Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa - 4 oktober 2011 18:11

  Älskade barn!   

Bilder · Leo · Viggo
Av Lisa - 4 oktober 2011 09:42

I dag är det ju kanelbullensdag.

Självklart ville jag, som den bakjunkie jag är ta chansen å baka just bullar. Många skulle säkert anse att att jag är just en bullmorsa, men faktum är att vetedegar å pannkakor är mina värsta fiender.

Anyway, är det kanelbullensdag, då bakar man bullar å så även jag. :D


Leo ville inte sova, fine by me liksom han får lulla runt hur mycket han vill, men att han medan jag står å matar mjöl i degen smiter in i badrummet å drar wc-blocket ur toastolen så ALLT blir blått, det är allt annat än kul. :(


Nu har han dock somnat å jag sitter här med håret på sne å svettas.

Var det värt det liksom?

Kaos å extra jobb, bara för å få baka lite?

Det återstår å se, om i allafall degskrället väljer å samarbeta med mej. :D


Leo han är verkligen klåfingrigheten själv just nu.

Han öppnar alla lådor han kommer åt å sprider ut både sesamfrön å då favoriten, wc-blått. :(

Det här är nått helt nytt, för Viggo var så himla beskedlig på den punkten å rörde aldrig nått...

Leo är så himla medveten om att han inte får med å behärska värsta sortens smygteknik som om det blir tyst kan man ge sej på att det är bus på G.

På tal om medveten så kan Leo lyssna på direktiv, typ lägg din napp i burken, gå in med de här till Viggo osv.

Man tror liksom att bara för han inte kan prata(mer än enstaka ord) så förstår han inte, men det gör han verkligen. :D

 


Nu ska jag se om jag kan få tillfälle å skölja av mej i duschen lite innan det är dags å baka ut degen. :D

Men först måste jag skryta lite om min stora son, för han har nämligen lärt sej höger å vänster. :D

För å va helt ärlig har jag ingen aning om hur det gått till, hade knapp märkt det förrän mamma konstaterade att han visste vilket håll som var vilket. :D

Min fina Viggo, så stor å duktig!   


Dags å sätta fart, men om ni ligger inne med ett idiotsäkert å universalt recept på vetedeg, snälla dela med er. :D

Jag använde det på vetemjölspaketen i dag, men tycke ändå att degen blev lös å kladdig... 


Ha en bra dag!

Av Lisa - 3 oktober 2011 21:53

  Oooooh ja.

Jag jobbar på å få med mej Stina till Ullared under helgen som kommer.

Jag har ett stort, stort GeKås-sug som bara måste stillas. :P


Herrejösses vad det är varmt ute, 17 grader när jag körde hem från träningen klockan nio?! :)

Träningen gick för övrigt fint! Inget ont i foten å orken hängde med.

Riktigt smutsigt på golvet i salen dock å det är ju ganska otrevligt.

Men man kan ju inte få allt eller hur? :D


Ska alldeles strax krypa ner å lägga mej här.

I morron blir det en hemma dag å besök av Malin. :)


På tal om just Malin, så måste ni kolla in nylanserade hemsidan!

Den är så fin!

 


Gonatt så hörs vi i morron! :D

Av Lisa - 3 oktober 2011 18:34

Hade en helt toppenbra förmiddag med Hanna å Cesar.

Grabbarna lekte som tokar både på Viggos rum å på lekplatsen.

Lunchen i form av våfflor gick också hem. :D

Tack för i dag! :D


De lämnade oss vid tvåtiden å då körde vi till Coop för en handling.

När jag stod mitt där i allt vad kaos det innebär å handla med mina söner, å då framför allt den mindre av dem, ringde det från Viggo's avdelning på förskolan.

Hon som ringde var en av de som flyttade med från Viggo's gamla förskola, å även en av dem som fick mej att vantrivas där.

Jag fick ont i magen direkt.

Hon satte genast i gång å ifrågasätta å förvirra å när jag la på kände jag den ångest jag kände inför allt vad dagis hette när Viggo började som ettåring komma tillbaka med full kraft!

Jag tog mej till kassan å hem, men var fullkomligt okoncentrerad å orolig.

Fan fan fan!

Jag som tyckt det känts så bra...!

Var nära å bryta i hop fler gånger men höll mej samman.

Jag trodde att jag var tuffare å bättre på å ställa krav nu denna andra gången gillt, men det sket sej kan man säga! :(

Det kanske är svårt å förstå, men det är så viktigt för mej att jag funkar i hop med de som ska ta hand om mina barn å inte bara barnen...


Sandra ringde mitt i det kaos som uppstått i Leo's framfart, å jag litar på hennes omdöme till fullo så efter det kändes det bättre!  


Det är föräldramöte på onsdagkväll med, för alla avdelningar samtidigt, ganska märkligt planerat då det är fler än jag som har barn på olika avdelningar.

Jag ska gå i vilket fall, sen får vi se var jag hamnar...



I kväll ska jag träna.

Äntligen!

Ska bli skönt å jag hoppas jag kan koppla bort allt vad den här oron heter för i kväll å gärna hela veckan!


Vi hörs efter träningen sen!

Hej så länge! :)

Av Lisa - 3 oktober 2011 08:47

Jag visste att jag inte skulle skrivit nått om att Leo fått tillbaka sin sömnrytm i går, för då är det som gjort för att allt ska vända.

Mycket riktigt så har han säker varit vaken tio gånger i natt å tjugo över sex redan gav jag upp omsomningsförsöken å steg upp med honom.

Viggo kom upp strax efter så allihopa har varit i gång ett bra tag redan.

Leo han sover dock igen nu, han har det allt lite lyxigt han. :D


Vid tio kommer våra vänner hit å leker.

Det är galet grått å mörkt ute, men kanske kan vi locka ut dem en sväng till lekplatsen ändå. :)


I eftermiddag ska vi handla, inköpslistan är lång trots att det bara gått två dagar sen vår senaste episod på Ica.

Jag har börjar favorisera dem framför Coop, mest för att det är närmare å för att de har finn crisp med kumminsmak. :)

I dag kanske vi skulle leta oss till Coop dock, som omväxling. :)


En helt vanlig måndag blir det alltså, med ett medels/styrka pass för mej i kväll med. :D


Jag är tillbaka i kväll som alltid. :D



Å så här sur kan man bli när inte allt går som man vill! :D

  Jag har två frågor till er därute.

Vet ni vart man kan köpa Mateus-porslin?

Mairo i Bromölla har vet jag, men var mer?

Nånstans i Karlshamn?

Eller nån bra webshop?

Tack! :D


Fråga nummer två handlar om mina chiliplantor.

Det är hur många röda frukter som helst på dem nu, kan jag ta till vara på dessa på nått vis utan att behöva använda alla direkt?

Hörde att de går å torka å sen mixas?

Hur gör man det på bästa vis i så fall?

Å hur ska jag göra med plantorna i vinter?

De vissnar nu, men ska gå å övervintra, men ska jag vattna dem eller bara låta dem vila?

Tack! :D


Av Lisa - 2 oktober 2011 21:14

I kväll kan jag lägga mej nöjd, åtminstone över allt jag fått gjort i dag!

Huset (inklusive gillestugan då! :D) är äntligen städat, skafferierna(ja, i plural!) är rensade å organiserade å så har jag bakat en liten tigerkaka(som jag ska till dammsugare vid tillfälle). :D


Leo har varit solstrålen själv, å hängt på mej med en egen trasa i handen när han inte donat med sitt. :D

Viggo har i ärlighetens namn spenderat en hel del tid framför tv:n, men jag försvarar det med att det varit gråväder å att han faktiskt bett om det hela dagen.

Han behövde nog vila å ta igen sej lite.


Gråväder har det varit i dag som sagt, dimmigt å höstigt.

Ganska mysigt om ni frågar mej, höstälskare som jag är. :D

Har varit ute på kvällspromenad med Anna å vi såg knappt vägen framför oss, men det var skönt å gå. :D

Min fot knapp ont alls längre, hurra, så i morron blir det träning! :D


I morron är det ny vecka å det är den sista innan barnen ska börja sin inskolning.

Vad tog det här året vägen?!

De skulle ringa från Viggos avdelning i morron å bestämma tider å så.

Jag ska även försöka ragga tag i mitt nya schema å hoppas på att det ser lika lovande ut som det jag själv gjorde.

Allvaret närmar sej alltså...


Men tills dess ska vi njuta av ledigheten.

Hanna, Cesar å Zion kommer i morron förmiddag å leker. :D

Viggo frågade själv Cesar om han ville leka med honom i lördags på gympan. :D

När blev han så stor?   



Dags för dusch nu innan jag har en dejt med kudden! :D

Kram på er!

Av Lisa - 2 oktober 2011 10:32

Ni får hemskt gärna titta inom å lämna ett omdömeo min blogg! :)


 

Tack så länge! :)

Av Lisa - 2 oktober 2011 09:06

Här sitter jag, pigg å full av energi!

Jag ska som sagt göra det bästa av denna ensamstående söndag å jag börjar med å damma! :)

Leo sover å känner jag Viggo rätt vill han hjälpa till å torka här. :)


Jag vågar knappt skriva det, men Leo har börjat sova vettigt på nätterna igen.

Somnar halv sju, äter en skvätt vid tio-halv elva å sover sen till fem då han får lite mat å somnar om till sju-halv åtta.

Det tycker jag är helt acceptabelt. :D

Vad han den stora sonen beträffar, så är det väl lite sisodär med sömnen som vanligt, men inga större katastrofer under helgen i allafall. :)


Nu ska jag sätta fart så vi får lite gjort här!

Hoppas ni får en fin söndag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards