Jag har hunnit med en sväng på stan(till Cervera igen, där jag handlade, men det får ni se i kväll) :D

Å den sista omgången frikadeller kokar på spisen. :)

Lite effektiv får man ju lova å vara såhär när man inte har två barn som pockar på uppmärksamheten. :)

Frikadeller är för övrigt prefekt å ha i frysen inför kommande stressiga tillfällen, det är gott å tacksamt å går å variera i oändlighet. :D


Det är lite mer än en timme kvar tills jag ska hämta hem mina barn å fram tills dess ska jag försöka vila lite å göra ingenting.

För om det är nått jag inte kommer hinna sen när jobbet drar i gång å ju å vila. :)


Eftersom jag ensam å det är tyst här rullar tankarna för fullt i huvudet.

Jag är inte så bekymrad över familjelivet egentligen, vi kommer hinna umgås å göra roliga saker när jag är ledig.

Men nått som känns ganska trist är att umgänget med vänner, å då framför allt de två av mina bästa vänner som bor på en halvtimme-fyrtio minuters köravstånd, kommer begränsas till helgerna.

Å då bara varannan helg. För som mitt schema ser ut kommer jobbhelgerna endast kunna bestå av arbete. :(

I övrigt är jag ganska nervös inför jobbstarten.

Jag älskar mitt yrkesval, det gör jag verkligen även om det innebär kvälls å helgjobb, men arbetsplatsen känns inte så välkomnade...

Hoppas av hela mitt hjärta att min känsla är fel för annars blir det tufft.

Jag är beroende av att trivas på jobbet, efter som det är kärleken till yrket som gjort att jag valt det, det ligger liksom inga pengar i å arbeta som undersköterska.

Jag har höga ambitioner, å det är så tufft när andra inte har samma bild av vad bra vård är.

Min upplevelse å mitt arbetssätt är ju liksom rätt för mej å kan jag inte upprätthålla det kommer jag ta med mej missnöjet hem å så blir allt pannkaka...

Men som sagt, jag hoppas jag målar fan på väggen nu å har helt fel. :D


Nu ska jag ägna mej åt lite kokboks-läsning innan det bär av mot förskolan. :D


I morron ska jag å barnen till Väggabadet(kan ha tagit mej vatten över huvudet som gör det själv, men det är ett senare bekymmer..!)

Nån som varit där sen de renoverade?

Tillåter de armkuddar å simringar på barn(de gjorde de inte förr vet jag) ?

Är barnpoolen bra?

Å den stora frågan till mej själv: har vi badbyxor som passar Leo? :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards