Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Gomorron fredag!

Av Lisa - 20 januari 2012 09:34

Här har natten varit betydligen lugnare än de vi upplevt tidigare i veckan.

I allafall när det gäller den stora sonen som sovit gott i natt.

Leo han är fortfarande lite orolig å vaknar mer än vanligt.


Klockan sex var det dags å vakna tyckte bägge två så jag hade inget å be för.

Vi låg dock kvar i sängen en bra stund så jag ska inte klaga. :D


Vi slog på stort å körde till Ica å köpte frallor. Ganska kortkat av mej att inte ens ta en liten kaffeslurk innan för abstinens-huvudvärken klickade in direkt.

Det gick bra ändå dock, handlade fallor, tulpaner å lite quasadillas-ingredienser.

Jag har för avsikt att äta just quasadillas när jag kommer hem i kväll nämligen. Är det fredagkväll så är det, å det vill jag också känna av.


Frukosten var faktiskt ganska lugn å mysig i dag, i allafall fram tills Leo blev förbannad över att han inte fick sitta å äta smör direkt ur byttan. :D


Jag har sån grym ångest över det här med jobbet.

Mest över det praktiska faktiskt, tvättstugeschema, nya dagistider å att återgå till T4:or.

Får jag behålla mina procent å vilken chef blir det

Får vi introduktion eller nån slags information innan vi börjar eller kastas vi in det hela?

Å tänk om det bara är jag som bytt jobb frivilligt å alla de andra är tvingade å omplacerade för att de inte fungerat på andra ställen?

Jag brinner ju som ni vet för det här jobbet å demensvård, men tänk om jag är ensam om det?

Frågorna är många som sagt, men jag vet inte ens vem som kan svara heller.

Jag måste försöka tänka vettigt, det är ju mycket jag inte tycker funkar där jag är nu, men just de bitarna är jag liksom helt bilnd för nu å ser bara allt jag gillar.


Usch ja. Ska försöka få lite klarhet nu innan helgen.

Annars kommer jag nog bli knäpp.


I dag jobbar jag som sagt kväll.

Barnen ska till förskolan vid elva sen ska mormorn hämta dem vid tre.

Viggo är överlycklig över detta å berättar det för Leo hela tiden.

"Vet du Leo? Mormor ska hämta oss i dag!"

Skönt för dem att slippa va kvar sist, när det är fredag å allt. :D


Dagså röjja lite!

Trevlig fredag å hej så länge!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
 
 
Frida

Frida

20 januari 2012 11:38

Känner igen din oro för det nya! Vilken form av tvättstugeschema ska ni köra? Vårt heter Time Care, fungerar så där just nu, men det är väl en inkörelseperiod. Vi måste lära och vänja oss!
Skönt att ett barn sov bättre inatt!
Hoppas du får en bra jobbehelg! Kram

http://fridala.blogspot.com

Lisa

20 januari 2012 12:10

Vi har ju Heroma som lönesystem, men sist jag hade tvättsugeschema skrev vi bara på en tavla på väggen. :D Skriver ni ert direkt i dator eller?
Jag är ju lite mer fan av fasta scheman faktiskt, men det blir nog bra tillslut. :D
Kram

 
Frida

Frida

20 januari 2012 12:57

Vårt är ett datasystem, men ingen verkar kunna det riktigt och hela omsorgssidan av kommunen började samtidigt. Känns som om man kunde tagit en verksamhet i taget så nån finns som kan hjälpa när problem uppstår.. Som det är nu så kan vi inte justera nått efter en första genomgång. (efter att alla lagt in sina önskemål). Ingen visste innan hur man skulle lägga in semestrar. Jättejobbigt har det varit och mycket tid som borde gått till pensionärerna går nu till att personalen diskuterar schemat, ändringar och systemet.. Tokigt! Men vi lär väl oss så småningom..

http://fridala.blogspot.com

Lisa

20 januari 2012 22:03

Låter ju helmärkligt...?
Hoppas det blir bra tillslut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards