Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Down-period..? :(

Av Lisa - 17 januari 2012 20:16

Han har verkligen livlig fantasi den där Viggo:n.

Med hjälp av en gammal plast-form från en chokladkarton, en rejäl bit hushållssnöre å en samabrbetsvillig mor kan man både få vingar å flyga genom huset. :D 


Jag har ärligt talat haft en dag av modell sämre.

Barnen har då rakt inte varit sjuka, men Viggo's sömnbrist från natten som gick har bidragit till ett galet gnälligt humör hos den unge herrn.

Om jag gjort ett blått streck på väggen i vardagsrummet för varje gång jag hört maaaaammmmaaaaa i dag hade det rummet varit helt ommålat nu i kväll. :S

Leo tyckte det räckte å sova en timme å var vaken efter middagsluren redan vid tolv.

Inget gnäll från hans sida dock, men så mycket bus som han har för sej behöver jag en lite längre andningspaus där mitt på dagen.

Det låter kanske inte så farligt, men jag har känt mej mer å mer häng, har ont i huvud å halsen å har en förlamande värk i nacken..?!

Hade verkligen behövt städa i dag innan dammråttorna slukar oss levande men det fanns ingen som helst tid över å det bidrar även det till mitt minst sagt dåliga humör.

Jag hatar å sura, men tyvärr har jag inte ork att hålla det positiva tänkandet uppe alla dagar.


Ett gäng mazariner har jag fått klara å efter två samtal med Daniel på tre så har jag beställt en ny mobil.

Fick betala en tusenlapp för å bryta bidningstiden två månader för tidigt å för å få en iphone 4s.

Om jag skulle lämnat in den jag har hade det kostat två å fem så det fick bli såhär nu.

Jag är trött på å va handikappad å inte kunna ringa så det fick det va värt, även om det är sura pengar.

Valde ytterligare en svart modell å hoppas den tänker funka ett par år nu...


I morron satsar vi på dagis å jobb.

I allafall som jag känner såhär långt.

Viggo har dock redan bytt över till vår säng för han vaknade å skrek.

Men det kan bero på vad som helst i hans fall.

Hoppas natten blir lugn så vi orkar med den långa dagen som väntar.

I å med att vi har möte jobbar jag nämligen ända till fyra.

Om jag ska fortsätta ha såhär ont i framför allt nacken får jag packa ner ett gäng ipren å kämpa emot.


Usch nä, slutgnällt nu, lite handboll sen ska jag sova bort allt vad ångest heter å vakna glad igen!

  

 
 
josefine

josefine

17 januari 2012 20:51

fin blogg :)

http://www.nattstad.se/jossemalmqvist

Lisa

18 januari 2012 11:25

Tack!

 
Karro

Karro

17 januari 2012 23:05

Hi hi underbar fantasi ju!! Man kan verkligen göra allt om man bara har fantasi;-)
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.comm

Lisa

18 januari 2012 11:29

Verkligen! :)

 
Ingen bild

SGS

18 januari 2012 08:55

Ops, ytterligare ett ruttet äpple. Får se hur länge denna fungerar?

Lisa

18 januari 2012 11:24

Klart den kommer funka! :D

 
Roger

Roger

18 januari 2012 19:53

Men hade du ingen garanti på telefonen Lisa? Du har väl inte haft den så länge, eller? Man har väl 2års garanti?

Kan annars bara hålla med, det är sura pengar. Hoppas den nya håller bättre!

http://EFNETSupport.com

Lisa

18 januari 2012 21:31

Nix.
Bara ett år tydligen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards