Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa - 6 oktober 2011 22:15

Den 23 denna månaden ska jag ha Blingo-visning här hemma för första gången.

Blingo håller enligt min erfarenhet riktigt hög kvalité, men det kostar där efter å är ganska så dyrt.

Barnkläderna har jag väl inte riktigt fastnat för genom å kolla på bilder på hemsidan. Annat är det med kläderna till vuxna, de är riktiga Lisa-kläder, precis min stil å jag skulle kunna tänka mej varenda plagg. :D

Det kommer bli tufft å låta bli å handla allt. :D

 



Av Lisa - 6 oktober 2011 21:45

Jag har faktiskt spenderat den senaste en å en halvtimme i soffan å kollat på tv. :D

Det hör inte till vanligheterna, men plötsligt händer det. :)

Nu sist var det En andra chans på svt, ett mycket intressant å trevligt program. :D


Den här dagen har spederats inomhus, då det regnat å blåst så gott som konstant hela dagen.

Det har verkligen inte gått nån nöd på oss trots detta, för vi har haft besök. :D

Hofflanders å Malin å Fia har varit hos oss hela dagen. :)

Förrutom ett bryt från Viggos sida har vi inte sett nått av våra stora killar, för de har lekt å lekt å lekt lite till. :D

Vi andra har pratat å donat å grejat med de mindre barnen. :D

Tack för i dag vänner!


I morron är det äntligen fredag!

Vi ska inte göra nått alls, vad jag vet just nu i allafall. :D

Bara njuta av lugnet å den ankommande helgen.


På kvällen ska vi dricka Amarone-vin å äta brushetta å nån form av grillspett med jätteräkor å sen tror jag banne mej vi ska slå till på efterrätt med, för den här datenighten, den är efterlängtad!  


Nu går ögonen i kors på mej här.

Vi hörs i morron vänner! :D

Av Lisa - 6 oktober 2011 10:18

I går när jag kom hem från mötet hade Martin bakat chokladmuffins för han hade inget å göra!  

 

tycker mej känna igen den känslan å det är inte för inget man kännse lite stolt. :P

Det är min man det! :)


Av Lisa - 6 oktober 2011 09:45

Som ni vet vid det här laget är Mat mitt stora intresse. (plus bloggen då såklart!)

Det är ingen billig hobby kan jag meddela

Förrutom ett orimligt högt matkonto för en familj i storlek som vår så tillkommer det en massa runt-om-kring-grejer.

Kokböcker har jag älskat länge, intresset för goda drycker ökar hela tiden å jag äger de flesta kökapparater(en fritös toppar dock önskelistan) å jag har en förkärlek till fina bunkar å former.


Den senaste spin-offen på det här intresset är dukning!

Jag är allt annat estiskt lagd, men det är nått visst med att duka upp å servera mat på fint proslin å med fin-glas!

Just snyggt porslin är inget vi ens har i det här hemmet, utan bara vardagstallrikar från ikea å en mängd vita som i allafall finns så det räcker när vi har gäster.

Men det ska det bli ändring på, för så fort jag har vägarna förbi Bromölla eller Ronneby, då ska det få flytta hem två stycken Mateus-tallrikar här. :D


 


Av Lisa - 6 oktober 2011 09:08

  Två söta bröder leker med tågbanan! :)



Jojjomensan.

Här börjar kaosen redan innan frukost, med en envis Leo som gallskriker värre än om han skulle bli torterad för att han inte får rota fram allt i mitt nattduksbord. :P

Lagom till frukost välte Viggo ut min fil med nötter-tallrik rakt ner i lådan där jag förvarar nötterna... Torka, torka, sen var vi tillbaka på banan igen. :D


Leo slocknade för en halvtimme sen, han var svintrött, men så steg han ju också upp vid sextiden. :)

Jag ville verkligen inte upp då, men vad har man för val? :D


I dag får vi lekbesök av Noel, Ella, Hanna, Malin å Fia. :D


I kväll ska jag verkligen tvinga mej själva att göra... INGENTING!

Det har varit ett evigt stimmande här på kvällarna tycker jag så det ska bli skönt, å dessutom välbehövligt!

Å helgen som inleds i morron är verkligen efterlängtad!

Känns som jag inte sett min man på åratal å att vi inte gjort nått mysigt alla fyra på tid å evighet!

Jag är väl medveten om att det inte alltid är så lyckat att ha skyhöga förväntningar på helgen, men jag väljer ändå å va optimist å hoppas på både lite lugnare tempo, lek, mys på vuxentid! :D

Kanske blir det nån extra minut över till bloggen med, vi kan ju alltid hoppas! :D


Ha en bra tosdag alla! :)


Av Lisa - 5 oktober 2011 21:16

Har varit på möte på förskolan å jag kan helt ärligt säga att den ångest jag känner inför inskolningen enbart är helt vanlig vill-inte-va-ifrån-mina-barn-ångest!

Wiiiihoooo! :D

Känns skönt att jag slipper ha en klump i magen på måndag å att mina fina grabbar ska slippa känna nån oro för mej. :D


Dagen i dag har annars mest bjudit på varierade grader av den där kaosen som ständigt är i vår närvaro.

Viggo har varit trött efter nattens värk å flippade rejält på ÖF å Leo somnade på väg till Ica å sen var det lite kaos där inne med en Viggo som gick på knä å mitt konto som inte kunde fyllas med pengar via telefonen.

Hemma kom Anna å Maja, å med sej hade de, mycket riktigt, kaos..!

När de åkt fick jag för mej å steka köttbullar å ni kan ju gissa vad det slutade med, jomenvisst, kaos! :)


Mamma kom en sväng å styrde upp lite

Men kaosen fortsatte medan jag serverade barnen köttbullar(som enligt stor son var för stora för å va goda!?).

Martin kom lagom till jag smet ner i duschen å fick direkt ta itu med en hel massa disk.

Mamma gick samtidigt som jag stack på mötet som då som sagt kändes lättande. :D


Jag å Sandra tog en pw runt byn efteråt så det blev lite motion även fast jag missade min träning. :)



I morron kommer våra fina friends från Bromölla hit å Malin också. :)

Hoppas på fint höstväder så vi kan gå till lekplatsen en sväng å så har jag lovat att bjuda bröd. :D


Nu ska jag leta mej upp till sängen, nattens sömnlöshet börjar kännas nu!

Natti natti!

( jag gillar tvåvägskommunikation så lämna gärna en kommentar. :P)

Av Lisa - 5 oktober 2011 09:00

   

(Malins verk även dessa godbitar!)


Efter en natt med skrik, mardrömmar,växtvärk å en massa bökande håller vi på å gör oss redo för å köra till öf. (ja köra, jag blir så äckligt svettig om vi går. :()

Ska köra inom Ica på hemvägen för den köttfärspåse jag såg i frysen så sent somi går eftermiddag står inte att finna i dag..?! Kan va så att det varit en make där å rotat efter matlådor...

Jag har letat å letat, men det krävs nog en stor frysrens för å lyckas, å det finns det inte tid till i dag...


I eftermiddag kommer som sagt Anna å Maja å efter Martin kommit hem ska jag snabba mej till förskolan på möte.

Ska bli spännande å se hur lokalerna ser ut inne å träffa alla den personal som ska ta hand om mina barn när jag jobbar.

Å jag håller tummarna för att oron som gnager ska stillas...


Kläder på då! Sen off we go! :)

Av Lisa - 4 oktober 2011 21:55

(foto av Malin


Jag har varit oförskämt pigg i dag. Bakat goda, lyckade(?!) bullar, haft besök av Malin(som hade min bild skiva med sej om ni inte fattat det. :P Räkna med många av dessa fina bilder nu framöver. :D) å Fia, varit på lekplatsen å sen lagat middag.

Hade nästan tänkt krypa ner i soffan när barnen lagt sej, men tyckte det kröp lite i kroppen så det passade mej utmärkt att Sandra ville gå en sväng. :D


Det blev en timmes promenad i rask takt å bortbrända kalorier från den bulle(med egenkomponerad fyllning, tell you later) för min del å ett gäng högskolepoäng i psykologi för Sandra. :)

Jämn fördelning ,tycker ni inte? :)


Nu ska jag duscha av mej allt bak-os å sen blir det sängen för min del.

I morron ska vi till församlingshemmet för sista gången på mycket länge.

Å på eftermiddagen kommer the Loorentz-grils hit å leker å klockan sex är det föräldramöte.

Inget soffhäng då heller således å heller ingen träning. :S


Vi hörs under morrondagen, för hur fullspäckat den än må vara kanske jag hinner slänga in en bild till åtminstone! :)

Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards