Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Lisa - 20 januari 2012 22:04

Har precis krängt i mej två välfyllda quasadillas å borde gå å lägga mej omgående men jag vill ju som sagt med ha fredagskväll. :D

Det gick bra på jobbet, alla vet ju redan om att jag ska sluta. Utom vårdtagarna då förståss.

Å min stackars usk-elev.

Hon blev såklart besviken å det känns ganska illa att hon ska behöva byta handledare mitt i sin apu.

Jag fick lova att utse en ersättare som jag själv gillar. :)

Hon gillar mej å tycker jag är duktig å det tycker såklart jag är kul. :D

Jag hoppas det märks hur mycket jag älskar mitt yrkesval.


I morron ska jag bo på jobbet. Elva timmar ska avklaras.

Får köra hem å pussa lite på familjen mitt på dagen åtminstone.


Hoppas ni haft en underbar kväll.


Kram å gonatt!

Av Lisa - 20 januari 2012 12:40

Gaaah.

Jag får inget vettigt gjort.

Stryker mest omkring sådär nervöst utan å ta tag i nånting.

Känner mej bara förvirrad å frustrerad ju mer jag tänker.

Tycker det är så jobbigt att behöva förklara för vårdtagare å kollegor att jag ska lämna dem.

Känner mej som värsta svikaren till å med.

Ja ja. Jag blir inte klok på det här.


Ska ta en dusch, nått å äta å sen köra å jobba.


Trevlig helg på er!

Av Lisa - 20 januari 2012 09:34

Här har natten varit betydligen lugnare än de vi upplevt tidigare i veckan.

I allafall när det gäller den stora sonen som sovit gott i natt.

Leo han är fortfarande lite orolig å vaknar mer än vanligt.


Klockan sex var det dags å vakna tyckte bägge två så jag hade inget å be för.

Vi låg dock kvar i sängen en bra stund så jag ska inte klaga. :D


Vi slog på stort å körde till Ica å köpte frallor. Ganska kortkat av mej att inte ens ta en liten kaffeslurk innan för abstinens-huvudvärken klickade in direkt.

Det gick bra ändå dock, handlade fallor, tulpaner å lite quasadillas-ingredienser.

Jag har för avsikt att äta just quasadillas när jag kommer hem i kväll nämligen. Är det fredagkväll så är det, å det vill jag också känna av.


Frukosten var faktiskt ganska lugn å mysig i dag, i allafall fram tills Leo blev förbannad över att han inte fick sitta å äta smör direkt ur byttan. :D


Jag har sån grym ångest över det här med jobbet.

Mest över det praktiska faktiskt, tvättstugeschema, nya dagistider å att återgå till T4:or.

Får jag behålla mina procent å vilken chef blir det

Får vi introduktion eller nån slags information innan vi börjar eller kastas vi in det hela?

Å tänk om det bara är jag som bytt jobb frivilligt å alla de andra är tvingade å omplacerade för att de inte fungerat på andra ställen?

Jag brinner ju som ni vet för det här jobbet å demensvård, men tänk om jag är ensam om det?

Frågorna är många som sagt, men jag vet inte ens vem som kan svara heller.

Jag måste försöka tänka vettigt, det är ju mycket jag inte tycker funkar där jag är nu, men just de bitarna är jag liksom helt bilnd för nu å ser bara allt jag gillar.


Usch ja. Ska försöka få lite klarhet nu innan helgen.

Annars kommer jag nog bli knäpp.


I dag jobbar jag som sagt kväll.

Barnen ska till förskolan vid elva sen ska mormorn hämta dem vid tre.

Viggo är överlycklig över detta å berättar det för Leo hela tiden.

"Vet du Leo? Mormor ska hämta oss i dag!"

Skönt för dem att slippa va kvar sist, när det är fredag å allt. :D


Dagså röjja lite!

Trevlig fredag å hej så länge!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards