Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa - 17 oktober 2011 07:53

När Leo började äta igen föll den sista pusselbiten i tillfrisknandet på plats.

Middag i går, välling i natt å frukostmacka i dag å inget dreglande så långt ögat når.

Leo är frisk! :)

Inte ens snorig är han, det är däremot Viggo.

Hoppas det stannar vid bara det så insklolningen av Leo kan rulla på denna veckan.

Viggo ska va inne på sin avdelning å leka under tiden.


Leo är så precis som vanligt så vi ska leta oss upp till ÖF denna lediga måndag.

Viggo är rastlös å tjatar om kompisar å jag känner att två timmar där kan bli ett lagom projekt idag.

Förhoppningsvis är där fler i Viggos ålder i dag med så han verkligen får leka.

I eftermiddag hoppas jag vi kan gå ut en sväng å få lite frisk luft, men annars blir det inte mer utsvävningar... :D


Dags å rota fram lite kläder nu.

Ha en bra måndag! :)



Av Lisa - 16 oktober 2011 21:50

Tanken var att jag skulle plocka upp Stina i stan klockan sju för å styra bilen mot Ullared.

Med facit i hand skulle jag nog gått upp halv sex för å hinna detta, men det gjorde jag inte.

Leo vaknade nämligen med feber så det var lite mer livat här hemma där på morronkvisten än vad jag föreställt mej.

Stina fick stå å vänta i 2 grader ända till halv åtta innan jag plockade upp henne.


Vägen upp körde som sagt jag, vi hade gps:en på men den var inte å lita på så vi fick faktiskt vända vid ett tillfälle..?!



När vi kom upp strax efter elva började hysterin.

Vi fick snirkla omkring på parkeringarna i nästan en halvtimme inne vi ställde oss på husvagnsparkeringen...


Kundvagnarna var såklart slut, men Stina höll sej framme å haffe en gubbe som skulle lämna tillbaka två stycken så just det momentet var smidigt för vår del. :D


Kön in var också ganska smidig, det tog väl också runt en halvtimme å det var under den stunden jag insåg att min inköpslista blivit kvar i bilen.. :P

Vi var ändå vid gott mod å stegade in i varuhuset i jakt efter fynd.

Första stoppet var nere å det var redan där jag hittade skateboarden åt Viggo.

Heminredningen var det snudd på för trångt vid men där fick jag ändå med mej lite smått å gott, plaksteksplankor bla. :)


Efter det gick det ganska smidigt å ta sej fram bland leksakerna å där plockade jag på mej en hel massa julklappar till mina barn.


Övriga avdelningar var det galet mycket folk, allra mest vid hygien å städprodukterna där köerna ut blockerade överallt.

Men jag fick med mej lite vantar till barnen, ett par tunikor till mej å sköljmedel innan vi ställde oss i kön ut.


Då var klockan tio i tre.

Tjugo över fem fick vi andas frisk luft igen då vi betalat å kunde lämna bygget.

Under de dryga två timmarna i kön hann jag nojja rejält över mängden i min vagn å fick be Martin föra över pengar så jag kunde va lugn. :)

Helt onödan visade det sej då pengarna räckte.


Nu var det flera lediga parkeringar så Stina kläckte idéen att hon skulle springa å hämta bilen så vi slapp dra vagnarna så långt.

Bara det att vi kunde inte hitta bilnycklen i min väska...!


Jag fick pipa tillbaka in å leta.

I kassan vi stått å i kundtjänst var jag å rännde men, nä inga nycklar...

Vi hann på varsitt håll oroa en hel hög anhöriga, innan Stina hittae nycklen i min väska, där den varit hela tiden.


 

Vi fyllde bilen å gasade där ifrån det fortaste vi kunde å stannade på Max i Falkenberg för å fylla på energireserverna rejält innan hemfärd.


På hemvägen höll vi på å missa avfarten från motrovägen, men Stina trotsade gpsen så vi kom rätt ändå. :)


Var hemma runt nio-halv tio å jag säger som tjejen som stod bakom oss i kön: jag har nog blivit Ullareds-vaccinerad, i allafall för ett bra tag framöver...

Å som sagt, jag kommer aldrig mer föreslå ett lördagsbesök, nånsin! :)

Av Lisa - 16 oktober 2011 21:30

Jag uppdaterade min telefon i förmiddags.

Det blev ett lite större projekt än jag tänkt kanske, för nån säkerhetskopia stod inte å finna på datorn(troligvis för att jag lyckats uppdatera itunes där först, men vad vet jag).

Bilderna hade jag sparat ner, men allt annat är väck, inställningar, appar å kontakter...

 

Nu var det väl egentligen på sin plats å rensa å sortera lite bland i allafall apparna, men vad ska jag ha för några?

Banken å Facebook har jag redan tagit hem, men vad vill jag mer ha?


Jag hade en massa matrelaterat, men de kollade jag aldrig..

Jag vill ha Sveriges radio å kanske Instagram att använda för å få roligare bilder när den efterlängtade iphone-appen till Bloggplatsen lanseras...


Vilka appar gillar ni bäst?


Min mobil har inte bara genomgått en lobotomi utan även utsidan har fått sej ett lyft. :)

 

Den känns lite ovan mot mina tidigare tokrosa plast(å gummi)-skal.

Material å modellen är nått helt nytt men jag klarade inte helt bryta mej fri från just den färgen även fast jag stod å höll i både strass å svartbommigt på GeKås i går. :D


Jag   min iphone.

Av Lisa - 16 oktober 2011 20:34

Vilken dag.

Solig å kall höstdag å idealiskt uteväder, men vi har knappt satt näsan utanför dörren. :(

Leo har varit feberfri, men inte velat äta nått vidare.

Han dreglar ju en massa med, så jag är ganska så säker på att det är nått med halsen som spökar.

Hungern segrade dock över smärtan fram på eftermiddagen å då lugnade han ner sej med gnällandet men dess för innan hade det tagit mej nästan två timmar å somna den stackaren.

Stackars min lilla Leo å lite stackars mej, men allra mest synd han det varit om Viggo.

Eftersom Martin inte var hemma satt han helt ensam framför tv:n under det två timmar som Leo höll låda innan han somnade. :(

När lillebror väl somnat ville Viggo leka båt i sin säng så då gjorde vi

det i stället för å gå ut.


När Martin kom hem lagade jag en äkta söndagsmiddag i from av trattisfylld köttfärslimpa. :D

Middagen var allt annat än söndagsmysig, men gott var det.

Efter maten han mannen städa av övervåningen medan Viggo badade å Leo lekte. :)


Nu ska vi äta lite ostar å verkligen dra det sista ur helgen. :)

Sen blir det ett ullareds-inlägg här på bloggen innan sängen, å jag kan säga som så, att i natt är jag verkligen tacksam om vi får sova mer än tre timmar... :)

Av Lisa - 16 oktober 2011 14:22

Jag är så sjukt trött att jag knappt fattar det.

Varför just i dag kan man undra?

Vaknätter har jag liksom vana på ju..

Dags å vakna till nu i allafall.

Operation uppryckning är påbörjad!

Av Lisa - 16 oktober 2011 08:37

Gårdagens absolut bästa köp.

En mini skateboard till Viggo. :)

Han har önskat sej det länge, å jag kunde bara inte låta honom vänta till jul med å få den heller.. :) 


Tomten gjorde dock en hel massa inköp, å barnens julklappar liksom småkusinernas, Gustavs å mormorn å morfarns är så gott avklarade. :D

Dock hade jag gärna sett att jag hittat mer klappar, men det var för trångt å jobbigt för mej så jag gav upp det ganska fort...


Gomorron på er mina vänner.

Även om jag tyckte gårdagen var hysterisk värre var natten som följde nästan ännu värre. :(

Leo vaknade med feber i går morse, å även fast den la sej framåt natten har han haft ont å skrikit, skrikit å skrikit i stället för å sova. :(

Han dreglar som en besatt på får inte i honom nått vidare alls i varken mat eller dryck-väg så jag gissar att han har ont i den lilla halsen.. :(

De två timmar som han faktiskt sov i sin egen säng stod Viggo för skrikandet. :(

Värsta sortens växtvärk som var snäppet ännu olidligare för han åt dåligt i går innan han la sej. :(

Jag har suittit en fåtölj med Leo men det har bara hjälpt i korta stunder å Martin har dragit det tyngsta lasset av vaggande å trötsande.

Han steg upp med barnen med vid sex medan jag sov vidare till åtta å det är jag sjukt tacksam för!  


Om inte Leo mirakulöst blir frisk i morron verkar det som det var ett smart drag att börja med inskolningarna en vecka innan vi egentligen behövde för de här ilskna dagisvbacillerna kan kosta oss många dagar.

Typiskt just för att jag var så impad att de inte ens blivit snoriga denna veckan så kommer det här från igenstans.

Jag är lite glad att det inte är magsjuka i allafall.


Leo å jag ska bara hålla till här hemma i dag.

Martin ska till Mien å hjälpa Håkan, å Viggo kanske följer med.

Det återstår å se.

Jag känner mej sömnbristen till trots ganska så plocksugen.

Hade varit skönt å gå in i en ny vecka med ett nystädat hem, men vi får se hur det blir med den lilla sjuklingen å hur länge Martin blir borta.


Nu ska jag duka fram till frukosten, en väldigt sen sådan i dag, sen ska jag söndagsmysa så mycket jag bara kan med mina fina pojkar som jag såklart längtade mej halvt fördärvad efter när jag var på bortaplan i går. :D


Ha en härlig söndag så hörs vi igen i kväll. :)

Av Lisa - 15 oktober 2011 22:00

Har varit hemifrån i närmare 14 timmar.

Spenderat uppemot 7 av dessa i bilen.

25 minuter gick åt till å hitta parkering å sen tog det minst 15 innan vi kom över en varsin ledig kundvagn.

Kön in tog nog 30 minuter å sen spederade vi 3 timmar på å fylla kundavgnen å försöka ta oss fram i de smockfulla gångarna.

Kassa-kön slog alla rekord å det tog 2 timmar för oss å komma å fram å betala våra varor.

Jag var beredd på mycket folk å på å köa, men det här var lite väl bra...


Jag är väldigt nöjd med mina inköp, å jag tror jag fick med det mesta även fast inköpslistan blev kvar i bilen.

Men jag kan erkänna att mitt ullareds-behov är mer än mättat på obestämd tid.

Å om jag nånsin sätter min fot där igen (vilket jag är nästan säker på att jag gör!) kommar det i allafall aldig nånsin mer bli på en lördag å det tror jag mitt res-sällskap å jag är rörande överens om! :)


Nu ska jag hjälpa min man med uppackandet men jag lovar en utförligare summering över vår resa i morron. :)


Innan jag avslutar måste jag skryta lite om min bedrift, då jag som den köra-bil-hatare jag är trots allt satt bakom ratten hela vägen upp. :D

Det ni, det är det längsta jag kört i hela mitt liv. :)

Av Lisa - 14 oktober 2011 20:42

Hur lyckat är det för någon som ska till Ullared att inte kunna logga in på sin bank såhär kvällen innan? :S

Ni vet ju att jag alltid sätter in en massa på ett av mina sparkoton å sen hämtar där.

Just det kontot kan jag komma åt från app:en på telefonen, men jag vill åt ett annat sparkonto där jag sätter undan till just julklappar med...

Hoppas det funkar bättre i morron bitti...

Annars får det bli ett GeKås-kort, för det kan man ansöka om på plats väl? :)



I dag är det verkligen fredag.

Inte bara en mysig kväll efter en mysig vecka, utan en trött, sista dagen i veckan-fredag.


Viggo var naturligtvis trött som tusan efter sin dagis i dag också.

Men det var en glad pojke vi hämtade hem vid halv ett.

Han ville inte ens följa med oss men när vi väl gick så babblades det på om allt som hänt i dag på vägen till bilen.:D


Viggo var inte den enda som var trött i kväll utan även han den äldsta av manligt kön var också mer än lovligt trött-sur! :(

Det suger verkligen om det här är så som våra kvällar ska se ut snart(ja, jag ältar, det är min blogg! :))! :(


God middag blev det i allafall, på nya tallrikarna.

Ska snart äta en liten slatt chokladpudding till efterrätt också. :)


Sen blir det å bädda ner sej å försöka sova.

Även om vi inte ska köra sådär sjukt tidigt behövs all energi som gå å få. :) Speciellt efter som jag måste sitta bakom ratten en hel del. :)

Hoppas det inte är halt på vägarna bara.

I vilket fall ser jag verkligen fram emot att få ha min kära syster för mej själv en hel dag. :)


Det funkar väl inte riktigt med en systemkamera på Ullared men min kära iphone ska med så ni får ta del av galenskaperna i morronkväll. :D


Trevlig helg nu! :D




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards